21 inch T6

De nieuwe generatie S en V90
Plaats reactie
V90 black
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07.10.2022 - 17:56

Hallo allemaal,

nu 1,5 jaar naar volle tevredenheid een V90 T6 (BJ 2022) in bezit.
Er zitten 19 inch velgen onder, ik wil voor de zomer periode een extra set kopen.
Ik overweeg 21 Inch en dan zal ik wel (wat) merken qua inlevering rij comfort denk ik zo.

Ik weet niet of iemand mij kan adviseren die hier ervaring mee heeft?
2 vraagjes:

Vraag 1 : Is 21 inch net even te gek, lever je dan teveel comfort in voor 1 inch en is 20 inch toch beter dan?

Vraag 2 : Graag wil ik origineel Volvo of Polestar, ik kan alleen nergens een aanbieder vinden voor een complete set tegen een redelijke prijs.
(Mudde Kok heeft momenteel maar 1 set die niet mijn voorkeur heeft).

Ik zie graag jullie ervaringen en/of advies tegemoet.
Bedankt!!
Gebruikersavatar
S90 Inscription
2nd Gear member
Berichten: 118
Lid geworden op: 17.06.2023 - 16:16

Ik heb 20 inch Inscription velgen, deze vullen de wielkasten perfect. Het zal wellicht ook schelen in comfort en in ieder geval in de prijs van de banden. Onder mijn vorige wagen, BMW 5 serie touring, had ik 19 inch. Ik merk thans geen verschil in comfort.
Welke heb je op het oog?
V90 black
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07.10.2022 - 17:56

S90 Inscription schreef: 16.12.2023 - 00:59 Ik heb 20 inch Inscription velgen, deze vullen de wielkasten perfect. Het zal wellicht ook schelen in comfort en in ieder geval in de prijs van de banden. Onder mijn vorige wagen, BMW 5 serie touring, had ik 19 inch. Ik merk thans geen verschil in comfort.
Welke heb je op het oog?
Hey,,, ja wat ik op 't oog heb is nog even niets.
Polestar vind ik heel mooi, en anders een zwarte (Volvo) velg (zie foto's hieronder, foto 1 is bij vd Wulp VOLVO en foto 2 involve).



Bij Volvo spreken ze over een black line velg maar die kom ik niet tegen bij het zoeken op google, kan natuurlijk ook een mailtje naar de Volvo dealer sturen.
Concave velgen vind ik ook nog een optie, maar dan ga ik van het origineel Volvo af...
Ik denk wel dat ik het op 20 inch gaat houden, blijft ook een centen kwestie. Dat moet ook een beetje leuk blijven.
Gebruikersavatar
S90 Inscription
2nd Gear member
Berichten: 118
Lid geworden op: 17.06.2023 - 16:16

Persoonlijk ben ik niet zo van de zwarte velgen. Maar indien de uitvoering, zoals foto 1, geheel zwart met R design, is het wel gaaf. Mijn vrouw heeft een knalrode 500 cabrio met Abarth pakket en ook zwarte velgen. Dat staat ook gaaf.
De velgen op foto 2 zijn ook mooi. Maar 20 inch is ook groot en hebben ook mooie velgen. Het scheelt inderdaad geld, zeker qua banden. Succes en als je wat moois gevonden hebt, schroom niet het geheel te delen!
MickaR
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 27.06.2023 - 17:34
Locatie: Hoorn

Vraagje, heb je luchtvering op je V90 zitten? Want dan kan 21 inch opzich, al lever je nog steeds comfort in.
Heb je geen luchtvering dan zou ik zelf 21 inch niet aanraden omdat je toch teveel "wang" van de band verliest die ook demping geeft.
Volvo V40 2.0 D2 (321.058) -> Volvo S90 D4 Inscription 104K +
V90 black
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07.10.2022 - 17:56

MickaR schreef: 19.12.2023 - 16:04 Vraagje, heb je luchtvering op je V90 zitten? Want dan kan 21 inch opzich, al lever je nog steeds comfort in.
Heb je geen luchtvering dan zou ik zelf 21 inch niet aanraden omdat je toch teveel "wang" van de band verliest die ook demping geeft.
Hi, nee geen luchtvering.
Ik beweeg nu toch meer naar de 20 inch, nu even goed zoeken welke er het best uit springen voor mijn T6.
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”