Start onderbreking V70 1999 sleutel inleren.

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
MisterQ
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 11.08.2023 - 21:05

Een paar maanden geleden heb ik mijn eerste auto gekocht. Een Volvo V70 2.5T uit 1999. Naast een klein dingetje met de trekhaak is deze zonder problemen door de apk. Er is echter 1 klein ding wat meer irritant is dan echt problematisch. De auto start vrijwel nooit de eerste keer. De vorige eigenaar gaf aan dat dit te maken had met de sleutel en de startonderbreker. Na de sleutel uit het contact te halen start de auto altijd wel de 2e of 3e keer.

Voor de rest ben ik onwijs blij met de auto. Maar dit puntje zorgt soms voor wat gênante momenten. Kan iemand mij misschien vertellen waar dit aan zou kunnen liggen en of dit makkelijk op te lossen is?

Heel erg bedankt alvast.
Henk Schevers
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02.11.2013 - 20:27
Contacteer:

Hallo Mister Q, Ik heb zelf ook een V70 classic uit 1999. Een paar jaar geleden had ik hetzelfde probleem met starten. Ik moest de sleutel er dan eerst helemaal weer uittrekken en dan opnieuw insteken en starten. Dit probleem is door een garage in Montfoort opgelost. Die garage is er helaas niet meer maar ik weet dat er een "krans "bij het contactslot was vervangen die het signaal vanuit de sleutel oppakt. Nooit meer een probleem mee gehad..
Vraag het eens na bij jouw garage, of Volvo enthousiaste monteur. Succes!
Mastiff
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 07.04.2022 - 15:38

De "krans" zoals Henk het hierboven beschrijft, lijkt mij de antenne ring.
Deze communiceert met de sleutel om de startonderbreker vrij te geven.
Geeft vaker problemen op leeftijd. Nieuwe antenne ring is de oplossing, zoals Henk ook beschrijft.
Succes en we horen graag de uitkomst.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”