V60 MY2025

Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1357
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Helemaal mee eens, een echte estate zou er prima tussen passen. Maar tegenwoordig is het allemaal SUV
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12281
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Slechte ontwikkeling, zie zelf ook niets in n suv
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 926
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Het is ook bizar een SUV als je erover na gaat denken.
Alles moet zuiniger, lichter, om zodoende minder energie te grbruiken en dan ga je een extra zware, aerodynamisch slechte, wegliggings technische slechte en minder veiligere auto maken/kopen.

Die ook nog 10k duurder is dan zijn lage (en technische betere broertje)
Maargoed ik ben autoliefhebber........ en het interesseert mij heel weinig wat een ander van mijn auto vind.

Dan nog waarom de meeste EV,s behalve BMW er gewoon raar uitzien. (XC40 EC90 zijn uitzonderingen)
Zag vandaag een I5 mooi ding en echt gewoon een 5.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12281
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Aan het jarenlange succes van de V60 kun je zien dat een V60/estate een gewilde auto is.
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Zal pas in 2026 zijn een EV Station en dan als opvolger van de V90.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2792
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Bijna elke non-SUV EV is óf te hoog óf heeft een te kleine batterij.
Een mooie lage D/E-segment auto met grote batterij maken is simpelweg onmogelijk op dit moment. Om dat wel mogelijk te maken zal de accu toch echt kleiner van formaat moeten worden.

Een i5 is ook te hoog, net als een i4 of Polestar 2.
Alleen de Model 3 is normaal. Maar die heeft gewoon niet zo'n grote accu nodig vanwege die efficiënte elektromotoren van Tesla.

Een e-308 of Astra dienen als bewijs: wel een normale hoogte maar dan weer met een te kleine batterij.

De huidige S/V60 zullen idd wel minstens tot 2026 mee moeten. En misschien wel langer.
De concurrentie van normale estates is een stuk minder iig en dus denk ik dat de vraag wel zal blijven bestaan.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
markvanloo
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 03.02.2012 - 13:37

OGA244 schreef: 19.12.2023 - 16:17 Aan het jarenlange succes van de V60 kun je zien dat een V60/estate een gewilde auto is.
In Nederland, West-Europa (behalve UK nu), you name it.

Verklaart ook waarom de XC60 PHEV beter leverbaar was dan de V60 PHEV in tijden van chiptekorten. De best verkochte Volvo ter wereld - XC60 - heeft prio.
markvanloo
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 03.02.2012 - 13:37

teebee schreef: 16.12.2023 - 18:14 Ah, geen grijs meer :-)
Wordt de wereld weer wat kleurrijker
Vapour Grey is nieuw, en behoorlijk grondlak grijs :-)
Gebruikersavatar
XC60silverdawn
2nd Gear member
Berichten: 239
Lid geworden op: 23.11.2021 - 11:12

markvanloo schreef: 20.12.2023 - 07:54

Verklaart ook waarom de XC60 PHEV beter leverbaar was dan de V60 PHEV in tijden van chiptekorten.
In de tijden van chiptekorten werd de XC60 gewoon zonder bepaalde chips geleverd. Ik rij in het bewijs daarvan.
Volvo XC60 T6 MY2022 Silver Dawn
Volvo XC60 D4 MY2017 / Volvo V70 D4 MY2014
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12281
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

markvanloo schreef: 20.12.2023 - 07:54
OGA244 schreef: 19.12.2023 - 16:17 Aan het jarenlange succes van de V60 kun je zien dat een V60/estate een gewilde auto is.
In Nederland, West-Europa (behalve UK nu), you name it.

Verklaart ook waarom de XC60 PHEV beter leverbaar was dan de V60 PHEV in tijden van chiptekorten. De best verkochte Volvo ter wereld - XC60 - heeft prio.
volvo bepaald tegenwoordig wat n klant moet kopen, wat een klant wil kopen is bepaald minder relevant..
Ontmoedigen door krankzinnige levertijden en excessieve prijsverhogingen lijkt daarbij ineens een policy geworden.. Snap wel dat klanten dan afhaken..
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 926
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

XC60 is ook nu prima te leveren, vriend van mij heeft hem besteld in oktober en krijgt hem eerste week januari.

Mensen willen hoog, nu moet ik zeggen dat het best fijn rijd als je normaal rijd. Maar het is niet zo mijn ding.
-V60 B4 7dct R design wit
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 926
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

raspaardje schreef: 19.12.2023 - 19:37 Bijna elke non-SUV EV is óf te hoog óf heeft een te kleine batterij.
Een mooie lage D/E-segment auto met grote batterij maken is simpelweg onmogelijk op dit moment. Om dat wel mogelijk te maken zal de accu toch echt kleiner van formaat moeten worden.

Een i5 is ook te hoog, net als een i4 of Polestar 2.
Alleen de Model 3 is normaal. Maar die heeft gewoon niet zo'n grote accu nodig vanwege die efficiënte elektromotoren van Tesla.

Een e-308 of Astra dienen als bewijs: wel een normale hoogte maar dan weer met een te kleine batterij.

