V60 Essential Sport Pack I

Plaats reactie
Wawaupaupah
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 15.03.2021 - 15:28

Goedemiddag,

Ik heb een Volvo V60 Essential in bestelling staan. Helaas kon ik vanwege CO2 niet voor een Plus gaan. Om toch nog enigszins een Dark uitvoering te krijgen heb ik gekozen voor het accessoire pakket Sport Pack I. Hierin zitten 19" velgen en een glossy grille en glossy spiegelkappen. De velgen zijn volgens mij deze 6-spaaks velgen (in elk geval volgens de dealer): https://www.vstore.nl/complete-wielen-z ... lin-banden

Nu geeft de dealer aan dat de originele 17" velgen teruggaan naar Volvo. Ik vraag mij dit af omdat ik het nergens terugvind in de prijslijst en ik de prijs van 2600 euro dan ook niet kan verklaren. De velgen kosten bijv. al 2195 euro. Als ik de 17" velgen inlever bij Volvo wordt het een dure grille en 2 spiegelkappen.

Hebben wellicht meer mensen dit pakket genomen en weten die wat er met de originele 17" velgen gebeurt?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2814
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Het pakket wordt aangeduid als een accessoire.
Op basis hiervan zou ik verwachten dat je de 17" velgen zelf houdt.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1379
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Dat lijkt mij ook. Zou proberen de 17" set een wintersetje te maken
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

De dealer denkt ff een goedkoop setje te scoren. Helaas. Als je full price betaald en dat doe je, dan zijn ze gewoon van jou. Betaal je maar een paar 100 euro (het verschil tussen 17 en 19 inch) dan zijn ze inderdaad voor de dealer.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2814
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

In MY2023 waren deze wielen idd voor 790 euro een optie voor de Essential (17" -> 19").

Maar als accessoire koop je de boel erbij, want dan telt het niet mee in de fiscale waarde.
https://www.autobiermans.nl/volvo/actie ... oire-packs
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Wawaupaupah
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 15.03.2021 - 15:28

Dank voor de reacties. Ik ga toch nog ergens na, bijv. bij Volvo zelf, of dit nu mét behoud van de orginiele 17" is of zonder want ik denk precies hetzelfde voor deze prijs.
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1939
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

accessoire wordt door de dealer gemonteerd en de eventuele stukken die gedemonteerd worden, krijg je mee(dus ook je grille, spiegelkappen in kleur van de wagen en de 17" velgen)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Wawaupaupah
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 15.03.2021 - 15:28

Net Volvo NL gebeld en een heel verhaal wat ik maar achterwege laat.
Uiteindelijk (b)lijkt het een dealer actie te zijn waarbij de velgen, grille en spiegelkappen worden omgeruild omdat ze het anders niet voor die prijs kunnen leveren. Ik vond het een vaag verhaal blijven.
Vermoed er weinig tegen te kunnen doen omdat het nergens specifiek benoemd staat of het mét of zónder inruil is. Je bent dus gebonden aan wat de dealer je aangeeft.
Tenzij iemand hetzelfde heeft en de spullen wel heeft meegekregen.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2814
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Blijft gek... Die actie wordt aangeboden inclusief argumentatie dat dit de fiscale waarde drukt.
Met het innemen van de originele 17" velgen gaat je fiscale waarde ook met de waarde van die 17" velgen naar beneden?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12294
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

De accessoires toevoeging zit idd niet in de bijtelling of extra bpm, af fabriek is dat wel zo
Gebruikersavatar
Rogier64
4th Gear member
Berichten: 915
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Erg vreemde actie van die dealer. Je betaald ook al € 1182,- kosten rijklaar maken, € 50,22 voor het kenteken en € 27,50 recyclingbijdrage. Ik zou de accessoires set cancelen en de velgen los kopen bij VStore. De grille en spiegelkappen laten voor wat het is en van de 17 inch een winterset maken of in de verkoop zetten.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1939
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

wanneer ik eens kijk op de site van vstore kost een setje 19" glossyblack velgen in promo 1950€, grille kost 395€, spiegelkappen idem
dus totaal 2740€= kleine 150€ meer dan de 'actie' met behoud van originele stukken, ok het werk moet je dan zelf doen(misschien dat ze bij Vstore dit wel doen inbegrepen in de prijs indien je ginds alles koopt?)
op dezelfde site kost een setje 17" met zomerbanden 1675€
tel uit je winst
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
JeeArrV40
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 10.10.2018 - 15:36

Ik heb dezelfde configuratie in bestelling staan, voor levering begin maart. Essential edition met Sportpack I. Inderdaad zitten die 6-spaaks 19 inch daarin. Ook gekozen hiervoor in het kader van het 'drukken van' de fiscale waarde en toch een beetje leuke uitvoering te rijden. Ik had dezelfde gedachte over die velgen. Echter is iedere situatie natuurlijk anders, omdat ik toch winterbanden in de lease heb zitten, heb ik niks aan die 17 inch. Sowieso als je 19 inch hebt ga je in de winter niet op 17 rijden denk ik dan. Ik heb bij de dealer bedongen dat ze me een x bedrag van de offerte aftrekken voor het 'derven' van de velgen. Die 'korting' is dan weer weggestreept tegen wat andere opties zoals o.a. het tinten van de ramen. Zou je wellicht nog kunnen aankaarten.

Het is maar net waar je prioriteiten liggen en waar je tevreden mee bent denk ik..
Wawaupaupah
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 15.03.2021 - 15:28

JeeArrV40 schreef: 13.12.2023 - 11:06 Ik heb dezelfde configuratie in bestelling staan, voor levering begin maart. Essential edition met Sportpack I. Inderdaad zitten die 6-spaaks 19 inch daarin. Ook gekozen hiervoor in het kader van het 'drukken van' de fiscale waarde en toch een beetje leuke uitvoering te rijden. Ik had dezelfde gedachte over die velgen. Echter is iedere situatie natuurlijk anders, omdat ik toch winterbanden in de lease heb zitten, heb ik niks aan die 17 inch. Sowieso als je 19 inch hebt ga je in de winter niet op 17 rijden denk ik dan. Ik heb bij de dealer bedongen dat ze me een x bedrag van de offerte aftrekken voor het 'derven' van de velgen. Die 'korting' is dan weer weggestreept tegen wat andere opties zoals o.a. het tinten van de ramen. Zou je wellicht nog kunnen aankaarten.

Het is maar net waar je prioriteiten liggen en waar je tevreden mee bent denk ik..
Dat was bij mij ook de reden om dit pakket te nemen. De winterbanden wil ik zelfs op 19". Alleen was ik bang dat de leasemaatschappij daar dan moeilijk over zou gaan doen als er geen 17" meer bij zouden zitten. Dan ga ik kijken of ik nu nog wat kan regelen met de dealer.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”