Ik heb aan het begin van deze maand de hoofd- en de hulpaccu vervangen omdat er meldingen verschenen van een lage accuspanning en het start-stop systeem niet meer werkte. Er zijn een Varta Blue Dynamic EFB N70 70Ah en een Yuasa YTX9-BS in gegaan (samen €179). Sindsdien geen problemen meer gehad. Aan de accu's te zien was het de eerste vervanging sinds 2016, toch 7 jaar meegegaan.MartenS40 schreef: ↑08.11.2023 - 12:00 Nou, de accu zit er in, dat ging op zich eenvoudig, en de auto had kennelijk nog genoeg stroom want ik hoefde zelfs de radio niet opnieuw in te stellen. Alleen BMS resetten werkt niet. Op allerlei manieren geprobeerd zoals het filmpje, maar bij mij gebeurd er verder niets als je de procedure volgt.
Helaas is de bout van de r-design veerpootbrug, die moest los, afgebroken. Had ook nog een momentsleutel gebruikt. Alleen die ging slechts tot 28nm, van te voren even getest, daar leek de bout ook ongeveer op te staan toen hij nog vast zat. Nu draaide ik hem net daarmee aan, en mis, zonder enige moeite draaide ik de bout van de draad. Mooi beroerd. Iemand tips hoe ik het resterende stukje er uit krijg? Zal boren worden, maar ik hoop niet dat ik ook opnieuw moet tappen.
Verder heb ik ook m.b.v. de eerder geplaatste video de BMS geprobeerd te resetten, maar er lijkt niks te gebeuren (accu lampje gaat niet knipperen). Ik heb geen last gehad van "verstoringen" dat dit niet uitgevoerd lijkt te zijn.