Anor's v60 t8 inscription 2020

Anor
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 26.08.2023 - 13:50

Na wat slechte ervaringen met Opel (al 20 jaar Opel liefhebber) hebben we besloten om voor een v60 te gaan kijken, en dan wel voor een t8.
Helaas vonden wij geen auto's die binnen ons budget vielen. Ze hadden of te weinig opties in vergelijking met mijn Insignia of ze hadden veel te veel beschadigingen.
Daarom besloten om in het buitenland te gaan kijken en dan met name Duitsland omdat de Duitsers over het algemeen zuiniger met hun auto omgaan als de Nederlanders. Eerst wou ik het importeren uit besteden, aangezien we dit in het verleden ook al een hadden gedaan met een Signum en ons goed beviel. Helaas boden deze handelaars prijzen voor onze oude auto plus nog een fors bedrag aan kosten. Daarop besloten om zelf een auto te importeren. Uiteindelijk vlakbij Keulen geslaagd en na 4 weken (wachten op een TUV keuring en kurzzeitkennzeichen) konden we de auto ophalen, en binnen 4 dagen na de verplichte rdw keuring hadden we de nl platen binnen en konden we legaal rijden.

De auto qua opties is volledig naar mijn zin, er word dagelijks zo'n 32km gereden om naar het werk te gaan en dat lukt prima elektrisch.Enige irritatiepuntje aan de auto is vooralsnog de keyless entry welke de auto niet automatisch op slot doet als je wegloopt van de auto, gelukkig waarschuwt de app als je hem 30min niet op slot hebt gedaan Helaas heb ik geen eigen oprit maar voorlopig laad ik hem wel thuis op met de auto deels op de stoep en een kabelmat over de kabel zodat niemand zijn nek breekt.


De Volvo:
Aangezien ik mijn voorgaande Opels ook naar mijn zin heb gemaakt met oem onderdelen wil ik dat bij de Volvo ook doen. Ik wil van de inscription een r-design maken en dan eigenlijk bijna alles zwart met uitzondering van velgen en wellicht de uitlaat. Qua velgen weet ik nog niet helemaal goed wat ik wil, maar de huidige worden zeer waarschijnlijk gedegradeerd tot winterset. Dus een work in progress zeg maar



Wat plaatjes, helaas nog geen mooie foto's zelf kunnen maken, omdat ik hem zelf eerst nog uitvoerig wil poetsen en daar is het momenteel het weer niet voor
cosis_cluster5_bild (1).jpeg
cosis_cluster5_bild (2).jpeg
cosis_cluster5_bild.jpeg
Nu heb ik eigenlijk al een vraag, past de diffuser van een r-design direct op de achterbumper van de inscription? Het lijkt mij dat enkel de onderkant vervangen hoeft te worden van inscription naar r-design diffuser. Ook was ik benieuwd of de zijskirts van een r-design anders zijn dan die van de inscription? Op foto's vind ik dat lastig te zien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
kawazxr
3rd Gear member
Berichten: 298
Lid geworden op: 17.09.2023 - 13:21

Welkom en veel leesplezier gefeliciteerd met deze hele mooie V60 hij staat er TOP bij, goed dat je hem zelf geïmporteerd hebt en met goede updates in de planning.
Veel rijplezier met deze mooie aankoop hij staat goed te blinken.
S60 T8 R-Design Hybride
Gebruikersavatar
Sarnelli
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 18.10.2022 - 19:19

Welkom anor!
En wat is er mis met een stijlvolle inscription? 😁😁

Die zijskirts zijn naar mijn weten van beide modellen hetzelfde
Volvo V60 B3 inscription 2021
Volvo V40 T3 R-design 2019
Anor
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 26.08.2023 - 13:50

Niks mis hoor met een stijlvolle Inscription maar ikzelf hou meer van een sportief uiterlijk. Ik had al gelijk een r-design kunnen kopen, maar er zelf aan klussen vind ik maar al te leuk.

Zie nu dat de zijskirts die ik wil bij de exterieur styling kit komt
Gebruikersavatar
PvolvodriverS60
2nd Gear member
Berichten: 110
Lid geworden op: 04.11.2020 - 18:21
Locatie: Veluwe

Mooie wagen Anor!
Zie hier graag je updates van je upgrades verschijnen.
Volvo V60 T5 R-Design Pebble Grey
Volvo S60 summum 2.0T 2011 origineel 203Pk
Gechiptuned naar 270Pk en 420Nm
Opel corsa D 1.2 85Pk 2012
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1931
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

R design onderbumper achteraan past op jouw bumper, is idd enkel onderstuk vervangen:
https://www.vstore.nl/diffusor-r-design-volvo-v60
jij hebt enkel 31690528 & 39796964 nodig, de brackets en de pijpjes kan je van jouw onderstuk overzetten

voorbumper R design vind je redelijk makkelijk 2ehands, mits wat geduld zelfs in de juiste kleur

indien je alleen de grille wilt aanpassen: ik heb nog een 2020 grilleR-design liggen met uitsparing voor camera

enne: zwarte uitlaten vallen ook nog mee:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Anor
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 26.08.2023 - 13:50

Philken, bedankt voor de bevestiging. R design voorbumper heb ik al her en der voorbij zien komen . Ik pb je even voor die grill.

Zoals die van u is wil ik hem ook hebben, alleen dan met de 2x2 sierstukken. Misschien spuit ik ze tzt ook zwart als ik een setje weet te bemachtigen.
Gebruikersavatar
Rogier64
4th Gear member
Berichten: 905
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Ah ja, zo zie je maar, zoveel mensen zoveel wensen, ik ben juist van het chrome van de Inscription. Maar mooie auto man, ga je plezier aan beleven. Het is wel aanzienlijk voordeliger een R Design te kopen dan van een Inscription een R Design te maken. Maar beetje bij beetje een en ander omzetten is natuurlijk ook fun. Bovendien kun je de delen die je over gaat houden weer verkopen. Maak er een blog van zou ik zeggen.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1931
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

Rogier64 schreef: 19.11.2023 - 19:01 Ah ja, zo zie je maar, zoveel mensen zoveel wensen, ik ben juist van het chrome van de Inscription. Maar mooie auto man, ga je plezier aan beleven. Het is wel aanzienlijk voordeliger een R Design te kopen dan van een Inscription een R Design te maken. Maar beetje bij beetje een en ander omzetten is natuurlijk ook fun. Bovendien kun je de delen die je over gaat houden weer verkopen. Maak er een blog van zou ik zeggen.
was er niet onlangs iemand die zijn R-design wou ombouwen naar een inscription? misschien kunnen ze ruilen?
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Leuke klus, ik heb het op de voorbumper na al gedaan. Diffusor achter, zwarte eindstukken van de Polestar Engineered, zwarte raamlijsten en zwarte dakrails, allemaal origineel R Design.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Anor
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 26.08.2023 - 13:50

Philken schreef: 20.11.2023 - 08:42
Rogier64 schreef: 19.11.2023 - 19:01 Ah ja, zo zie je maar, zoveel mensen zoveel wensen, ik ben juist van het chrome van de Inscription. Maar mooie auto man, ga je plezier aan beleven. Het is wel aanzienlijk voordeliger een R Design te kopen dan van een Inscription een R Design te maken. Maar beetje bij beetje een en ander omzetten is natuurlijk ook fun. Bovendien kun je de delen die je over gaat houden weer verkopen. Maak er een blog van zou ik zeggen.
was er niet onlangs iemand die zijn R-design wou ombouwen naar een inscription? misschien kunnen ze ruilen?
Net heel even snel terug gezocht maar dat was volgens mij iemand met een v90
Gebruikersavatar
Sarnelli
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 18.10.2022 - 19:19

Misschien gelijk voor de Heico diffuser gaan met de dubbele ronde uitlaten 😉
Volvo V60 B3 inscription 2021
Volvo V40 T3 R-design 2019
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1931
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

Sarnelli schreef: 20.11.2023 - 21:09 Misschien gelijk voor de Heico diffuser gaan met de dubbele ronde uitlaten 😉
is wel een 'paar cent' duurder....
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Anor
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 26.08.2023 - 13:50

Sarnelli schreef: 20.11.2023 - 21:09 Misschien gelijk voor de Heico diffuser gaan met de dubbele ronde uitlaten 😉
Moet zeggen dat ik die niet eens mooi vind (voornamelijk de uitlaat), maar smaken verschillen natuurlijk.
Anor
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 26.08.2023 - 13:50

Druk aan het kijken (op mp) naar onderdelen om de auto naar r-design uiterlijk om te bouwen., nu had ik een vraagje over de voorbumper, welke ik niet 123 kon vinden. Is het verschil in de r-design voorbumper enkel de bumpercover links en recht en de middengrill onder? Dus volstaat het om 2 bumpercovers te kopen en de ondermidden grill en deze in de huidige inscription bumper te monteren?
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2792
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Nee, dat past echt niet. Zijn hele andere vormen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Anor
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 26.08.2023 - 13:50

Top, dank je. Dan gaat de zoektocht verder
Anor
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 26.08.2023 - 13:50

Eerste update is binnen. Zat te twijfelen tussen de 10 spoke en de 20" polestar velgen. En hoewel de 10 spoke orgineel wel op de gewone non polestar v60 is geleverd toch de keuze voor deze 20 inch polestar velgen, beetje fout maar in mijn ogen toch 1 van de mooiste velgen.

Nu wachten op wat warmer weer om de velgen weer 100% te maken, dus het zwart polijsten en velg schade repareren. En dan alles in de coating zetten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
kawazxr
3rd Gear member
Berichten: 298
Lid geworden op: 17.09.2023 - 13:21

Goede keuze deze 20" polestar, dat gaat prima staan.
Gauw maar in orde maken en een coating aanbrengen :-D.
S60 T8 R-Design Hybride
Anor
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 26.08.2023 - 13:50

Op mp eindelijk een zwart (behalve logo) r-design grill op de kop kunnen tikken en verwacht ik snel binnen te hebben. Helaas vandaag een aanrijding gehad met een vrachtwagen, en deze won het toch. Hopelijk snel weer gemaakt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”