T4 1.6 tips en aandachtspunten

Plaats reactie
Wiegur
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 15.08.2018 - 08:03

Hallo allemaal,

Ik loop met het idee om de D3 uit 2011 in te ruilen voor een T4 1.6 uit 2013, MY 2014.
Uiterlijk is alles in orde, eerste proefritje beviel me ook.
Heeft iemand verder nog belangrijke aanvullingen en aandachtspunten waar ik specifiek op moet letten?
Dank!
Gebruikersavatar
flevodirk
3rd Gear member
Berichten: 475
Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
Locatie: Flevoland

Hoi,
Aandachtspunt is bv de automaat, las het een uitvoering is met automaat..
De T4 1.6 is van Ford en de automaat is dan de zg Powershift. Het kan goed gaan, maar er zijn ook mensen die erg veel kosten kwijt waren, check dus op gedaan noodzakelijk onderhoud (spoelen; om de 60dkm a 70 dkm bv). Voor infomatie over de powershift kan je op internet zoeken. Standaard beurtjes bij de dealer zegt mij niet zoveel in dat geval.
Handbak schijnt wel goed goed te zijn. De motor ook, vlot en soepel.

Voor de rest: Bij een auto van 9 jaar kan er e.e.a. versleten zijn, niet erg, de kosten na aanschaf zijn alleen voor jou. Draagarmrubbers, stuurkogels, schokbrekers e.d. dat soort slijtspul.
Ook standaard: de conditie van de airco, schokbrekers, remmen en remvloeistof; dit is hygroscopisch en ik laat het om de 3 jaar verversen, maar wellicht ben ik iets te “ erg” .
Heb je daar wat aan?
DJ
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik: Afbeelding
Vorige auto-S60 verbruik
Wiegur
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 15.08.2018 - 08:03

Zeker! Ik heb nog niet goed naar de onderhoudshistorie gekeken, maar het spoelen van de bak moet ik zeker nog navragen.
De inruilprijs voor een mooie d3 is overigens om te huilen…
Gebruikersavatar
flevodirk
3rd Gear member
Berichten: 475
Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
Locatie: Flevoland

Ja die inruilprijs zal niet best zijn. Diesel zit al paar jaar in het Verd*mhoekje en nu de pompprijzen bijna identiek zijn helemaal vermoed ik.
Maar ik houd zelf ook rekening met een beste afschrijving hoor. Mijn benzinebakje zal ook een beste waardevermindering hebben na 1 jaar rijgenot. (En vervolgens voor een beste prijs in de verkoop gaan...)

Wie weet is doorrijden beter? Lastig om dat te bepalen... succes hoor.
DJ
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik: Afbeelding
Vorige auto-S60 verbruik
Wiegur
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 15.08.2018 - 08:03

De knoop is doorgehakt. De 1.6 is er over twee weekjes als het goed is...
Gebruikersavatar
gbbosma
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 04.07.2021 - 14:17
Locatie: Beetsterzwaag

Wiegur schreef: 01.09.2022 - 14:54 De knoop is doorgehakt. De 1.6 is er over twee weekjes als het goed is...
Gefeliciteerd 🍾. Rij zelf de 1.6 Limitid Edition My12 en bevalt zeer goed.
Volvo V70 Limitid Edition (MY2012)
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1373
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Als je toch geen drol meer terugkrijgt voor je D3, waarom rijdt je hem niet helemaal op dan? Afschrijven doet hij niet meer en je D3 is in Belasting tov benzine is ongeveer 700 per jaar duurder. En benzine en diesel zijn qua literprijs vrijwel gelijk. Je nieuwere t4 zal wel weer behoorlijk afschrijven dus... Je kan het in overweging nemrn zeg maar...
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”