als je helemaal onderaan hangt in de betrouwbaarheidsstatistieken kan ik er toch maar weinig anders van maken
Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32867
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Als ze onderaan de lijst staan van minst betrouwbaar, dan zijn ze toch betrouwbaar?Urbexpeditie schreef: ↑30.01.2024 - 16:53 Als je zoekt op minst betrouwbare EV dan bungelen Polestar, Tesla en Volvo onderaan het lijstje.
Reviews van de Polestar zijn alles behalve positief te noemen.
Op internet heb je altijd meer mensen die klachten hebben dan mensen zonder klachten. Die hebben namelijk geen reden om op internet te gaan klagen want ze hebben geen klacht
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19875
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
De kop van het bericht is weinig positief, er zal dus wel iets aan de hand zijn.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32867
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ze hebben geluisterd naar mij
Nu dus een P2 voor onder de 45k dat hij voor particulieren ook die subsidie krijgt.
Nu dus een P2 voor onder de 45k dat hij voor particulieren ook die subsidie krijgt.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3389
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32867
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Wat een heerlijke clickbate, Volvo dumps Polestar.
Het blijft wat met het elektrisch rijden, je hebt zoveel mensen die tegen zijn, maar ook het niet eens willen proberen. Dan heb je al die mensen die tegen China zijn, maar wel gewoon een telefoon uit China hebben...
Het blijft wat met het elektrisch rijden, je hebt zoveel mensen die tegen zijn, maar ook het niet eens willen proberen. Dan heb je al die mensen die tegen China zijn, maar wel gewoon een telefoon uit China hebben...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8393
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ja
Ik heb ook niks tegen elektrisch rijden, maar wel tegen de manier waarop het ons verkocht wordt.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5112
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Importeur is voor zover ik weet volledig eigendom van VCC dus alles wat de importeur "verdient"....., men wil de hele keten zo goed mogelijk beheersen en kennelijk de marge die bij de dealer valt kunnen controleren dat lukt ze goed en is een trend binnen de algehele automotive als ik het zo lees.
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19875
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Wellicht zijn er mensen die tegen de grenzen van dat wat ze financieel kunnen dragen aanlopen, een dure aankoop van een elektrische auto niet kunnen doen, want daar ben je er overigens niet mee, er moet een laadpaaltje komen, overheid gaat de komende jaren stroom kapot belasten, zonnepaneeltjes op het dak die ook betaald moeten worden...Paul schreef: ↑07.02.2024 - 08:41 Wat een heerlijke clickbate, Volvo dumps Polestar.
Het blijft wat met het elektrisch rijden, je hebt zoveel mensen die tegen zijn, maar ook het niet eens willen proberen. Dan heb je al die mensen die tegen China zijn, maar wel gewoon een telefoon uit China hebben...
Als er bruto 11k per maand binnenkomt dan zal het je aan de spreekwoordelijke a.rs oxideren, maar heb je dat niet dan kun je het shaken.
Hier betaalde we zakelijk een voorschot van €2400 aan elektriciteit, of we op de eindafrekening nog even 3k wilde bijbetalen, minder stroom dan vorig jaar gebruikt maar toch 3k bijbetalen.
Privé was het iets minder maar ook fors bijbetalen, daar gaan nu 12 panelen op het dak en dus een dikke besparing maar dat is niet voor iedereen weggelegd.
En idd die Chinezen maken eens in de maand een goede TiPan haasbiefstuk en het eerste biertje krijg ik altijd van de zaak maar ik snap heel goed dat er wat argwanend naar dit soort landen word gekeken.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12300
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
er is door zo te handelen geen sprake meer van een vrije markt, imho maakt dat polestar en meer merken dan tot monopolisten..NielsPHEV schreef: ↑07.02.2024 - 09:50Importeur is voor zover ik weet volledig eigendom van VCC dus alles wat de importeur "verdient"....., men wil de hele keten zo goed mogelijk beheersen en kennelijk de marge die bij de dealer valt kunnen controleren dat lukt ze goed en is een trend binnen de algehele automotive als ik het zo lees.
