Pagina 1 van 1

Volvo app problemen

Geplaatst: 06.11.2023 - 13:58
door BraboFrits
Goedemiddag Volvo vrienden,

Net als velen onder jullie heb ik ook wel eens problemen met de app. Volvo onwaardig als ik dat zo zeggen mag...
Ik heb flink gezocht naar een draadje met allerlei problemen met de app maar ik vind alleen op zichzelf staande zaken. Daarom maar een nieuw onderwerp aangemaakt, als dat niet de bedoeling is dan hoor ik dat wel.

Het issue dat ik de laatste tijd heb is dat wanneer ik de app op mijn Android mobiel open, ik iedere keer de melding krijg dat er geen internetverbinding is. Onzin, want ik heb een uitstekende wifi en alle andere apps werken naar behoren. De enige remedie is mijn telefoon iedere keer eerst opnieuw opstarten, dan werkt het weer - zij het eenmalig. Herkent iemand dit probleem? Ik heb de app al een paar keer verwijder en opnieuw geïnstalleerd maar helaas geen resultaat.

Volvo app problemen

Geplaatst: 06.11.2023 - 14:05
door Emmevi
Mijn vrouw had hetzelfde met haar Android, terwijl mijn iPhone wel gewoon verbinding maakte. Maar het ding heeft ook kuren met andere apps die bij mij wel goed werken, dus ze wil nu ook een iPhone.

Volvo app problemen

Geplaatst: 06.11.2023 - 15:54
door TonH53
Op mijn Android telefoon heb ik er geen last van.

Samsung Galaxy S23 Ultra
Volvo app 5.32.2

Volvo app problemen

Geplaatst: 06.11.2023 - 16:06
door vojolvo
Het probleem waar ik de laatste tijd tegenaan loop, is het feit dat de app steeds aangeeft: "Locatie van auto onbekend." Daarnaast mist de app af en toe een rit in het rijlogboek.
Verder werkt de app goed op mijn (Android) telefoon.

Volvo app problemen

Geplaatst: 06.11.2023 - 16:11
door BraboFrits
TonH53 schreef: 06.11.2023 - 15:54 Op mijn Android telefoon heb ik er geen last van.

Samsung Galaxy S23 Ultra
Volvo app 5.32.2
Ik heb er ook lang redelijk probleemloos mee kunnen werken. Wel een paar keer opnieuw moeten installeren omdat ik het opladen niet kon programmeren. Maar dit vind ik zeker net zo storend, is - voor mij - een nieuw probleem. Ik heb nu versie 5.32.0 van 23 oktober j.l. erop staan, ik zie dat jij 5.32.2 gebruikt maar die vind ik niet in Google Play.
Zal Volvo support wel eens contacten, ik was benieuwd of er meer mensen hetzelfde probleem ervaren

Volvo app problemen

Geplaatst: 13.11.2023 - 16:16
door BraboFrits
Even een update...

Mail gestuurd naar Volvo. Wel een antwoord gekregen maar te algemeen.

Ik citeer:
Helaas is dit geen bekend probleem bij ons en is het voor ons op afstand er moeilijk te beoordelen wat de oorzaak kan zijn.
Wij adviseren u de cachegegevens van de app te verwijderen, maar het zou ook aan uw auto kunnen liggen en raden u tevens aan contact te zoeken met uw dealer.
Einde citaat

Laat me dan toch niet los... meerdere keren de app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd maar geen resultaat. Toch even nog iets anders geprobeerd.
Ik gebruik een VPN verbinding. Even uitgezet en tadaaaaaaaaaa, het werkt weer... De app kan dus niet overweg met een VPN. Ik zal het doorgeven aan Volvo, wellicht kan daar iets mee gedaan worden...

Volvo app problemen

Geplaatst: 13.11.2023 - 16:34
door TonH53
BraboFrits schreef: 13.11.2023 - 16:16 Ik gebruik een VPN verbinding. Even uitgezet en tadaaaaaaaaaa, het werkt weer... De app kan dus niet overweg met een VPN. Ik zal het doorgeven aan Volvo, wellicht kan daar iets mee gedaan worden...
Als ik mijn VPN-verbinding aanzet, kan ik nog steeds verbinden met mijn auto.

Volvo app problemen

Geplaatst: 14.11.2023 - 12:15
door BraboFrits
TonH53 schreef: 13.11.2023 - 16:34 Als ik mijn VPN-verbinding aanzet, kan ik nog steeds verbinden met mijn auto.
Hallo Ton, bij mij werkte het ook heel lang, misschien omdat mijn VPN niet altijd actief was op mijn mobieltje. Maar van het ene op het andere moment lukte het niet meer. Misschien een nieuwere versie van de app. Heb het doorgegeven aan Volvo Nederland, zij zouden het doorgeven aan de app ontwikkelaars in Zweden...
Enniewees, ik ben blij te weten hoe ik het kan oplossen...