Wel of geen V60 TE / Recharge prive

wereldreiziger
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 07.10.2016 - 02:25

Risrael schreef: 27.11.2023 - 14:26
wereldreiziger schreef: 27.11.2023 - 11:45 Oke, heb je daar een specifieke reden voor? Ben ik wel benieuwd naar.
Bedenk dat je zelf ook nog een laadpaal moet aanschaffen. Verder is elektrisch rijden qua kosten al helemaal niet meer zo gunstig tenzij je misschien zonnepanelen hebt. Die heb ik en de laadpaal wordt door het bedrijf aangeschaft.
Vandaag proefgereden in een T8 uit 2019.
Eigenlijk net te oud, trillen bij 70-100 km in de stoel dus aan de achterkant (banden?) en vond hem licht bonken/schokken bij remmen. Of dit de automaat was of de E-motor geen idee. Wordt hem iig niet.
Was polestar geoptimaliseerd, maar ook in hybrid stand hetzelfde gedrag. Voelde wel een bak sneller dan de T6 Recharge die ik eerder reed. Veel meer een duw in de rug.

Wat betreft een laadpaal, lijkt me niet echt nodig met een relatief kleine accu. Heb een gewoon stopcontact buiten. Kan de auto prima aan opladen met 10A in de nacht.

Kost een liter benzine tegenwoordig? €2 een kWh 0,36
1:15 is 13 ct/km benzine
0,33kwh/km is 12ct/km (ga ik uit van 10kwh laden en 30km rijden)
Dus scheelt niet veel, maar dan ga ik er vanuit dat ik de stroom moet kopen, wat iig zeker 50% van de woonwerk kms niet zo zal zijn.
C30 R-design 2.0 MY11
V60 VOR D4 GT MY13
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2793
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Vergeet niet dat de elektro motor niet heel sterk is in zijn eerste jaren; 82 pk op dik 1900kg dus wil je puur elektrisch blijven rijden.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4636
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

wereldreiziger schreef: 27.11.2023 - 18:35 Kost een liter benzine tegenwoordig? €2 een kWh 0,36
1:15 is 13 ct/km benzine
0,33kwh/km is 12ct/km (ga ik uit van 10kwh laden en 30km rijden)
Dus scheelt niet veel, maar dan ga ik er vanuit dat ik de stroom moet kopen, wat iig zeker 50% van de woonwerk kms niet zo zal zijn.
Je moet m.i. anders rekenen. Met een B3 haal je de 1:15? Met een T6/T8 met jou regime misschien wel het dubbele.
Als je dat even omrekent naar 15000 km per jaar, betaal je voor een B3 met afgerond een liter prijs van 2 euro 2000 euro aan benzine. Met een PIH zal dat dan ergens rond de 1000+ kunnen uitkomen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 926
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

B4 zit ik gemmideld op 7.0 per 100km na 43K.
Ik rijd 40% stad en 60% snelweg.

Ik vind 1 op 3 elektrisch bizar..... de gemiddelde net zo zware EV zit op 1 op 5 a 1 op 6.
Zal de techniek zijn, want je hoor het overal, maar bijzonder is het wel.
-V60 B4 7dct R design wit
Rene68
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

Met mijn T6 rij ik met lege batterij nog steeds onder de 7.0 / 100km. Dan rij ik wel in de hybrid modus dus rij je nog steeds af en toe zonder verbrandingsmotor. Over de laatste 8000km heb ik een gemiddelde van 4.6 / 100km. Dat is veroorzaakt door een vakantie naar Frankrijk waar ik helemaal nooit opgeladen heb want daarvoor zat ik op 3.1 / 100km. Laden is dus echt cruciaal voor een laag verbruik.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1172
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

ik heb ook een T6 van 2020. Inmiddels bijna 98000 op de teller.
Dit jaar teller op 0 gezet en dit jaar 27000 tot nu toen gereden en gemiddeld 4,4 per 100 kilometer met regelmatig laden.
Twee keer met caravan naar Frankrijk geweest in totaal een kleine 8000 kilometer. Verder aantal keren zonder caravan naar Frankrijk geweest.
Ik probeer zo veel mogelijk te laden. Heb thuis zonnepanelen
Al met al ben ik heel tevreden over verbruik.
Hoop dat je hier iets aan hebt
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 926
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Rene68 schreef: 28.11.2023 - 13:09 Met mijn T6 rij ik met lege batterij nog steeds onder de 7.0 / 100km. Dan rij ik wel in de hybrid modus dus rij je nog steeds af en toe zonder verbrandingsmotor. Over de laatste 8000km heb ik een gemiddelde van 4.6 / 100km. Dat is veroorzaakt door een vakantie naar Frankrijk waar ik helemaal nooit opgeladen heb want daarvoor zat ik op 3.1 / 100km. Laden is dus echt cruciaal voor een laag verbruik.
Hij is dus echt als hybrid bedoelt, want als een combo maakt van volledig electrisch of volledig benzine kom je hier nooit op.
Dat zie je ook wel in jouw voorbeeld.