Er is tenslotte nog maar één verkooploket
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5112
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Uiteindelijk komen alle auto's van een bepaald merk bij dezelfde partij vandaan dus dat monopolie is inherent aan het hebben van een bepaald product of merk. Wel is het zo dat je voorheen kon kiezen bij welke dealer je wilde bestellen en waar dat stukje marge viel in die zin was er een stukje vrije markt. Wat ik vooral interessant vind is te zien hoe relatief makkelijk merken hun wil kunnen opleggen hun dealerorganisaties door bijvoorbeeld over te stappen naar een agentuur model, of te zeggen wij gaan een ander merk in de markt zetten, dat mogen jullie niet verkopen maar we gebruiken je wel voor de nazorg. Als ik dealer was verkocht ik de boel en begon ik een fietsen zaak ofzo iets.OGA244 schreef: ↑07.02.2024 - 12:02er is door zo te handelen geen sprake meer van een vrije markt, imho maakt dat polestar en meer merken dan tot monopolisten..NielsPHEV schreef: ↑07.02.2024 - 09:50Importeur is voor zover ik weet volledig eigendom van VCC dus alles wat de importeur "verdient"....., men wil de hele keten zo goed mogelijk beheersen en kennelijk de marge die bij de dealer valt kunnen controleren dat lukt ze goed en is een trend binnen de algehele automotive als ik het zo lees.
Er is tenslotte nog maar één verkooploket
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19527
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
In wezen is er toch niets nieuws onder de zon.
Maar laten auto-importeurs nu ook fietsenzaken opkopen en daar hun "merkdoctrine" gaan opleggen.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat we teruggaan naar importeurs dealervestigingen. Zoals vroeger bijvoorbeeld Nefkens en (kleiner) Gremi en SAAB.
Maar laten auto-importeurs nu ook fietsenzaken opkopen en daar hun "merkdoctrine" gaan opleggen.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat we teruggaan naar importeurs dealervestigingen. Zoals vroeger bijvoorbeeld Nefkens en (kleiner) Gremi en SAAB.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12300
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Je hebt als dealer niet echt wat te kiezen, je verbouwt verplicht voor n vermogen naar een corporate identity, koopt de voorgeschreven inrichting voor veel geld bij de importeur en als je niet aan die doctrines meewerkt kun je meteen al vertrekken cq je wordt ontslagen.
De bepaald niet goedkope inrichting is dan weliswaar eigendom van de dealer maar de importeur bepaald wat je er mee mag doen, cq wanneer je het weg dient te gooien..
De bepaald niet goedkope inrichting is dan weliswaar eigendom van de dealer maar de importeur bepaald wat je er mee mag doen, cq wanneer je het weg dient te gooien..
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5112
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Daarom, als ik een dealer bedrijf had zou ik echt zo snel mogelijk uitstappen en wat anders gaan doen.OGA244 schreef: ↑07.02.2024 - 14:53 Je hebt als dealer niet echt wat te kiezen, je verbouwt verplicht voor n vermogen naar een corporate identity, koopt de voorgeschreven inrichting voor veel geld bij de importeur en als je niet aan die doctrines meewerkt kun je meteen al vertrekken cq je wordt ontslagen.
De bepaald niet goedkope inrichting is dan weliswaar eigendom van de dealer maar de importeur bepaald wat je er mee mag doen, cq wanneer je het weg dient te gooien..
@V480-S60, we zullen niet terug gaan naar dealers die eigenaar zijn van een importeur denk ik. De importeurs vinden het wel prettig om zoveel mogelijk het dealer gerelateerde gedoe en risico (personeel, zeuerende klanten, locatie en vergunningen etc) zoveel mogelijk door derden te laten dragen, het is alleen even afwachten tegen welke prijs dealers bereid zijn dat de accepteren. Hierbij is het lastige dat zeker als je zwaar gefinancierd zit heb je vaak niet een makkelijk alternatief.
- Henry82
- 5th Gear member
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10
En een Zeekr X is ook een paar mille goedkoper geworden, en nu inclusief 10 jaar garantie en onderhoud.
Meneer Geely is er maar druk mee
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... onderhoud/
Meneer Geely is er maar druk mee
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... onderhoud/
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Life is what happens while you're busy making other plans
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32867
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
En ondertussen zag ik hier bij Hertz weer wat oudere Lync en Co's rijden (R kenteken).
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus