V70 MY12 flushen en achteruit rij camera

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jak
4th Gear member
Berichten: 512
Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27

Hoi,

Sinds kort een V70 MY12 T4 Limited. Blij mee, we rijden weer veilig.

Voor parkeren snel gewend geraakt aan auto met achteruit rij camera.
Dat zou hier ook op moeten passen. Heeft nu alleen piepers.
Lees diverse fora berichten, maar kan nog niet opmaken wat en hoe dat te monteren. Zelf doen of laten doen?

En flushen van de automaat, wat geeft de beste blijvend goede werking en wie kan dat doen ?
(Midden van het land)

Groet, Jak
- V70 MY12 T4 Limited Edition, 212 dkm, Roodbruin leer, 6.5l/100km
- V70 MY02 24i 285 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line :), 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20656
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Flushen is een dingetje: daar zijn hele topics over vol geschreven. Die zijn wel te vinden hier op het forum. Ook wie dat dan kunnen doen.

Ik ben meer van het zelfdoen. Vind ik leuk. Wat ik vooral belangrijk vind is dat het filter in de automaat ook vervangen wordt en het is mij niet duidelijk of elke flusher dat doet. Dus ik kocht dan een filter en 20 liter originele atf en was een ochtend bezig met knutselen.
Aftappen en weer vullen, 1 minuut motor laten draaien, aftappen, filter vervangen carter rrinigen inclusief magneetjes reinigen en weer vullen. Dan weer 1 minuut motor laten draaien en aftappen. Dat doe je dan tot die 20 liter op is. Als laatst atf op peil brengen met draaiende motor en bakolie ongeveer 35 a 40 graden.

Klaar.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Sammmyvannorel
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 22.07.2021 - 23:44

Flushen heb ik vorig jaar naar volle tevredenheid bij Serva laten doen: vestiging Amersfoort heeft een apparaat van GS. Overigens zou het me niet verbazen als Reede in Amerongen het ook kan: blijkt onderdeel te zijn van Serva en is een ‘ouderwetse’ Volvo garage zoals bijvoorbeeld ook van der veen in Nijverdal.
Overigens bij Serva is het in combi met een beurt tegen gereduceerd tarief te doen.
V60 d3 gt r-design (facelift)
Gebruikersavatar
Jak
4th Gear member
Berichten: 512
Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27

Dank, mooie tip voor in de buurt.
Zelf flushen heb ik overwogen, kijk bij een sleuteldag eerst de kunst eens af.
- V70 MY12 T4 Limited Edition, 212 dkm, Roodbruin leer, 6.5l/100km
- V70 MY02 24i 285 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line :), 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4621
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Misschien een semantische discussie, maar zelf (power)flushen kun je niet, wel verversen. Met verversen krijg je nooit alle vervuiling weg (zeker na 212K km niet), met powerflushen wel. En voor het filter van een Volvo moet de bak uit elkaar. Dus wat Mark voor zijn BMW beschrijft is voor de Volvo geen optie. En of ze het bij Serva goed kunnen weet ik niet, mijn dealer heeft ook de spullen van GS, maar dat ging dus niet goed. Het is een combinatie van de juiste apparatuur, ervaring, procedure en olie. Ik heb zelf meer vertrouwen in iemand die het dagelijks meerdere keren doet dan iemand die het 1x per maand doet.

En wat betreft een camera die zijn er vast OEM of AM te vinden, bijvoorbeeld hier: https://www.swedesolutions.com/product- ... 2015-2016/
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27569
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Zelf spoelen is zeker wel mogelijk, Mark beschrijft een methode maar als je op internet gaat zoeken vind je er meerdere.
Laatst ook iemand op internet gezien die behoorlijk in de buurt kwam van de powerflush methodes zoals de grote bedrijven dat doen.
Enige dat je nog mist is de reiniger die zij wel toevoegen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4621
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Fred, zoals ik al zei misschien een semantische discussie, maar zoals Mark het doet (drain en fill) krijg je m.i. nooit alle oude olie (en dus alle vervuiling) er uit, zeker niet met een Aisin bak waarvan je het filter niet eenvoudig kunt wisselen. De oude nog in de bak, leidingen, koeler en omvormer aanwezige olie vermengt zich met de nieuwe. Dat er handige Harries op de wereld zijn die zelf een soort van spoelmachines kunnen fabriceren geloof ik zo, maar ik denk dat als Jak zo handig was geweest hij de vraag hier niet had gesteld.
Dus terug naar de kern van de vraag van Jak: ik zou altijd een powerflush prefereren boven drain en fill en ik laat dit zelf door een specialist doen i.p.v. een dealer. Ik ga voor uitlijnen ook naar een specialist. Domweg omdat die naar mijn overtuiging meer ervaring en kennis hebben dan een all round Volvo monteur (waar er bij mijn dealer een paar hele goede van rond lopen bij de weg).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Jak
4th Gear member
Berichten: 512
Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27

Dank voor de replies. Gouwe verwoord het goed voor mijn situatie. Ben nog niet vertrouwd met deze auto en de techniek. Vermoed met de kms dat een powerflush de juiste stap is. Zonder reclame te maken heb ik een sponsor van het forum gevraagd.

Wbt de camera, is de SwedeSolution of een originele ? een betere optie ? Scherp beeld op ingebouwde display en eenvoudige installatie en liefst ook lijntjes geprojecteerd (als dat kan).
- V70 MY12 T4 Limited Edition, 212 dkm, Roodbruin leer, 6.5l/100km
- V70 MY02 24i 285 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line :), 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20656
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Daarom Gouwe spoel ik met 20 liter olie. En die methode heb ik ook gebruikt bij onze een na laatste Volvo, een S90: minder slip, iets minder verbruik en een rustiger schakelende automaat.

Niet schokkende verbeteringen maar wel merkbaar. Ja, en dat filter in de bak vind ik wel belangrijk. Het is en blijft een vuilvanger.

Laat ik stellen dat ik door "mijn methode" tevreden ben met de behaalde resultaten. En met drain and fill duw je met de schone olie toch de vuile olie eruit.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”