Rijstijl is altijd lastig, wat de een rustig vind is voor een ander vlot. Winterbanden schelen bij mij echt een % of 10 tot 20, het is ook kouder dus ook weer lastig 1 op 1 verglijken
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
EVO500
3rd Gear member
Berichten: 472
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

wereldreiziger schreef: 26.11.2023 - 17:36 Nog iets specifieks om op te letten?
Check of de elektrische voorverwarming werkt. Kritisch onderdeel wat wel eens stuk wil gaan.

Als je 200Km per dag rijd en niks geeft om serieuze prestaties voor een B versie gaan als het vooral gaat om zuinig te rijden.
Als je 100Km per dag rijd en thuis kunt laden komen wel de voordelen met t6/t8:
-Minder verbruik (ikzelf 4,5lt/100km nu na 50.000km gemiddeld)
-Vierwielaandrijving (wel zo fijn in de winter en regenachtig weer)
-Electrische voorverwarming (wel zo fijn in de winter)
-Elektrisch rijden is vooral onder de 80km echt rustig en stil
-File rijden op ACC is elektrisch ideaal
en dan ben ik vast nog wat dingen vergeten
wereldreiziger schreef: 27.11.2023 - 18:35 Eigenlijk net te oud, trillen bij 70-100 km in de stoel dus aan de achterkant (banden?) en vond hem licht bonken/schokken bij remmen
Zou eigenlijk niet mogen. Ik heb hier totaal geen last van en heb 3 sets verschillende velgen van 19-20 inch.
Zet de auto in de "B" stand en niet in de "D". Dit rijd veel fijner als je een benzine/diesel auto gewend bent. De electromotor remt af bij gas loslaten en laad hij ook meteeen bij. 2 vliegen in 1 klap.
Rijd fijner en de accu laad op voor langere actie radius.
raspaardje schreef: 27.11.2023 - 19:26 ergeet niet dat de elektro motor niet heel sterk is in zijn eerste jaren; 82 pk op dik 1900kg dus wil je puur elektrisch blijven rijden.
Ik merk in de praktijk dat je vlotter wegrijd in de bebouwde kom als welke benzine motor door het koppel van 240nm. Het vermogen van 90pk lijkt niet veel maar 400pk in de bebouwde kom gebruik je doorgaans ook niet en komt het koppel om de hoek kijken.
Rene68 schreef: 28.11.2023 - 13:09 Met mijn T6 rij ik met lege batterij nog steeds onder de 7.0 / 100km
Ja, ik ook met mijn T8 met PE. Deze week uitzonderlijk veel km gemaakt op brandstof en best veel sprintjes gemaakt vanaf 100 naar 160 maar kom ik ook ergens rond de 1:14.
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
IzzyT6
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 09.11.2019 - 13:34

Ik heb het benzineverbruik vanaf de ingebruikname van mijn T6 bijgehouden. Dat is ongeveer 1:26 bij een km-stand van nu 110.000.
Het elektriciteitsverbruik heb ik niet bijgehouden.

Ik heb thuis een laadpaal + zonnepanelen en kan op mijn werk ook opladen. De afstand ww-verkeer is ongeveer 35 km.
Als het kan, laad ik hem op, bv in parkeergarages.
We gaan elk jaar naar Zuid Europa op vakantie en soms is er nog een tweede buitenlandse reis.

De elektromotor is in de stad erg fijn. Stil en traploos en zeker sterk genoeg.

Problemen de afgelopen: twee lekke banden, een keer een ruit en dat is het wel zo ongeveer.
Geen trillingen oid.

Ik ben erg blij dat ik in 2020 hybride heb gekozen.
Volvo V60 T6 Twin Engine Inscription april 2020
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 926
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Je moet je altijd afvragen waarvoor je het doet.
Kosten, gemak, perfomance. Kies er zelf een en kijk wat het voordeligste is.

