Control el.systeem melding na vervangen 12V accu V60 PIH

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henielma
2nd Gear member
Berichten: 239
Lid geworden op: 14.01.2010 - 21:58

De 12V accu van mijn V60 PIH uit 2014 was helemaal versleten en zojuist door mij vervangen door een nieuwe 12V accu.
Op zich komt de auto helemaal op na het indrukken van de startknop maar komt de melding "Controle el.systeem Druk na 60 s weer op startknop" en start de auto niet.
Na een aantal keren proberen geeft het display ook de melding Accuspanning te laag.
Nu ben ik de 12V accu aan het bijladen en wil het daarna nogmaals proberen. Maar ik snap het verband tussen een vervangen 12V accu en de melding Control el.systeem omdat die volgens mij met het hybride deel te maken heeft.
Wie kan me helpen met een oplossing of ideeën waardoor ik morgen weer met deze auto kan rijden?
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
Gebruikersavatar
Henielma
2nd Gear member
Berichten: 239
Lid geworden op: 14.01.2010 - 21:58

Uiteindelijk toch nog het een en ander gedaan en nu rijdt die weer!
Accupolen en de klemmen wat schoon geschuurd. De steker van de BMS even los gemaakt.
Auto op slot gezet.
De 12V acculader er weer een half uur aan
De laadkabel voor de grote accu aangesloten ondanks dat die accu nog vol was.
Nog even gezocht op het forum naar accuspanning laag en daar de manier gezien om de BMS te resetten door dit stekertje bij de minpool van de accu 10 seconden los te maken tijdens dat die op contact staat. Dit wilde ik gaan testen maar toen ik de auto starte kwam de foutmelding Controle el.systeem en accuspanning laag beide niet meer en nu rijd de auto weer!

Dus wat precies de oplossing was weet ik niet maar ik ben weer blij.
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”