Welke moet ik kiezen ?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Freija
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 11.04.2022 - 13:24

Nieuw in dit forum.

Allen een goedenavond.
Bezitter van D4 V60 2015 Ocean Race
237.000km

Inmiddels al 2x EGR klep vervangen.
Te veel roetdeeltjes dus roetfilter bij RDW uit laten schrijven.
Verbruik olie 1 liter op de 2500km

Pracht en fijne auto op olieverbruik en EGR-problematiek na.

Ik wil wat anders. Maar wat en welk type zonder motorisch gedoe bij de Volvo? Liefst XC60 of XC40. Diesel, benzine, hybride(welke?), full electric.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40659
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Mods break

Welkom op Volvo-forum.
De bericht was in een ogenschijnlijk willekeurig ander bericht geplaatst.
We hebben het even verhuisd naar een algemeen Volvo board omdat het nog niet model gebonden is.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvo V70 2006
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 28.04.2009 - 19:47

Ik loop eigenlijk tegen hetzelfde probleem aan.
Wat is de beste keuze op dit moment?
2018 Volvo XC60 D5 AWD R-design Polestar tuned MY16
2013 Volvo V70 2.4D Limited Edition MY11
2007 Volvo V70 2.4D Edition II MY06
2000 VW Passat 1.9 TDI H5 Trendline
xxxx Opel Omega
xxxx Opel Omega
xxxx Opel Ascona
1989 Volvo 340 1.7 DL Special MY86
xxxx Mazda 323
Gebruikersavatar
Kick
4th Gear member
Berichten: 677
Lid geworden op: 23.01.2011 - 15:43
Locatie: Amsterdam

Er bestaat geen 'beste keuze'.

Niemand kan voor een ander deze vraag beantwoorden als de vraag zo algemeen en nikszeggend is.
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27638
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Wel een advies geven uit eigen oogpunt.

Grote vraag is, hoe gebruik je de auto?
Veel lange afstanden, veel kilometers, etc.
Is het antwoord nee zou ik direct zeggen benzine of hybride.
Zou zelf ondertussen ook niet snel meer voor een moderne diesel kiezen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Mastiff
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 07.04.2022 - 15:38

Je huidige houden;
EGR laten uitschakelen, roetfilter leeghalen of verwijderen en rijden maar.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Huidige houden is meestal goedkoopste, daarnaast is diesel rijden in Nederland uitgefaseerd tenzij je 60K rijdt per jaar misschien? Tja EV moet ik zelf niet aan denken omdat de EV aandrijf en accu verbeteringen zo snel gaan dat als je een nieuwe EV koopt deze mogelijk al verouderd is als je de garage uitrijdt en wat doet dat met je afschrijving over vijf jaar?
Blijft over toch gewoon benzine toch/gas
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27638
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Mastiff schreef: 28.02.2024 - 13:47 Je huidige houden;
EGR laten uitschakelen, roetfilter leeghalen of verwijderen en rijden maar.
Maar dat lost niet het probleem op met het olieverbruik.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Mastiff
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 07.04.2022 - 15:38

fredhead schreef: 28.02.2024 - 16:02
Mastiff schreef: 28.02.2024 - 13:47 Je huidige houden;
EGR laten uitschakelen, roetfilter leeghalen of verwijderen en rijden maar.
Maar dat lost niet het probleem op met het olieverbruik.
1 op 2500 km noem ik nog niet echt een probleem.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27638
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ik persoonlijk wel als ik zie dat geen van de auto's die ik heb gehad ooit olie heeft verbruikt tussen beurten door.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”