Montage ledbar voorzijde

Plaats reactie
Gebruikersavatar
xgeering
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.04.2016 - 13:13
Locatie: Maarssen

Daar ik nog weleens in het donker op slecht verlichte en onverlichte wegen rijd overweeg ik een ledbar aan de voorzijde van mijn T6 te plaatsen die naast het grootlicht nog wat extra's geeft. Nu wil ik daarvoor soms nog weleens de mistlampen bijschakelen maar die zijn daar niet voor bedoeld en geven ook niet een veel beter lichtbeeld; op zich logisch aangezien dat breedstralers zijn.

Mijn interesse gaat vooralsnog uit naar een 22" Strands Siberia Double Row LED Bar met Oranje / Wit positielicht Deze schijnt te passen in het rooster onder de kentekenplaat. Het positielicht in wit of oranje is dan weer niet direct nodig maar ach....het oog wil ook wat, die van mij in ieder geval wel :-D
Ik weet dat de 22" versie van deze ledbar past, er is een complete kit leverbaar inclusief alle montage- en aansluitmaterialen voor o,a. de V 70 III

Ik heb daar op YouTube een filmpje van gezien; probleem is dat het filmpje in het Zweeds is, daar kan ik weinig mee. Het monteren van de ledbar zou ik wellicht eventueel zelf nog kunnen maar de aansluiting gaat mij zeker niet lukken, op het gebied van auto-elektronica kan ik sowieso niet veel, daarvoor ontbreekt mij de kennis en het inzicht en eerlijk gezegd ook de interesse om mij daarin te verdiepen.

Weet iemand eventueel een persoon/bedrijf die deze voor mij zou kunnen monteren en correct aansluiten in regio Utrecht?

Wellicht is een andere optie om de mistlampen aan de voorzijde te vervangen voor verstralers, hiervoor heb ik op internet al e.e.a. gevonden, echter staat er vaak expliciet bij vermeld dat deze niet toegestaan zijn. De ledbar van Strands is dat, voor zover ik kan nagaan wel, mits correct aangesloten uiteraard.
Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?

I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8316
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Voor de P2 (S60/V70/S80) is daar een complete kit voor. Kabel, relais, zekering, en schakelaar voor interieur. Software laden was bij mij niet nodig.
Daar zal voor de P3 ook een oplossing voor zijn.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8316
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

xgeering schreef: 20.12.2023 - 22:20 Daar ik nog weleens in het donker op slecht verlichte en onverlichte wegen rijd overweeg ik een ledbar aan de voorzijde van mijn T6 te plaatsen die naast het grootlicht nog wat extra's geeft. Nu wil ik daarvoor soms nog weleens de mistlampen bijschakelen maar die zijn daar niet voor bedoeld en geven ook niet een veel beter lichtbeeld; op zich logisch aangezien dat breedstralers zijn.

Mijn interesse gaat vooralsnog uit naar een 22" Strands Siberia Double Row LED Bar met Oranje / Wit positielicht Deze schijnt te passen in het rooster onder de kentekenplaat. Het positielicht in wit of oranje is dan weer niet direct nodig maar ach....het oog wil ook wat, die van mij in ieder geval wel :-D
Ik weet dat de 22" versie van deze ledbar past, er is een complete kit leverbaar inclusief alle montage- en aansluitmaterialen voor o,a. de V 70 III

Ik heb daar op YouTube een filmpje van gezien; probleem is dat het filmpje in het Zweeds is, daar kan ik weinig mee. Het monteren van de ledbar zou ik wellicht eventueel zelf nog kunnen maar de aansluiting gaat mij zeker niet lukken, op het gebied van auto-elektronica kan ik sowieso niet veel, daarvoor ontbreekt mij de kennis en het inzicht en eerlijk gezegd ook de interesse om mij daarin te verdiepen.

Weet iemand eventueel een persoon/bedrijf die deze voor mij zou kunnen monteren en correct aansluiten in regio Utrecht?

Wellicht is een andere optie om de mistlampen aan de voorzijde te vervangen voor verstralers, hiervoor heb ik op internet al e.e.a. gevonden, echter staat er vaak expliciet bij vermeld dat deze niet toegestaan zijn. De ledbar van Strands is dat, voor zover ik kan nagaan wel, mits correct aangesloten uiteraard.
VisonX is wat je zoekt.
https://www.visionxeurope.com/
Broekhuis Assen heeft de contacten en weet hoe het eea in no-time gemonteerd is.
Ik heb een Lazer Linear 12 Elite onder de kentekenplaat met bekabeling van VisionX en software van Volvo om het aan of uit te zetten met groot licht.
De reden dat ik voor Lazerlight heb gekozen is omdat ik het model ledbar wat beter vind passen bij Volvo, geen sjonnie uitstraling maar toch veel beter zicht op onverlichte wegen waar geen verkeer is.
Zo ziet dat eruit..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8316
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Het is een V70NN Tom, dat is geen hogere wiskunde en moeilijke software updates zoals de nieuwere Volvo's.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Het moet middels software wel aan de auto vertelt worden dat er verstralers aanwezig zijn, á €25.
Staat ook duidelijk in de beschrijving van het pakket, ook bij de vroegere modellen V70 2/3, XC60 09/17.
Succes met het handeltje!
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8316
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Was bij mijn 2003 S60 niet zo, aansluiten en het werkt.
Bij de V70NN weet ik dat natuurlijk niet maar zo lastig als bij jouw V90 kan het toch niet zijn mag ik hopen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
xgeering
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.04.2016 - 13:13
Locatie: Maarssen

diesel01 schreef: 21.12.2023 - 09:53 VisonX is wat je zoekt.
https://www.visionxeurope.com/
Broekhuis Assen heeft de contacten en weet hoe het eea in no-time gemonteerd is.
Ik heb een Lazer Linear 12 Elite onder de kentekenplaat met bekabeling van VisionX en software van Volvo om het aan of uit te zetten met groot licht.
De reden dat ik voor Lazerlight heb gekozen is omdat ik het model ledbar wat beter vind passen bij Volvo, geen sjonnie uitstraling maar toch veel beter zicht op onverlichte wegen waar geen verkeer is.
Zo ziet dat eruit..
Ik houd deze Lazer Linear 12 Elite in gedachten, maar ook de 22" Strands Siberia Double Row LED Bar die daar al zat. Ik vind de Lazer er inderdaad netjes uitzien. Alleen zoek ik dan nog iemand die zoiets kan monteren en aansluiten, en dan wat meer in het midden van het land...Assen is voor mij een klein beetje uit de route :)
Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?

I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27668
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Iedere dealer kan dit natuurlijk, een gewone garage ook en jijzelf of iemand anders die handig is ook.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27676
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dealer lijkt mij verstandig als er toch iets met software gedaan moet worden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”