HALO bougie

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Gebruikersavatar
bernhard2
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
Locatie: Hardenberg

dag mensen,
ik heb de halootjes weer ingeruild voor de originele volvo 3-pootjes... en misschien raden jullie het al... ik voel geen verschil. maar het was de moeite waard om het te proberen... dus als iemand het ook aan den lijve wil ondervinden, dan roept hij of zij maar en dan stuur ik ze op.

groeten
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
kreftie
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 25.05.2006 - 19:28
Locatie: Achter de zeeuwse duinen

hoe was de kleur van de HALO's ??
Marco.
V70 2.5 - S60 D5
Gebruikersavatar
Iwema
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 04.03.2007 - 17:51
Contacteer:

Afhankelijk van het type kan ik ze wel testen.

Hoeveel km heb je re mee gereden?

Helaas nog steeds geen reactie van BRISK-HALO.

Ik heb zo mijn twijfels over deze bougies.
Behrnard2 merkt zo als hij schrijft geen verschil.

Hugo IwemalLPG
kreftie
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 25.05.2006 - 19:28
Locatie: Achter de zeeuwse duinen

Dat je vraagtekens zet moet je zelf weten, maar de enige manier om je twijfels wat meer "body" te geven is testen. Bernhard heeft BDR15YC dacht ik . Het type dat je eventueel wel kunt testen verkopen ze toch gewoon. What's the problem.
Ik ken iemand die ze heeft in een oude mercedes 6.9 liter AMG, die is wel blij met wat procenten besparing. Anderen schreven ook dat ze wel verschil hadden bemerkt. Niets zo persoonlijk als autorijden blijkbaar.
Marco.
V70 2.5 - S60 D5
Gebruikersavatar
Iwema
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 04.03.2007 - 17:51
Contacteer:

Ik kan er niets mee.

Hugo IwemaLPG
kreftie
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 25.05.2006 - 19:28
Locatie: Achter de zeeuwse duinen

eerder citaat bernhard2: maar wat ik ook moet vertellen is dat je wel merkt dat hij rond de 2000 tot 2500 toeren meer pit heeft en dat hij levendiger is...

Bij het terugzetten van de originele merkte hij niks....mmmmmm vreemd.

we kunnen het er wel even bij laten. Ik laat de halo's lekker zitten. Het wordt hier weer spannend als iemand met komt met bv. getallen en metingen. Mijn snelwegverbruik is nu trouwnes ong. 1 op 9.6
Marco.
V70 2.5 - S60 D5
Gebruikersavatar
bernhard2
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
Locatie: Hardenberg

ik heb er nu wat meer kilometers mee gemaakt( met de originele) en het maakt praktisch geen verschil... misschien met de hierboven genoemde toerentallen dat hij iets pittiger was met de halo's, maar dat kan misschien ook wel een gevoel zijn... de kleur is volgens mij grijzig wit... ik heb er zo'n 3000km mee gereden... verbruik is nog steeds hoog...

gr. bernhard
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Gebruikersavatar
Iwema
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 04.03.2007 - 17:51
Contacteer:

Nog steeds geen reaktie van Brisk.

Ik denk dat er ook geen meer komt.
De 10% of hogere besparing die zij claimen is makkelijk meetbaar.
Als het niet zo is, is dit ook direkt vast te stellen.

Misschien iets voor de Mythbusters.

Hugo IwemaLPG
Gebruikersavatar
bernhard2
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
Locatie: Hardenberg

mijn kameraad en ik hebben wat metingen gedaan...

we hebben de halo's in een calibra gestopt uit 1992. een 2.0i 8v. we hebben eerst metingen gedaan met de oude bougies. van 1500 - 3000 toeren in z'n 2e versnelling en in z'n 4e versnelling. en ook 1500 - 2000 toeren in z'n 5e versnelling. en daarna natuurlijk nog een keer met de halo's. het volgende bleek:
in z'n 2e versnelling geen verschil
in z'n 4e versnelling waren de halo's een seconde sneller
en in z'n 5e versnelling was er ook nauwelijks verschil... het enige wat nu nog voor de halo's kan pleiten is het verbruik. hij heeft het verbruik al een tijdje bijgehouden met de oude bougies, en dat was ongeveer rond de 1:12,nogwat. wat ik overigens een zeer nette waarde vind voor een 2 liter. maar ik houdt jullie op de hoogte

groeten bernhard
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Gebruikersavatar
Iwema
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 04.03.2007 - 17:51
Contacteer:

Ik ben benieuwd wat er uit komt.

Het verschil in de vierde versnelling is maar minimaal en kan misschien ook een gunstigere temperatuur van het bok zijn, wat meer of minder wind of zo iets dergelijks.

De claim van 10% brandstof besparing zou moeten resulteren in minstens 8% vermogenswinst.

Dit is makkelijk meetbaar want dan neemt het vermogensoverschot (vermogen dat overblijft als je het vermogen voor de rol-, wind-, en andere weerstanden van het totale vermogen aftrekt) in de vierde versnelling met ongeveer 12% toe.

Dit moet grote verschillen geven bij metingen in de vierde versnelling.

Ik denk dat de Halo niets of nagenoeg geen verbetering geeft.

Let wel even op met het brandstofverbruik.
Nu de temperaturen stijgen zal het verbruik automatisch dalen.
(kortere opwarmtijden van de motor)

Hugo IwemaLPG
kreftie
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 25.05.2006 - 19:28
Locatie: Achter de zeeuwse duinen

even voor de duidelijkheid....die Calibra is dat een benzine auto.?
jou kleur van de HALO's grijs-wit. Dat is volgens een teken van te warm geweest, maar zoals je al eerder zei, je trapt nogal door.

