plots kleinere range V60 D6

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
michelm1978
2nd Gear member
Berichten: 225
Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40

Hallo allemaal,

Alweer bijna 3 jaar rijden we met grote tevredenheid in een V60 D6 PIH. Auto is volledig dealer onderhouden en heeft reeds de laatste aircopomp en nieuwe ISG. Toen we de auto net hadden, konden we zo'n 35 echte km's elektrisch rijden. Op het display stond dan 40 of 45km range. Rond deze zomer werd dat 35km in het display en zo'n echte 30km range. Echter nu in een maand tijd de range op het display gedaald naar 25km bij een volle accu en dan kan er maximaal 10km volledig elektrisch gereden worden. Mijn conclusie is dat de hybride accu aan het sterven is. Of kan er ook wat anders aan de hand zijn? We willen liever nog geen afscheid nemen van deze fijne auto.
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1456
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Waarschijnlijk een slechte hybride accu, de dealer kan de SoH (State Of Health) wel uitlezen. Zal richting de 50% gaan, zul je binnenkort ook een hybride foutmelding krijgen in de display.
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 368
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Vergeet ook niet dat in de winter er altijd minder range uit de accu gehaald wordt.
Ik weet het niet zeker? Maar volgens mij zijn er hier geen forum leden te vinden waarvan de hybride accu ooit is vervangen. Dus dan zou jij de eerste zijn…..
michelm1978
2nd Gear member
Berichten: 225
Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40

Ik heb het gisteren nog even uitgetest.. Wegrijden vanaf huis in Pure. Na 6km was de batterij leeg. Na 5 minuten op de dieselmotor, was er weer 10km range in de accu, maar op de snelweg was dit na 4km weg. Verder geen foutmeldingen. Display geeft 25km range aan als de batterij vol is. Laden duurt nog maar 1,5 uur en dan zegt ie dat ie vol is. Auto is volledig dealer onderhouden en inmiddels ruim 10 jaar oud. Garantie of coulance kan ik wel vergeten denk ik.

Nu het volgende probleem / uitdaging. We willen met de V60 morgen op wintersport gaan. Ik twijfel een beetje om toch de XC40 P8 te pakken. Stel dat de batterij echt helemaal de geest geeft.. sta ik dan stil met de auto? De XC40 heb ik zakelijk, maar stroom betaal ik zelf in het buitenland. Op Tesla laders na, is het snelladen ook geen goedkope hobby en dan nog de ellende met sommige laadpalen die niet willen etc. Zijn er hier techneuten die weten wat er gebeurt als de batterij echt niks meer doet? De V60 is een veel prettigere auto om lange afstanden mee te rijden dan de XC40.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4741
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

ik zou lekker met de V60 gaan, zeker als je ook Volvo Assistance hebt. Accu scheidt er echt niet zomaar 100% mee uit.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2853
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Mee eens.
Anders voor je gemoedsrust een dealer bellen en je vraag voorleggen?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2017 Fiat 124 Spider Lusso - Bianco Ghiaccio Perla
michelm1978
2nd Gear member
Berichten: 225
Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40

Dealer heeft op zaterdag geen technische mensen lopen. Maar heb wel recht op pechhulp mocht het echt zover komen. Wij hadden eigenlijk bedacht deze auto nog t/m 2025 te rijden en dan over te stappen op het nieuwe model V60 T6. Misschien toch maar de knoop doorhakken en er een refurbished batterij in zetten. Ondanks de 322.000km rijdt de auto nog zo lekker. Wil er eigenlijk nog geen afstand van doen.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4741
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

En al aangekomen op je wintersport adres? Ik zou de accu ook lekker laten refurbishen en blijven genieten van de D6. Veel ski plezier.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
michelm1978
2nd Gear member
Berichten: 225
Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40

Dankjewel!
We gaan straks, nadat iedereen vuurwerk heeft afgestoken om ons een fijne vakantie te wensen, vertrekken.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”