Bedieningspaneel kachel xc70 inleren

Plaats reactie
Dikxc70
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 01.12.2023 - 21:37

Goeiemorgen, ik zal me even voorstellen. Ik ben nieuw op het forum. Mijn naam is Dik en ik ben in het bezit van een Volvo XC70 bj 2005. Ik doe zoveelmogelijk zelf mijn onderhoud en probeer de dealer zoveelmogelijk links te laten liggen.

Nu heb ik een verwarmingsprobleem. De kachel wordt niet meer goed warm. Door de kachel op een bepaalde manier in te stellen kan ik hem een beetje manipuleren en wordt de auto nog een beetje warm. Volgens de dealer zou het bedieningspaneel mogelijk niet meer goed werken.

Nu heb ik alle andere opties nagelopen en kom ik ook op de optie kapotte bedieningspaneel. Gister een via onderdelenlijn gevonden welke voldoet aan de eisen van vervangen. Dat was een hele zoektocht, maar gevonden. Ik heb hem gemonteerd en lijkt goed te werken. Knoppen reageren goed op inklappen spiegels en parkeersensorpiep uitzetten enz..

Nu moet het paneel nog worden ingeleerd. Is er iemand in de buurt van Oud-Beijerland die dat kan met Vida? Ik kan zelf een hele hoop maar als het gaat om computers ben ik echt een kluns.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4279
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Welkom hier, maar je bericht is wel in verkeerde topic.
Volvo dealer van der Wulp kan dat prima doen denk ik zo die zitten in Oud-Beierland. Eventueel PGauto in Papendrecht of VOMD in Dordrecht

Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27639
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ondertussen verhuisd naar de juiste plek :)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Dikxc70
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 01.12.2023 - 21:37

sbv schreef: 02.12.2023 - 20:09 Welkom hier, maar je bericht is wel in verkeerde topic.
Volvo dealer van der Wulp kan dat prima doen denk ik zo die zitten in Oud-Beierland. Eventueel PGauto in Papendrecht of VOMD in Dordrecht
bedankt voor je reactie. De dealer kan het zeker. Ben alleen een beetje klaar met de dealer. Willen niet meedenken en zien de eenvoudige man met die oude Volvo maar als lastig. Verder vragen ze belachelijke prijzen. Helaas. Was vroeger echt anders. Dus ik dacht misschien is er iemand die het ook kan voir een normale prijs. Maar PG is zeker een goeie optie idd.
Dikxc70
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 01.12.2023 - 21:37

fredhead schreef: 02.12.2023 - 23:05 Ondertussen verhuisd naar de juiste plek :)
thanks. Had het door maar kreeg hem niet meer verplaatst. Volgende zal ik goed plaatsen 😉
hen123drik
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 09.04.2018 - 15:48

oud topic, ik weet niet of het nog relevant is maar wat 'hobbyisten' met vida kunnen is kalibreren van de ECC kleppen en nog een paar dingen. De dealer kan het ding daadwerkelijk inleren in jouw auto (als je een kachelpaneel van bv een andere auto in de jouwe hebt gezet; daar is een download voor nodig, kan alleen met officiele/betaalde vida). Echter zou ik eens de temperatuurvoeler (weerstandje achter het roostertje in het ECC-paneel) heel voorzichtig schoon maken (daar is op dit of op het volvov70forum wel info over te vinden) en checken of het ventilatortje wat erachter zit goed werkt. Die voeler en het ventilatortje zitten vaak vol stof etc. waardoor de temperatuur in de auto niet goed gemeten wordt.
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”