De B4 is heel fijn, maar de hybrid is puur electrisch in de stad gewoon fijner.
Op de snelweg vind ik de wat lichtere, strakkere B(4) weer wat fijner.

Ik had de keuze niet tussen de B en TE bij lease, maar had ik die wel gehad was ik voor de T6 of 8 gegaan.
De meer prijs was toen 3K tov de T6 en 5,5K voor de T8. Gewoon voor de lol en de 4wd als het glad is.
Ik kan bij dit weer vanaf stilstand echt niet vlot wegrijden. Ik moet echt doseren en pas als ie naar 2 gaat kan ik vol op het gas.

Wat ik het gemis vind bij de hybrids is dat je boven de 110 a 120 weinig meer hebt aan het extra vermogen.
Een B5 AWD (of B6 awd die er nooit is geweest) lijken me ideaal
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
EVO500
3rd Gear member
Berichten: 472
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

wasbeer2006 schreef: 30.11.2023 - 17:19 Ik kan bij dit weer vanaf stilstand echt niet vlot wegrijden. Ik moet echt doseren en pas als ie naar 2 gaat kan ik vol op het gas.
Ja, dat is echt heerlijk. Ik wilde als toen volgende auto en ook in de toekomst alleen echt nog 4 wielaandrijving. Was dat gedoe met boven 210pk en 450nm koppel met mijn lagina zat met wat nat weer.
Ook nu ben ik nog aan het twijfelen tussen taycan cross turismo of Etron GT met 4wd, en de v60 door te schuiven naar mijn vrouw, maar dat terzijde
wasbeer2006 schreef: 30.11.2023 - 17:19 Wat ik het gemis vind bij de hybrids is dat je boven de 110 a 120 weinig meer hebt aan het extra vermogen.
Dat snap ik niet helemaal? Dan komt het juist tot zijn recht, heb je er wel eens in gereden? Ik kan je zeggen dat dat een van de "fun factors" is. Dan peert ie er juist echt tussenuit, zowel op koppel als vermogen :-D
Dat de elektromotor niks doet bij boven 120 kan ik zeker niet bevestigen en weet niet waar dat verhaal vandaan komt! Je kunt er 130/140 mee rijden eclectisch maar daarboven werkt ie gewoon mee hoor.
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 926
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Ik vond hem op hoge snelheid minder indrukwekkend.
Het was een T6 het ging nog wel, maar niet echt harder dan mijn B4
Zeker niet het 140/150 PK voordeel wat er zou moeten zijn.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
EVO500
3rd Gear member
Berichten: 472
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

T6 heb ik nooit in gereden dus weet ik niet. Heb alleen T8 gereden en zelf T8 met Polestar optimalisatie.

Maar wel leuk dat je het zegt, ik hoor ook wel eens van "zitten we nu al op 180km/uur" Dat voelt niet zo?
Verschil zie je pas langs een andere auto en waardeer je de V60 hybrid.
Deze week reed mijn dochter met mijn laguna (207pk/450nm op de rollerbank gemeten, zie bijlage) en dus met meer vermogen en aanzienlijk meer koppel (150nm meer!!!) en 100kg lichter als een V60 B4, langs mij op de snelweg.
Ze is een hittepetit die altijd haantje de voorste en me aan het uitdagen was. Je rijd werkelijk weg alsof het niks is en mijn vrouw en andere dochter slapen gewoon verder :-D
En klopt ook wel een beetje. Van 80-120 met b4 moet je ongeveer vergelijken wat een t8 van 120 naar 180 doet in 1 ruk.

Tja, voor beleving moet je het niet doen. Dan moet je voor een audi rs of mercedes amg.
De t6 en t8 zijn buitengewoon stil, en ja dan zonder emotie van geluid van een kreunde motor. Dit is overigens bij een volledig elektrisch auto helemaal het geval...
Ben overigens wel benieuwd wat mijn volvo doet gezien ik snellere acceleratie tijden haal (met dragy gemeten) als veel tests. Misschien dat de mijne wel speciaal is 8)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 926
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Ja de T8 heeft natuurlijk een 300 plus PK benzine motor erbij.
De T6 heeft slecht iets meer dan de B4.

Daarbij heb ik in de review van mijn eigen auto ook aangegeven. Dat ik bij de B4 vooral onder de indruk ben van de acceleratie van 80 naar 150 a 160. Daar voelt ie veel vlotter aan dan het vermogen.

T8 heb ik dan weer nooit mee gereden, helaas........

