Wel of geen Recharge (hybride)?

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
jeroenmmm
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 30.08.2019 - 23:16

Hallo,

Eindelijk raakt mijn vrouw door wisseling van baan haar lease auto kwijt ;-) En mag ik weer op zoek naar een Volvo, als laatste een V60 5 Cilinder diesel gehad en dat was een geweldige auto met een fantastische motor. Nu zijn we aan het kijken naar een XC40 en twijfelen een beetje of we nu wel of geen hybride willen. We komen overigens van een Skoda Enyaq (volledig elektrisch) maar hebben meer vertrouwen in het hybride concept na veel laadpaal files. Nu is alleen de vraag is de complexe hybride technologie niet op termijn een mogelijke extra dure onderhoudspost met alle extra technologie? En loop je op termijn niet iets teveel risico?

Vraag is dus kiezen voor betrouwbare "simpele" benzine technologie of complexe hybride techniek met mogelijke risico's?

Wat is jullie idee hierbij?

Groet,

Jeroen
Gebruikersavatar
S90 Inscription
2nd Gear member
Berichten: 118
Lid geworden op: 17.06.2023 - 16:16

Dat zijn persoonlijke keuzes. Ik wilde perse een T5 ipv T8, mede vanwege de extra technieken die dus kapot kunnen. Ook met het oog op de verhoging van de mrb heb ik gekozen voor de betrouwbare benzine variant. Stekkeren onderweg en daarop wachten ben ik te ongeduldig voor. Ik wil tanken en weer door. Maar dat is, zoals ik aangaf, veelal persoonlijk.
Gebruikersavatar
adderoos
2nd Gear member
Berichten: 122
Lid geworden op: 28.04.2023 - 20:44
Locatie: Gorinchem

Per toeval tegen een XC60 hybride aangelopen en dat bevalt ons heel goed.
Gelijk er mee op vakantie gegaan en op de camping konden we gratis en voor niets opladen, tja dan rijdt het echt leuk.
Thuis kunnen we ook opladen, in de wijk kan dat ook maar dat is best wel prijzig.
Het effect van hybride is er dan niet helemaal, tijdens een rit wordt er wel bijgeladen maar dat is weinig.
Maar wel voldoende om heel relaxed te kunnen rijden, het kleine beetje lading zorgt althans dat vinden wij voor een reisauto.
Volvo XC60 T8
Plaats reactie

Terug naar “XC40”