V70 bifuel 2002 wil niet meer op gas
Geplaatst: 29.09.2023 - 20:02
Mijn Volvo V70 uit 2002 bifuel rijdt sinds enkele maanden alleen nog maar op benzine.
Gasklep is al vervangen en de bedrading nagemeten, beide in orde. Blijft nog over de ECU.
In eerste instantie bij een bedrijf in Lelystad geweest om mijn ECU te klonen. Helaas werkte dit niet, met de nieuwe ECU sloeg de auto niet aan. Ook nog geprobeerd de startonderbreker over te solderen, maar niks dus weer terug gesoldeerd naar de originele. Na veel rond bellen uitgekomen bij Obbe. Deze gaf aan dat we de verkeerde ECU hadden gebruikt, het moest een HR2 zijn. Deze op de kop getikt en ditmaal de kloon bij Obbe laten maken. Helaas, in eerste instantie leek de nieuwe ECU stuk en dus weer een andere gezocht. Deze bleek ook stuk .... Obbe heeft toen zelf een ECU op de kop getikt, maar ook hierbij ging het klonen niet. Zijn conclusie, mijn ECU maakt op 1 of andere manier sluiting bij het kopiëren. Wij dachten wellicht door het solderen en aangezien we bij de 1e keer kopiëren in Lelystad dit na het maken van de kopie hadden gedaan, nogmaals hierheen met ditmaal wel de HR2. Maar helaas, de auto start wel, maar slaat wederom niet aan ..... we zijn inmiddels ten einde raad, waarom slaat de auto niet aan? Iemand enig idee waar te zoeken?
Gasklep is al vervangen en de bedrading nagemeten, beide in orde. Blijft nog over de ECU.
In eerste instantie bij een bedrijf in Lelystad geweest om mijn ECU te klonen. Helaas werkte dit niet, met de nieuwe ECU sloeg de auto niet aan. Ook nog geprobeerd de startonderbreker over te solderen, maar niks dus weer terug gesoldeerd naar de originele. Na veel rond bellen uitgekomen bij Obbe. Deze gaf aan dat we de verkeerde ECU hadden gebruikt, het moest een HR2 zijn. Deze op de kop getikt en ditmaal de kloon bij Obbe laten maken. Helaas, in eerste instantie leek de nieuwe ECU stuk en dus weer een andere gezocht. Deze bleek ook stuk .... Obbe heeft toen zelf een ECU op de kop getikt, maar ook hierbij ging het klonen niet. Zijn conclusie, mijn ECU maakt op 1 of andere manier sluiting bij het kopiëren. Wij dachten wellicht door het solderen en aangezien we bij de 1e keer kopiëren in Lelystad dit na het maken van de kopie hadden gedaan, nogmaals hierheen met ditmaal wel de HR2. Maar helaas, de auto start wel, maar slaat wederom niet aan ..... we zijn inmiddels ten einde raad, waarom slaat de auto niet aan? Iemand enig idee waar te zoeken?