Los van geld, zou ik altijd voor een T6 of hoger gaan. Het liefst de huidige T8 Polestar.
Dan ben je denk ik ook de nadelen van het gewone T6 en T8 onderstel kwijt. En die nadelen zijn een persoonlijke voorkeur. Ik kan me ook goed voorstellen dat velen mijn onderstel te hard vinden.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2793
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Cijfers: https://zeperfs.com/en/duel8981-8908.htm
(S60 vs V60 vanwege ontbreken van V60 B4 én S60 T6 Recharge in de zeperfs database)

Bij de waarde 80 - 120 minimum is er toch wel een groot gat hoor.
Maar ik kan me voorstellen dat de verschillen minder groot zijn wanneer de batterij van de Recharge leeg is.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 926
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Thanks! Die print ik eens uit. Mijn zoon vind het leuk om af en toe die metingen te doen.
Wat nog leuker is dat een vriend van mij een T6 krijgt. Dan kunnen we het echt naast elkaar testen.
Ik heb als nadeel de V, maar als voorbeeld de DCT, die is echt wel vlotter.

Wellicht is het gevoel, ik sluit het niet uit :-)
Met je raam open lijkt alles ook sneller
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
EVO500
3rd Gear member
Berichten: 472
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

wasbeer2006 schreef: 01.12.2023 - 11:18 Wat nog leuker is dat een vriend van mij een T6 krijgt. Dan kunnen we het echt naast elkaar testen.
Ik heb als nadeel de V, maar als voorbeeld de DCT, die is echt wel vlotter.
Ben gregeld in Nederland, hoeft niet te wachten hoor :-D Zeg maar waar je rijd :police:
wasbeer2006 schreef: 01.12.2023 - 09:40 Het liefst de huidige T8 Polestar.
Dan ben je denk ik ook de nadelen van het gewone T6 en T8 onderstel kwijt. En die nadelen zijn een persoonlijke voorkeur. Ik kan me ook goed voorstellen dat velen mijn onderstel te hard vinden.
Ja, ik had ook die keus uiteindelijk toen ik "mijn Bursting Blue T8" annuleerde omdat ze hem niet meer in die kleur konden leveren destijds in jan 2021.
Bij het toonmodel welke ik toen kocht zat ik in den beginne op dezelfde prijs als een "kale" Polestar uitvoering.
Heb toen een paar afwegingen gemaakt welke de Polestar anders maakte.
Dat was

1) Schokbrekers instelbaar, maar dan wel vanuit de console of multimedia te bedienen.
Had dit direct gekocht als dit mogelijk was (Dit was overigens 1 van mijn voorwaarden, buiten 4 wielsturing, waar de Volvo helaas niet aan kon voldoen)
Instelbaar middels de motorkap open doen en achterkant middels de auto op de brug zetten?
Nou dit heb ik op mijn Omega Precies hetzelfde! Ik kan je zeggen de achterkant doe je 1 of 2 keer, de voorkant wat makkelijker is 4 keer...
Dat werkt gewoon niet als je er dagelijks mee rijd en op circuit lijkt dit leuk maar daar ga je ook niet op die 4-6 uur dat je kan rijden 5 keer je auto omhoog hijsen. Conclusie: Daar hoef ik het niet voor te doen
2) Gele gordelspanners. Mwa ,toen absoluut niet. Nu denk ik ja, zou niet erg zijn.
3) Gele ventieldopjes. Hoef ik denk ik niet veel over te zeggen
4) Remklauwen met bijbehorende remschijven. Ja daar zou ik dan nog wel iets meer voor hebben neergelteld. Nu zie ik toch ook wel wat problemen met de combinatie. Vandaar dat ik het er niet op ga zetten voorlopig.
5) Wielen. Nee, die kunnen mij niet bekoren. Liever de R velgen in 19 of 20" of de 10 spaaks.
6) Polestar tuning. Die kon ik ook gelijk waardig bijkopen. Dus was niet relevant.
Opgesomd wat dit voor mij niet de reden om voor de Polestar te gaan, mede omdat ik een hele goede deal met de dealer kon sluiten die uiteindelijk de auto echt wel goed heeft afgeprijst. Voor de mensen die wat langer op het forum zitten....zie.
Zou ik nu 2 -3 jaar later dit wel doen? 3000 euro prijsverschil wel, anders niet.
Onderstel is stug genoeg op de R design. Wilde juist af van het stugge onderstel welke op mijn Laguna echt veel stugger is.
raspaardje schreef: 01.12.2023 - 10:03 Maar ik kan me voorstellen dat de verschillen minder groot zijn wanneer de batterij van de Recharge leeg is.
Dat zie ik in de praktijk eigelijk nooit gebeuren. Hij houd de accu altijd op 3km in "polestar" stand en daar moet je nog wat bijtellen. Want als ik hem vervolgens op "pure" (volledig electrisch) zet, komt er 4km bij.
Dus er zit op een of andere manier Altijd 10%-15% capaciteit van de accu op de achtergrond. Verder is de topsnelheid beperkt normaliter tot 180km/uur. Dus de motor heeft dan altijd nog capaciteit om bij te laden (wat ie ook doet)
Tenzij je de "speedlimiter" omzeilt, of op circuit rijd. Dat kan het misschien gebeuren dat je de accu leeg trekt, anders zie ik dit niet in de praktijk gebeuren.

