Volvo V60 Saville Grey

Gebruikersavatar
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1601
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

17 maart 2024 Op weg naar Dienten, Oostenrijk. Na een koffiebreak werkte de navigatie nog prima. De plattegrond stond zoals gewenst ook geprojecteerd tussen de klokken. En opeens was dit weg.
Ook geen presentatie van de actuele muzieknummers op de radio en ook de opties onder de menu knop aan het stuur werkte niet meer volledig. Alleen het verbruik was nog benaderbaar.

Na een volgende koffiebreak was het beeld weer terug. (en de overige items ook)

Gek,
Maar het meest gekke is nog dat ik er heel gelaten onder blijf. Gelaten omdat ik dit soort onvolledigheden gewoon op ieder moment verwacht.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1931
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

ruuds70 schreef: 18.03.2024 - 13:07 17 maart 2024 Op weg naar Dienten, Oostenrijk. Na een koffiebreak werkte de navigatie nog prima. De plattegrond stond zoals gewenst ook geprojecteerd tussen de klokken. En opeens was dit weg.
Ook geen presentatie van de actuele muzieknummers op de radio en ook de opties onder de menu knop aan het stuur werkte niet meer volledig. Alleen het verbruik was nog benaderbaar.

Na een volgende koffiebreak was het beeld weer terug. (en de overige items ook)

Gek,
Maar het meest gekke is nog dat ik er heel gelaten onder blijf. Gelaten omdat ik dit soort onvolledigheden gewoon op ieder moment verwacht.
had ik vorige week ook, zwart scherm, bij het knipperen geen geluid, geen radio niks tussen de 2 tellers en na 3 minuten kreeg ik 1 voor 1 alles terug, ik vermoed een reset of zoiets
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1270
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Heb ik ook al vaker gehad. Toevallig laatste keer Oostenrijk ook op terugweg 3x een reset van het Sensus systeem na een week stil te hebben gestaan.
Gebruikersavatar
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1601
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

Het navigatie systeem in mijn V60 is niet mijn ding. Zeker wanneer je ergens vertrekt rij je eerst door allerhande bijna onmogelijke straatjes, steegjes, 'Altstadt' 30 km/ h zones en meer van dit soort ongein. Om maar helemaal te zwijgen over wegen die in de voorgestelde rijrichting verboden zijn of opeens een winkel- voergangers domein blijken te zijn.
Gelukkig komt er wel makkelijk een herberekening van de route, maar dat wil niet zeggen dat je dan van bovenstaand ongenoegen af bent. Hetzelfde zie ik ook wanneer ik het einde van de ingestelde route bereik.
O zo jammer want het invoeren van een adres via de Volvo App is klasse, net als de navigatie tussen de klokken in. Helaas verschijnt die niet bij het gebruik van bijvoorbeeld TomTom via Apple Play.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1931
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

ruuds70 schreef: 24.03.2024 - 14:43 Het navigatie systeem in mijn V60 is niet mijn ding. Zeker wanneer je ergens vertrekt rij je eerst door allerhande bijna onmogelijke straatjes, steegjes, 'Altstadt' 30 km/ h zones en meer van dit soort ongein. Om maar helemaal te zwijgen over wegen die in de voorgestelde rijrichting verboden zijn of opeens een winkel- voergangers domein blijken te zijn.
Gelukkig komt er wel makkelijk een herberekening van de route, maar dat wil niet zeggen dat je dan van bovenstaand ongenoegen af bent. Hetzelfde zie ik ook wanneer ik het einde van de ingestelde route bereik.
O zo jammer want het invoeren van een adres via de Volvo App is klasse, net als de navigatie tussen de klokken in. Helaas verschijnt die niet bij het gebruik van bijvoorbeeld TomTom via Apple Play.
is de navigatie up-to -date? vorige maand was er een update en (voor België) was dit een grote verbetering
(maar eerlijk gezegd:ik gebruik wel in 98% van de gevallen mijn Tomtom omdat daar alle adressen van mijn klanten in staan is maar wanneer ik een adres zoek die niet in de tomtom staat dat ik de navigatie van de auto gebruik)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1270
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Ik gebruik nooit de default NAV van Sensus vanwege dit soort ongein. Weinig autofabrikanten die het beter op orde hebben dan Google Maps achtige oplossingen. Wellicht dat AAOS goed werkt, maar geen ervaring mee nog.
Gebruikersavatar
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1601
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

2 april 2024, een beurt en keuringsnazicht laten uitvoeren bij de Volvodealer. Tevens de winterbanden laten wisselen.
Volgende week naar Autoveiligheid voor de jaarlijkse keuring.

De winterbanden opgeslagen tot oktober. Het valt op dat de zomerbanden eigenlijk helemaal niet trillen, dat deden de winterbanden wel, zei het minimaal. Wel maken de zomerbanden meer afrolgeluid.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Gebruikersavatar
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1601
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

Vanochtend (9 april 2024) voor de jaarlijkse autokeuring naar As geweest. Goedgekeurd zonder remmentest (AWD) en goedgekeurd zonder opmerking over roet.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”