Hallo allemaal,
Alweer bijna 3 jaar rijden we met grote tevredenheid in een V60 D6 PIH. Auto is volledig dealer onderhouden en heeft reeds de laatste aircopomp en nieuwe ISG. Toen we de auto net hadden, konden we zo'n 35 echte km's elektrisch rijden. Op het display stond dan 40 of 45km range. Rond deze zomer werd dat 35km in het display en zo'n echte 30km range. Echter nu in een maand tijd de range op het display gedaald naar 25km bij een volle accu en dan kan er maximaal 10km volledig elektrisch gereden worden. Mijn conclusie is dat de hybride accu aan het sterven is. Of kan er ook wat anders aan de hand zijn? We willen liever nog geen afscheid nemen van deze fijne auto.
plots kleinere range V60 D6
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1456
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Waarschijnlijk een slechte hybride accu, de dealer kan de SoH (State Of Health) wel uitlezen. Zal richting de 50% gaan, zul je binnenkort ook een hybride foutmelding krijgen in de display.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47
Vergeet ook niet dat in de winter er altijd minder range uit de accu gehaald wordt.
Ik weet het niet zeker? Maar volgens mij zijn er hier geen forum leden te vinden waarvan de hybride accu ooit is vervangen. Dus dan zou jij de eerste zijn…..
Ik weet het niet zeker? Maar volgens mij zijn er hier geen forum leden te vinden waarvan de hybride accu ooit is vervangen. Dus dan zou jij de eerste zijn…..
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40
Ik heb het gisteren nog even uitgetest.. Wegrijden vanaf huis in Pure. Na 6km was de batterij leeg. Na 5 minuten op de dieselmotor, was er weer 10km range in de accu, maar op de snelweg was dit na 4km weg. Verder geen foutmeldingen. Display geeft 25km range aan als de batterij vol is. Laden duurt nog maar 1,5 uur en dan zegt ie dat ie vol is. Auto is volledig dealer onderhouden en inmiddels ruim 10 jaar oud. Garantie of coulance kan ik wel vergeten denk ik.
Nu het volgende probleem / uitdaging. We willen met de V60 morgen op wintersport gaan. Ik twijfel een beetje om toch de XC40 P8 te pakken. Stel dat de batterij echt helemaal de geest geeft.. sta ik dan stil met de auto? De XC40 heb ik zakelijk, maar stroom betaal ik zelf in het buitenland. Op Tesla laders na, is het snelladen ook geen goedkope hobby en dan nog de ellende met sommige laadpalen die niet willen etc. Zijn er hier techneuten die weten wat er gebeurt als de batterij echt niks meer doet? De V60 is een veel prettigere auto om lange afstanden mee te rijden dan de XC40.
Nu het volgende probleem / uitdaging. We willen met de V60 morgen op wintersport gaan. Ik twijfel een beetje om toch de XC40 P8 te pakken. Stel dat de batterij echt helemaal de geest geeft.. sta ik dan stil met de auto? De XC40 heb ik zakelijk, maar stroom betaal ik zelf in het buitenland. Op Tesla laders na, is het snelladen ook geen goedkope hobby en dan nog de ellende met sommige laadpalen die niet willen etc. Zijn er hier techneuten die weten wat er gebeurt als de batterij echt niks meer doet? De V60 is een veel prettigere auto om lange afstanden mee te rijden dan de XC40.
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4741
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
ik zou lekker met de V60 gaan, zeker als je ook Volvo Assistance hebt. Accu scheidt er echt niet zomaar 100% mee uit.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Mee eens.
Anders voor je gemoedsrust een dealer bellen en je vraag voorleggen?
Anders voor je gemoedsrust een dealer bellen en je vraag voorleggen?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2017 Fiat 124 Spider Lusso - Bianco Ghiaccio Perla
2017 Fiat 124 Spider Lusso - Bianco Ghiaccio Perla
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40
Dealer heeft op zaterdag geen technische mensen lopen. Maar heb wel recht op pechhulp mocht het echt zover komen. Wij hadden eigenlijk bedacht deze auto nog t/m 2025 te rijden en dan over te stappen op het nieuwe model V60 T6. Misschien toch maar de knoop doorhakken en er een refurbished batterij in zetten. Ondanks de 322.000km rijdt de auto nog zo lekker. Wil er eigenlijk nog geen afstand van doen.
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4741
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
En al aangekomen op je wintersport adres? Ik zou de accu ook lekker laten refurbishen en blijven genieten van de D6. Veel ski plezier.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40
Dankjewel!
We gaan straks, nadat iedereen vuurwerk heeft afgestoken om ons een fijne vakantie te wensen, vertrekken.
We gaan straks, nadat iedereen vuurwerk heeft afgestoken om ons een fijne vakantie te wensen, vertrekken.