De huidige S/V60 zullen idd wel minstens tot 2026 mee moeten. En misschien wel langer.
De concurrentie van normale estates is een stuk minder iig en dus denk ik dat de vraag wel zal blijven bestaan.
Ja je ziet aan de I5 dat ze dat accupakket ergens moesten laten. Als vind ik het bij BMW prima hoor een I4 of 5 zou ik prima mee kunnen leven. Omdat ze al zoveel zwaarder zijn willen ze het gewicht onderin. want waar eerst de motor zat kunnen ze de hele accu kwijt, rijd alleen niet zo fijn denk ik :-)

Polestar 2 is gewoon een XC40 met een lagere opbouw, zo rijd ie ook.
De mini is super, maarja dat is met 30kw/h de versie die wij hebben, geen volwaardige auto 180 a 200km en hij is echt leeg. Wel leuk en naast een V60 als gezins auto wel weer heel leuk en goedkoop. De nieuwe kan een stuk verder, binnenkort eens rijden of die net zo leuk rijd. Het is nu in 2 jaar 1x voor gekomen dat zowel mijn vrouw als ik meer dan 200km op dezelfde dag rijden.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2792
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

OGA244 schreef: 20.12.2023 - 08:41 volvo bepaald tegenwoordig wat n klant moet kopen, wat een klant wil kopen is bepaald minder relevant..
Ontmoedigen door krankzinnige levertijden en excessieve prijsverhogingen lijkt daarbij ineens een policy geworden.. Snap wel dat klanten dan afhaken..
Jij hebt wel plezier in je werk bij Volvo?

En mensen zijn net kuddedieren; omdat de buurman of die goede vriende een SUV rijdt "moet" je mee.
De enige bestaansreden van de SUV is de poging tot dominantie van de bestuurder. Er is voor de rest geen enkele rationele onderbouwing van dat soort auto's.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2792
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

wasbeer2006 schreef: 20.12.2023 - 08:53 Ja je ziet aan de I5 dat ze dat accupakket ergens moesten laten. Als vind ik het bij BMW prima hoor een I4 of 5 zou ik prima mee kunnen leven. Omdat ze al zoveel zwaarder zijn willen ze het gewicht onderin. want waar eerst de motor zat kunnen ze de hele accu kwijt, rijd alleen niet zo fijn denk ik

Polestar 2 is gewoon een XC40 met een lagere opbouw, zo rijd ie ook.
De mini is super, maarja dat is met 30kw/h de versie die wij hebben, geen volwaardige auto 180 a 200km en hij is echt leeg. Wel leuk en naast een V60 als gezins auto wel weer heel leuk en goedkoop. De nieuwe kan een stuk verder, binnenkort eens rijden of die net zo leuk rijd. Het is nu in 2 jaar 1x voor gekomen dat zowel mijn vrouw als ik meer dan 200km op dezelfde dag rijden.
Die ranke sedan of estate met een fatsoenlijk bereik laat daarom nog op zich wachten.
Maar eigenlijk zit de wereld te wachten op auto's met kleinere en lichtere accu's die heel snel kunnen worden opgeladen zonder dat de accu degradeert.
Want om constant 400-500kg extra mee te moeten is verspilling van alles.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 926
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

exact, maar het gros denkt in brandstof..... 800km rijden en tanken.
Ja want als ik op vakantie ga........ moet je dan daar al dei extreme accu,s voor maken. Ik vind van niet

Maar dat krijg je er niet uit.
-V60 B4 7dct R design wit
lanfeest
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 27.02.2022 - 02:12
Locatie: Regio Noord-Holland

wasbeer2006 schreef: 20.12.2023 - 09:15 exact, maar het gros denkt in brandstof..... 800km rijden en tanken.
Ja want als ik op vakantie ga........ moet je dan daar al dei extreme accu,s voor maken. Ik vind van niet

Maar dat krijg je er niet uit.
Ben het niet met je eens. Het gaat niet alleen om de vakantie, volgens mij wil je ook rijden als je niet op vakantie bent. En dan is het prettig als je langer kunt rijden totdat je weer moet tanken/laden. Tanken is geen hobby, laden ook niet.
Besef dat er heel veel adressen in Nederland zijn waarbij er geen privé oprit is en er dus gebruik gemaakt moet worden van een openbare laadpaal. Die staan niet altijd voor de deur en kunnen vlakbij ook nog eens bezet zijn. Als je boodschappen gedaan hebt dan laad je graag voor de deur uit en wil je je auto laten staan. Dus laad je in dat geval liever niet iedere dag op als je toch nog 400km kan rijden. Waarom zou je je auto iedere dag aan de lader hangen als dat nog niet hoeft? Je gaat nu ook niet iedere dag tanken als er nog genoeg inzit.

Dus ik zou het fijn vinden als de actieradius 800km of zelfs meer zou zijn (zoals mijn diesel vroeger met 1000km).
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2792
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Natuurlijk is een grote actieradius lekker.
Maar niet als je daardoor 400 kg extra accu moet meezeulen.
Kijkend naar waarom we elektrische auto's hebben slaat het natuurlijk ook nergens op om zoveel grondstoffen voor zo weinig noodzakelijk gebruik te moeten meenemen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 926
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Als er een betaalbare auto is met 800km electrisch heeft dat ook mijn voorkeur.
Maar vanuit het duurzame perspectief is het natuurlijk bizar.......

Kijk naar zo,n EX90.... 2800kg, als je met je familie onderweg bent moet je een groot rijbewijs hebben.
Dat worden straks mooie kranten artikelen met de zomervakantie, verheug me er nu al op.
Vind het echt een mooi ding, maar het slaat echt helemaal nergens op.

We moeten ons aanpassen als we deze planeet voor onze kinderen leefbaar willen houden en dan moeten we goed nadenken over dit soort bizarre auto,s gelukkig kan het gros ze niet betalen.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12281
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Eens, een ontheffing cq verruiming van de gewichtsklasse van een B rijbewijs naar 4 of 4.5 ton doordat grote suvs meer dan 3.5 ton leeggewicht hebben is al belachelijk..
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1270
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Wel benieuwd wat de MY2025 B4 dan gaat doen in prijs. Ik zie (op dit moment) eigenlijk geen voordelen (meer) om voor een B4 te gaan, kijkende wat een T6 MY2025 kost? Behalve die MA/Essential/whatsinthename maar dan heb je geen elektrische klep, kessy etc.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”