Hugo: je noemt het verschil in de 4de minimaal, maar het is een seconde op.....???? geen idee. Je suggestieve vermoeden aangaande de motortemp. is nergens op gebaseerd, misschien was het omgekeerde wel waar.
Jij denkt dat de HALO geen verbetering geeft....ik ondervind regelmatig dat het wel zo is. Als je iets niet wilt geloven en ook niet testen dan ik ook zeggen: ik kan er niets mee.
Begrijp me goed, ik heb geen aandelen HALO en wat jij gelooft of niet maakt mij niet zo veel uit, maar het gaat erom dat jij eigenlijk beweert dat ik hier onwaarheden zou hebben verkondigt. Terwijl het er mij op lijkt dat jij er slechts op uit bent mensen de euri uit de zak te kloppen met al die mooie metingen van je.
Moddergooien is niet erg sjiek maar ik word een beetje moe van al die sugestieve negativiteit.
Marco.
V70 2.5 - S60 D5
Gebruikersavatar
Iwema
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 04.03.2007 - 17:51
Contacteer:

Kom maar met een auto (geen automaat) met 2 sets nieuwe bougies (standaard en HALO)

Dan meten we wel even het vermogen en het brandstofverbruik.

(De auto moet wel perfect lopen)

Waarom wil Brisk geen informatie geven over de HALO?

Hugo
kreftie
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 25.05.2006 - 19:28
Locatie: Achter de zeeuwse duinen

Iwema schreef:Kom maar met een auto (geen automaat) met 2 sets nieuwe bougies (standaard en HALO)
hier kan ik niks mee.
Dan meten we wel even het vermogen en het brandstofverbruik.

(De auto moet wel perfect lopen) en anders regel jij dat wel even....ping ping kassa
Waarom wil Brisk geen informatie geven over de HALO? misschien moet je de tonatie wat bijstellen.
Hugo
Marco.
V70 2.5 - S60 D5
Gebruikersavatar
Iwema
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 04.03.2007 - 17:51
Contacteer:

Bij een automaat kan ik minder goed het vermogen en het verbruik testen.
Dit hangt samen met de slip in de koppelomvormer.
2 sets bougies zijn nodig om te kunnen vergelijken.

Nee, ik hoef er niets aan te verdienen.
Ik wel er best en zaterdag middag aan besteden.
Maar heb op zaterdag geen tijd om een slecht lopende auto in orde te maken.


Hugo
Gast

kreftie schreef:
Iwema schreef:Kom maar met een auto (geen automaat) met 2 sets nieuwe bougies (standaard en HALO)
hier kan ik niks mee.
Dan meten we wel even het vermogen en het brandstofverbruik.

(De auto moet wel perfect lopen) en anders regel jij dat wel even....ping ping kassa
Waarom wil Brisk geen informatie geven over de HALO? misschien moet je de tonatie wat bijstellen.
Hugo
?????????????????????????. Wie schrijft er nu in rood?

Ik weet het niet @kreftie, maar ik zou het bod van @Iwema aannemen.
Ik lees toch veel kennis bij Hugo.
Doen!! Ik geloof niet dat hij je "het vel over de oren gaat trekken"!
Ik denk dat jullie elkaar verkeerd begrijpen. Gewoon onder 4 ogen met elkaar praten schept vast duidelijkheid.

Succes
kreftie
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 25.05.2006 - 19:28
Locatie: Achter de zeeuwse duinen

ik schreef in rood.

Ik geloof ook wel dat hij kennis heeft.Daar twijfel ik echt niet aan.
maar dan moet ik 2 sets nieuwe pluggen aanschaffen(veel euri dus.....), een zaterdag offeren(veelal betaalde kinderoppas regelen) , half nederland doorkruisen, om zijn twijfel al dan niet weg te nemen. mij bevallen ze al prima namelijk. en dan nog de vraag of mijn auto "prima" loopt. No Way.
Het "doe" initiatief is niet meer aan mij, ik heb ze ingezet, een setje naar een ander gestuurd (porto voor mij)etc etc. Ik blijf niet bezig. Zo een handige jongen met meetapp. op de hoek van de straat zou wel wat lijken maar ja.....
Marco.
V70 2.5 - S60 D5
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3004
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

kreftie schreef: Het "doe" initiatief is niet meer aan mij,
als je hem het voordeel van de twijfel niet gunt moet je ook niet gaan roepen dat je moe word van de sugestieve negativiteit.
:roll:
kreftie
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 25.05.2006 - 19:28
Locatie: Achter de zeeuwse duinen

Je moet de zaken niet omdraaien. Het is allemaal begonnen met mijn twijfel, ik heb daar iets mee gedaan etc etc. Niet die van een ander.
Marco.
V70 2.5 - S60 D5
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3004
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

wie draait de zaken om?.
er is al van begin geadviseerd dat meten weten is.
iedereen kan z'n auto laten afstellen dat ie een liter/100km minder lpg verbruikt.
maar dat komt er uiteindelijk uit ten koste van de motor, hoe je dat ook draait of keert.
velen zijn je al voorgegaan...
dat is me geen enkele 'zuinige' bougie waard.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Mee eens. Er wordt aangeboden om hetgeen de fabrikant belooft om te zetten in meetgegevens. Is toch een zeer nodel gebaar van Hugo lijkt me. Ik begrijp niet waarom je je aangevallen voelt Kreftie?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”