Android navigatie

De volledig elektrische XC40, eerder bekend als Recharge
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HeinvdW
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

Ik weet niet precies waar ik deze vraag kan stellen. Als ik hier fout zit wil een moderator dit item misschien verplaatsen.

Ik heb het volgende probleem.
Als ik bijvoorbeeld tegen de auto zeg: ' Navigeer naar Amsterdam' dan gebeurt er op het scherm van de auto niets maar bemoeit de telefoon in mijn binnenzak zich er mee en start daar de navigatie op.
Jullie zullen begrijpen dat dat een ongewenste situatie is.
Het gaat alleen om de navigatie.
Als ik zeg: ' speel Frank Zappa op Spotify' , dan hoor ik de muziek op de speakers van de auto en als ik zeg ' speel NPO Radio 1' ook dan doet de Android van de auto keurig wat er van verlangd wordt.

Wat moet ik doen om mijn telefoon bij het navigeren naar het tweede plan te verwijzen?
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Gebruikersavatar
nikagl
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 22.01.2012 - 15:08

Ik ga ervan uit dat je met "Hello Google / Hey Google" start en dat de telefoon een Android toestel is? Sowieso zou je het knopje kunnen gebruiken, ipv. Hey Google, dan reageert sowieso alleen de auto. Ook zou je het reageren op je telefoon uit kunnen zetten, ook dan kan de telefoon niet reageren. Bij mij gaat het overigens goed, ik neem aan dat beide devices (auto en toestel) ingesteld zijn met hetzelfde Google Account? Dat is bij mij in ieder geval wel het geval...
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27666
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Zo doen wij het ook en dat werkt redelijk goed.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
HeinvdW
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

nikagl schreef: 07.01.2024 - 17:21 Sowieso zou je het knopje kunnen gebruiken, ipv. Hey Google, dan reageert sowieso alleen de auto.
Dat is de oplossing.
Bedankt.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “EX40”