FRits jij hebt echt een mooie uitvoering....Yep we rijden ook door. In de huisvergadering ben ik overruled door èèn stem, de hond stemt altijd met mn lief mee
Maar zonder gekheid, ff was ik zat van maar momenteel rijdt deze goed zonder storingen.
Ook garage gevonden die al een XC90 2011 en V50 2008 on onderhoud heeft en nee geen Hollanders maar Normandie mensen die hierheen zijn verhuisd. DE man ligt op mn busroute en ben keertje gestopt en hij raakte niet uitgepraat over zn XC 90 leuk hoor ( vond originele onderdelen te duur dus zoekt garage alternatief )
DSTC sport of ESC OFF
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Dat is voor mij de hand schakel stand. Is toch iets anders dan een sport stand van de automaat?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Henry82
- 5th Gear member
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10
Er zijn versies waar je als je de pook in de hand schakelstand zet, er een S in het scherm komt en de automaat in de sportstand staat. Zodra je dan ook echt op- of terugschakelt is de sportstand er vanaf uiteraard.
Maar weet alleen even niet uit mijn hoofd welke jaren dat hebben, de jouwe in elk geval niet
Maar weet alleen even niet uit mijn hoofd welke jaren dat hebben, de jouwe in elk geval niet
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Life is what happens while you're busy making other plans
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Als ik mijn pook naar links beweeg komt de S ook in beeld, maar dan is de pook in de hand schakel stand. Dan zie ik ook in welke stand de bak staat. Schakelt bij afremmen wel terug, maar bij gasgeven moet je zelf opschakelen. Bij alle 3 mijn Volvo's met Geartronic hetzelfde. Een sport stand op de automaat heb ik nog niet gezien. De baby Benz van mijn vrouw heeft het wel. Is een knopje naast de pook.Henry82 schreef: ↑14.12.2023 - 08:34 Er zijn versies waar je als je de pook in de hand schakelstand zet, er een S in het scherm komt en de automaat in de sportstand staat. Zodra je dan ook echt op- of terugschakelt is de sportstand er vanaf uiteraard.
Maar weet alleen even niet uit mijn hoofd welke jaren dat hebben, de jouwe in elk geval niet
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Henry82
- 5th Gear member
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10
Je bracht me aan het twijfelen, maar de handleiding van een 2014 XC70 zegt eigenlijk hetzelfde:
https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... e800e7acc1
https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... e800e7acc1
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Life is what happens while you're busy making other plans
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Goed dat je het even opgezocht hebt. Ik gebruik de hand stand altijd bij het rijden met de caravan in heuvelachtig gebied. In de 6 de heuvel op in auto stand vindt de bak niet zo fijn. Wordt dan te warm. Verder gebruik ik de hand stand eigenlijk nooit.Henry82 schreef: ↑14.12.2023 - 08:59 Je bracht me aan het twijfelen, maar de handleiding van een 2014 XC70 zegt eigenlijk hetzelfde:
https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... e800e7acc1
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 2956
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
MMhh,
toch vind ik het vreemd:
Er verschijnt een S (normaal staat dat toch voor sport-stand: automaat schakelt bij hogere toeren?)
en toch betekent het nu dat je hand-schakelt.
toch vind ik het vreemd:
Er verschijnt een S (normaal staat dat toch voor sport-stand: automaat schakelt bij hogere toeren?)
en toch betekent het nu dat je hand-schakelt.
draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Je kunt de S stand voor zichzelf laten werken en dan gaat RPM significant omhoog per versnelling. Je kunt elk en dan ook elk moment de regie nemen door of
1. pook terug in D stand
2. elk moment de stand handmatig be invloeden in op of afschakelen door de pook aan te tikken en dan ja dan is de automaat in S stand uitgeschakelt;
Als ik van dal omhoog rij gebruik ik vaak de S stand omdat de geartronich dwangmatig naar de 6 schakelt en dan zit ik wel laag in de toeren zoals 1300 rpm . de D( gromt en doet en met Sstand blijft die bij mij ongeveer boven 1500rpm
1. pook terug in D stand
2. elk moment de stand handmatig be invloeden in op of afschakelen door de pook aan te tikken en dan ja dan is de automaat in S stand uitgeschakelt;
Als ik van dal omhoog rij gebruik ik vaak de S stand omdat de geartronich dwangmatig naar de 6 schakelt en dan zit ik wel laag in de toeren zoals 1300 rpm . de D( gromt en doet en met Sstand blijft die bij mij ongeveer boven 1500rpm
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Okay Bob, maar dan gaat in de S stand de opschakeling pas als je de pook bedient. Zonder pookbediening kom je niet verder dan het maximale toerental in de gekozen versnelling. Klopt? Want anders heb jij een, voor mij, afwijkende schakel mogelijkheid.Bover schreef: ↑14.12.2023 - 12:07 Je kunt de S stand voor zichzelf laten werken en dan gaat RPM significant omhoog per versnelling. Je kunt elk en dan ook elk moment de regie nemen door of
1. pook terug in D stand
2. elk moment de stand handmatig be invloeden in op of afschakelen door de pook aan te tikken en dan ja dan is de automaat in S stand uitgeschakelt;
Als ik van dal omhoog rij gebruik ik vaak de S stand omdat de geartronich dwangmatig naar de 6 schakelt en dan zit ik wel laag in de toeren zoals 1300 rpm . de D( gromt en doet en met Sstand blijft die bij mij ongeveer boven 1500rpm
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Frits sorry dat ik mogelijk onduidelijk was, als de pook in de S stand staat dan gaat die automatisch verder in een wat hoger toerental door de versnellingen.