Het enige wat ik ooit merk is dat als je wat langer op hybrid of pure heb gereden en vervolgens op "Polestar" zet, hij wat moet "opwarmen" -> Lees op enige manier traag reageerd en niet het vermogen leverd.
Echter als ik direct vanuit huis op "polestar" rijd (wat ik doe als ik zin heb, of weet dat het een lange rit word) is ie altijd bij de les.
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Rene68
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

wasbeer2006 schreef: 01.12.2023 - 09:40 Ja de T8 heeft natuurlijk een 300 plus PK benzine motor erbij.
De T6 heeft slecht iets meer dan de B4.
Iets meer? Alleen al 56pk op de benzine motor en in totaal 153pk verschil, koppel is van de T6 het dubbele van de B4. Dat zijn verschillen die je echt merkt hoor.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Gebruikersavatar
Henk{GP}
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 08.02.2023 - 14:04

Met de eerste generatie elektro motoren kan je nog prima meekomen met het verkeer. Je trekt snel weg en acceleratie naar 80 is gewoon gemiddeld met het verkeer, je blijft niet echt achter. Als je een vlotte rijder bent merk je wel dat je langzamer gaat natuurlijk maar de andere weggebruikers zal het niet opvallen, naar mijn mening.

Nou en dan af en toe power modus en gas erop met de T6/T8.

22.000 km, 3x grote reis europa zonder regelmatig laden. Hakken erin met de statistieken.
6,2L/100km, 1:16 totaal
1070 kWh toegevoegd exclusief regeneratie
1373 L benzine getankt
3000,- euro totaal (1,90 benzine 0,33 kWh)

Equals een rekensom wanneer volledig benzine verreden 1:14 (met 33ct per KWH) . 7,2L per 100km. Naja trek je eigen conclusie. Mijn vorige auto volledig benzine en rijgedrag zat ik op 7,9L per 100km. Ik rijd ietwat zuiniger qua euros, minder dan gehoopt (door die grote reizen) maar wel veel meer rijplezier. En nog iets mileubewuster vanwege gedeelte stroom ipv benzine.
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 926
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Rene68 schreef: 06.12.2023 - 10:08
wasbeer2006 schreef: 01.12.2023 - 09:40 Ja de T8 heeft natuurlijk een 300 plus PK benzine motor erbij.
De T6 heeft slecht iets meer dan de B4.
Iets meer? Alleen al 56pk op de benzine motor en in totaal 153pk verschil, koppel is van de T6 het dubbele van de B4. Dat zijn verschillen die je echt merkt hoor.
Oh zeker merk je dat. het scheelt het 2s naar de 100 dat is vrij veel.
B4 heeft ook 211pk gecombineerd je merkt het ook heel goed als die "maar" 14PK er extra bijkomt.

Maar bv een BMW 340i ga je met een T6 niet bijhouden, die zijn echt een stuk vlotter en maar 20pk meer. Dat is wat ik bedoel. Die 355pk zijn meer dan zat maar een benzine met dat vermogen is nog een klap sneller. Ik vraag me zelfs af of je met een T8 een 340 bijhoud.

Maar ik ga zeker verglijken met de T6 begin volgend jaar, degene die ik nu ben tegengekomen onderweg en waar ik van dacht dat ze volgas gaven, waren boven de 120 niet heel veel vlotter en nu weet ik ook dat het vertekend 2 auto lengte is behoorlijk wat in snelheid scheelt. 0 naar 100 is geen discussie als de mijne nog staat te spinnen rijd de T6 al 60 a 70km/h. Tractie is gewoon het probleem bij 200pk op de voorwielen, in droog gaat het nog, maar nu met dit weer ben ik 10X kansloos.
-V60 B4 7dct R design wit
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”