Acherklep open indicatie

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
hugo52
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04.08.2023 - 22:26

Hoi, ik heb een V70 uit 2003, er brandt onafgebroken een indicatie dat de klep open staat.
Nu vind ik hier en daar info dat de sensor in het slot zit maar men zegt dat het probleem vaker zit in de bedrading.
Ik heb al de bekleding verwijderd maar naar het slot zelf zie ik maar 3 draden gaan.

Zou ik ergens deze sensor kunnen overbruggen ?

Weet iemand hoe dit in detail in elkaar zit?
Is er een bedradingsschema in omloop?
Groet Hugo
hugo52
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04.08.2023 - 22:26

Pfff, helemaal niemand, teleurstellend!
Gebruikersavatar
AirBoxeRT
2nd Gear member
Berichten: 195
Lid geworden op: 25.12.2022 - 11:07

Niet echt een prettige tweede reactie. Iedereen is hier vrijwillig en ben er zeker van dat iedereen echt wel wil helpen, daar waar kan. Soms is een vraag zo specifiek dat het wat meer tijd kost om de juiste persoon te vinden die er iets over kan zeggen. Geef elkaar wat ruimte.

Ik heb geen verstand van V70’s, maar techniek gaat me altijd wel aan het hart. Tegenwoordig is op internet heel veel te vinden. Op SweedSpeed kwam ik onderstaand draadje tegen. Iemand had de achterklep proberen te sluiten terwijl het slotmechanisme op onverklaarbare wijze in de gesloten positie stond. Daarna kreeg hij steeds de melding dat de klep open stond. Vergelijkbaar met jouw situatie.
https://www.swedespeed.com/threads/v70- ... or.620245/

In het draadje wordt ook gewezen op een filmpje op YouTube waar het slotmechanisme gedemonteerd wordt. Daar kan je ook vast veel info uithalend:

Wat gesuggereerd wordt is dat de microswitch defect is en dat het mechanisme vervangen moet worden.

Succes en laat even weten of je hier voldoende aan hebt en wat uiteindelijke de oplossing was.
***
Volvo XC90 Recharge Longrange 2022 late

🇸🇪Mijn persoonlijke weblog🇸🇪
viewtopic.php?t=92292

Afbeelding
hugo52
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04.08.2023 - 22:26

Helemaal gelukt, iemand op problemcar wist hoe het in elkaar zat:, op de achterruitvarwarmin zitten 3 draden, 1 ervan is voor glasbreukdetectie, deze draad zit in de ruit en gaat via deze draad naar min.
Deze draad was onderbroken, ik heb deze derde aansluiting losgenomen en aan min verbonden.
De melding is nu weg!!!, als de klep open gaat komt er netjes een melding.
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3021
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Kijk, dat is goed nieuws !
Dank voor je bericht.......
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”