Cruise control werkt niet s60 2001

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
sramym23
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 12.01.2024 - 11:19

Goedendag iedereen dit dit leest.
Ik ben nieuw hier op de forum (had hiervoor zelf al wat gelezen hierop) en ik heb een vraag wat betreft mijn cruise control. Als ik de auto (Volvo s60 2001 2.4L) net start ( of contact op het laatste standje) kan ik de cruise control aan/uit zetten maar na ~10 seconde gaat dit lampje uit en kan ik het niet meer aanzetten. Nou had ik al zelf wat opgezocht en zag dat de koppelings-/rempositiesensor vaak de boosdoener is. Nou staan mijn remlichten niet constant aan dus (ik denk) dat ik de remsensor kan uitsluiten. De knopjes aan het stuur werken aangezien ik ze aan en uit kan drukken de eerste 10 sec. Nou heb ik de koppelingssensor meerdere malen goed schoongemaakt maar het probleem blijft. Ik krijg overigens geen foutmelding op mijn dash of iets dergelijks. Nou is mijn vraag als volgt; moet ik de sensor nu vervangen of kan het aan iets anders liggen waar ik niet aan heb gedacht? Hopelijk ben ik niet de enige met dit probleem want ik moet lange afstand reizen voor mijn werk en word knettergek zonder cc (dat krijg je van gewenning)
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8311
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Ik zou ook zeggen koppelingpedaal sensor, maar die heb je schoon gemaakt. Dan moet je al proberen er even een ander in te zetten, van de sloop bijvoorbeeld of iemand met net zo'n auto en even wisselen. Dan weet je dat in ieder geval zeker.
Uitlezen met Vida, die komt vast met een storingscode naar voren.
Bij onze V70 gaat de CC uit als je toetert, iets intern in het stuur.

Zet ook even in je onderschrift om wat voor auto het gaat ;) en woonplaats (ongeveer) is ook altijd handig.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
sramym23
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 12.01.2024 - 11:19

Aah ja voor de volgende keer zal ik dat eronder zetten, bedankt! Net langs alle sloperijen in de buurt gebeld en geen een die een sensor hebben helaas. Nou had ik hiervoor een s40 (maandag word hij opgehaald door de sloperij), ik zal even kijken of dat dezelfde sensor is en mocht dat het geval zijn zal ik hem overplaatsen kijken of dat iets wilt helpen. In de tussentijd zal ik maar even moeten wachten of verder zoeken. Kan ik ook zonder die sensor rijden met cc of zegt Volvo dan dat hij het helemaal niet hoort te doen?
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8311
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Denk dat je zonder die sensor wel kan rijden ja, zal misschien wat foutmeldingen geven.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”