Motor slaat spontaan af

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
appie42
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24.09.2022 - 20:17

Hallo allemaal
Wij zijn in het bezit van een 'n S60 2.4 automaat uit 2002.
We zitten met een vreemd probleem de motor slaap spontaan af na 1 of 2 straten en dan na herstart de rest van de dag geen probleem meer.
Tot de volgende dag dan 'n is het weer het zelfde ritueel.
De Volvo dealer heeft er al een paar keer naar gekeken maar kunnen nils vinden. Hij geeft ook geen foutcode in de conputer.
Wie o wie heeft dit ook al eens meegemaakt?

Hoor graag van jullie

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Is de auto al een keer rijdend uitgelezen, tot en met de motor afslaat? Ik vermoed ergens een brakke sensor die bij het opwarmen even een rare waarde aan gaat geven.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
appie42
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24.09.2022 - 20:17

Ferrari schreef:Is de auto al een keer rijdend uitgelezen, tot en met de motor afslaat? Ik vermoed ergens een brakke sensor die bij het opwarmen even een rare waarde aan gaat geven.
Ik kan het eens aangeven bij de volvo dat ze dat doen hij moet toch over iets meer dan een maand voor de keuring. Zelf uitlezen gaat niet daar heb ik het apparaat niet voor. Ga inieder geval de accu wel vervangen aanstaande week hopelijk helpt dat ook een beetje. Misschien dat tie daardoor een dip krijgt.
Het vreemde is dat het alleen bij de eerste opstart is en dan de rest van de dag niet meer al start je honderd keer lol
Vanmorgen ook rij de straat uit ( denk 75mtr) en uit je voelt niet hikken of zoiets gewoon afgeslagen

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk

bohemian
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 16.05.2020 - 22:00

Misschien dat mijn reactie enigszins off topic is, maar toch.

Ik had met een een Volvo S60, benzine, automaat, 2001 de volgende twee problemen:

1. Warme start was moeilijk; motor sloeg aan, maar ook weer af. Alleen starten met de voet een beetje op het gaspedaal.

2. Slecht stationair bij een warme/hete motor, bijvoorbeeld voor een stoplicht of bij filerijden.

In al mijn onkunde heb ik heb gegokt op een vuile luchtmassameter (Mass Air Flow sensor).

Connector en twee schroefjes losmaken. Sensor er voorzichtig uithalen. Aan de keukentafel schoonmaken. Was vervuild met een soort roetdeeltjes. Vervolgens terugplaatsen.
Problemen opgelost.

Schoongespoten gedaan met WD 40 contactspray. https://wd40.nl/product/contactspray/
LET WEL ! WD 40 is de merknaam en contactspray is het product. Er zijn andere producten van WD 40, deze niet gebruiken.

Hierbij dank aan degenen die de moeite namen om hier berichten over een vuile LMM/MAF-sensor te plaatsen. Het bracht me op een idee.

En in de hoop dat iemand wat heeft aan mijn reactie hier. Het is echt zo gebeurd en zou eigenlijk regelmatig preventief moeten gebeuren.
Volvo S60, 2.4, 2001, benzine, automaat.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”