Lekkage onder en achter passagiersstoel c70 2007

Plaats reactie
PJJP
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 20.12.2023 - 16:44

Sinds een tijdje begon de auto muf te ruiken, gedacht dat het aan het vochtig weer lag, helaas kom ik er nu achter dat de vloer onder en achter de passagiersstoel doorweekt is.

Ik heb de afvoeren van de vooruit bovenaan schoongespoeld met een grote spuit met flexibele buis. Hetzelfde bij de kofferbakdeksel.

Het ventilatierooster bij het voorraam schoongemaakt.
Rubbers bij achterlichten lijken niet helemaal aan te sluiten al lijkt de lekkage daar te ver weg voor.

Uiteraard wil ik naar de garage maar heeft iemand een soortgelijke ervaring en een mogelijke oorzaak en liefst oplossing?

Superbedankt voor het meedenken.
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1859
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Ik vermoed dat het de onderkant deur en dorpel zijn.
Regenwater wordt onder andere afgevoerd vanonder uit/langs de deur en via de dorpel weer naar 'buiten'.

Controleer de dorpel maar eens en dan met name de afdekstrip die het kunstofgedeelte en de bekleding afdekt. Als je die los omhoog trekt kun je onder de bekleding voelen en waarschijnlijk is het daaronder (foam en shuim) nat.

De bekleding ligt dan 'lager' dan de andere kant, het kunststof, waardoor het water naar binnen kan lopen. De dorpel werkt als het ware als een dijk om water buiten te houden, als de binnenkant dan lager is dan de buitenkant loopt het erin. En omdat het schuim nogal een zuigende werking heeft wordt het daar nat en duurt lang voordat het verdampt is. Die damp komt in de auto waardoor je vaak vochtig interieur krijgt en muffe lucht.

Oplossing is zorgen dat de bekleding weer meer omhoog gaat staan waardoor die weer water tegenhoudt. Klinkt vaag maar als je de boel los hebt zie je wel wat ik bedoel hoop ik. Snelste fix is een stuk tape over de volle lengte van de afdekstrip plakken over de naad tussen strip en buitendorpel.

gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2007”