Op moment dat je de pook aanraakt verandert de S stand in een simpele handbediening op en afschakelen dus met de hand kiezen...
Terug naar de D stand gaat alles weer standaard en dan weer terug tikken naar S stand en je rijdt weer "sportief", tik je in S stand de pook aan dan ga je weer op handbediening
Op moment dat je de pook aanraakt verandert de S stand in een simpele handbediening op en afschakelen dus met de hand kiezen...
Terug naar de D stand gaat alles weer standaard en dan weer terug tikken naar S stand en je rijdt weer "sportief", tik je in S stand de pook aan dan ga je weer op handbediening
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Ik ben maar even in de auto gestapt en op de hendel gekeken. Lijkt toch niet op bovenstaande tekst.
Er staat op van boven naar beneden: P/R/N/D en bij D onderin links de S met + erboven en de - eronder.
Bij D staat rechts in mijn auto niets.
Wel raar dat links de S stand is voor handschakeling. Ik zou er een H bij gezet hebben.
Bij Bob zal daar (rechts van D) dan de Sport stand optie aanwezig zijn. Hij heeft dan bij de D 2 opties: Links de hand schakeling en rechts de Sport stand in de automaat. Of begrijp ik het dan nog niet?
Er staat op van boven naar beneden: P/R/N/D en bij D onderin links de S met + erboven en de - eronder.
Bij D staat rechts in mijn auto niets.
Wel raar dat links de S stand is voor handschakeling. Ik zou er een H bij gezet hebben.
Bij Bob zal daar (rechts van D) dan de Sport stand optie aanwezig zijn. Hij heeft dan bij de D 2 opties: Links de hand schakeling en rechts de Sport stand in de automaat. Of begrijp ik het dan nog niet?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Henry82
- 5th Gear member
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10
Nee, het is niet links en rechts. Zodra Bob zijn pook naar links trekt komt de S in beeld, en staat hij in de sportstand zolang hij dan niet + of - doet. Zodra je wel handmatig schakelt gaat de sportstand er af.
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Life is what happens while you're busy making other plans
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Okay, dan zou ik dat dus ook hebben. Kom je alleen achter door het te proberen, dan. Ik moet straks weg, ga het maar eens testen.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
ehh mijn auto is de S stand de pook naar Rechts duwen... Anniewaai Frits gewoon spelen me die pook en dan kom je er wel... Ik wist eerste periode van bezit ook niet goed hoe alles in elkaar stak.. en mooie beschrijving in het boekje...
( zoek nog steeds boekje XC70 2012 ) is toch anders hard copy dan digitaal )
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
De stand naar links vanuit de D heet S stand met + en - en is dus de hand schakelstand. De hierboven genoemde manual is dus niet duidelijk, althans niet voor mij, maar de praktijktest wel. De S is bij mij geen Sport stand, maar de Hand schakel stand.
Maar ik mis 'm ook niet. Met de Obbe tuning vlot zat
Maar ik mis 'm ook niet. Met de Obbe tuning vlot zat
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
DB200/Johan, jij hebt toch qua schakelen dezelfde uitvoering dan Frits? Misschien kun je even meekijken voor Frits?
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Het is precies zoals Bob zegt. Bij oude model pook naar rechts duwen van D naar S, bij nieuwe model pook naar links duwen van D naar S.
Eenmaal in S hebben alle modellen een automatische versnelling in sportstand die later opschakelt.
In S kan ook handmatig worden geschakeld maar het hoeft niet.
Dus als Frits van D naar S gaat heeft hij gewoon de beschikking over een automaat.
Eenmaal in S hebben alle modellen een automatische versnelling in sportstand die later opschakelt.
In S kan ook handmatig worden geschakeld maar het hoeft niet.
Dus als Frits van D naar S gaat heeft hij gewoon de beschikking over een automaat.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Als dat zo is vraag ik mij af bij welk toerental hij dan opschakelt. Ik heb dat nog niet meegemaakt en zit dan wel tegen het rode gebied en schakel dan maar met de hand door.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch