Google account synchronisatie

De volledig elektrische XC40, eerder bekend als Recharge
Plaats reactie
Andor20
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 12.08.2022 - 15:05

Afgelopen dinsdag hebben we onze XC40 Recharge in ontvangst mogen nemen.

Als Apple fan is het even wennen om over te moeten stappen op een Google omgeving. Op zich valt de stap naar Google nog mee, maar er zitten toch nog wel een paar problemen. Problemen die mogelijk de stempel BUG mogen krijgen of features waar ik als Apple gebruiker tegen aan loop.

Het connecten met een nieuw aangemaakte Gmail account ging vrij vlot. Ook de connectie met mijn iPhone was eenvoudig en daar valt niets over te zeggen.

Wat met nu echter opvalt bij het gebruik van Google assistent bestempel ik als buggy, maar misschien zijn hier gebruikers die het herkennen en me verder kunnen helpen.

Ik zou verwachten dat de contacten uit mijn telefoon door Google assistent gebruikt kunnen worden om deze personen te bellen of naar te navigeren. Jammer genoeg is niets minder waar. Dat gebeurt niet.

Als alternatief heb ik bedacht om al mijn belangrijke contacten vervolgens in mijn Gmail account te plaatsen. Echter lukt het niet om die contacten vervolgens te synchroniseren.

Nu heb ik heel veel instellingen gecontroleerd en hebben we veel rechten aangepast en zou het eigenlijk moeten werken. Ik krijg echter bij de accountsynchronisatie settings de melding: Synchronisatie is uitgeschakeld voor alle items. Terwijl juist een scherm daarvoor switch wel op aan staat.


Een heel verhaal, maar wie heeft een tip?

Hoe kan ik Google assistent mijn contacten laten herkennen, zodat ik via voice command de navigatie kan instellen of eenvoudig kan laten bellen.

Alvast bedankt voor de input.
XC40 Recharge Pure Electric - Ultimate - Fjord Blue - 231pk
Gebruikersavatar
nikagl
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 22.01.2012 - 15:08

zie je de telefoon contacten wel in de telefoon app op het middenconsole? en kun je controleren of de contacten er wel in staan als je naar google op een pc staan?
https://contacts.google.com/
chrome_O05zBhhAfU.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Andor20
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 12.08.2022 - 15:05

Bedankt voor je reply. De contacten uit mijn telefoon kan ik we in de telefoon app zien. Ook de contacten van Gmail kan ik in mijn online omgeving terug vinden.

Als ik naar iemand uit mijn contacten lijst wil navigeren dan gebruik de "Navigeer naar NAAM". Ik krijg dat de melding "Ik kan het adres niet vinden". Dit is op zich logisch, want het is geen adres, maar een naam waar een adres bij hoort. Als ik dezelfde naam gebruik met "bel naar NAAM" dan gaat het wel goed.

Ik heb daarom het volgende geprobeerd: "Navigeer naar het adres van NAAM". Maar dat commando kent ze niet eens.

Om het overigens nog helemaal apart te maken. Als ik de NAAM intoets in het zoekveld, dan wordt het adres overigens wel herkend.
XC40 Recharge Pure Electric - Ultimate - Fjord Blue - 231pk
Plaats reactie

Terug naar “EX40”