voordelen voor het plaatsen van een simkaart

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
Cipolini61
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 11.08.2022 - 12:28
Locatie: Helmond
Contacteer:

Beste leden,

Ik ben nieuw op dit forum en overweeg om een simkaart in de auto te plaatsen.
Volvo XC60 van 2019.
Heb gezien dat er tal van andere methode zijn om de auto te verbinden met internet echter heb het idee dat dit niet echt snel is.
Vooral op Spotify is bij hoge kwaliteit de computer van de auto steeds aan het bufferen.
Via usb en een kabel heb je daar geen last van uiteraard.
Vraag me af of een simkaart dit op lost?
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Even los van de vraag of een SIMkaart dit oplost, hoeveel data gebruikt het systeem indien je een SIMkaart met data in de auto plaatst?
Via Bluetooth gaat ook prima. Enige is dat je iedere keer de boel weer moet opstarten en connecten. Zo doe ik het in de V60 en deed ik het ook in de V90.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Martijn85s60
2nd Gear member
Berichten: 105
Lid geworden op: 05.10.2021 - 19:42

Ik heb een simkaart voor internet is meestal stabiele verbinding maar Spotify vreet wel mb maar kan met mijn mob onderling mb delen heb zelf onbeperkt internet en het kaartje kost me 5 euro in de maand ik vind het fijnste zo in de auto
Golf 2 89'
Peugeot 306 98'
Volkswagen polo 99'
Opel astra 2001'
Opel astra 2010'
Huidig s60 t5 r design 2019 Polestar Engineered puur op benzine gelukkig nog😉
Gebruikersavatar
Bluesbroeder
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
Locatie: Drenthe; ergens boven in.

Denk niet dat een Simkaart dit oplost. Het bufferen wordt veroorzaakt door de app van de Sensus, die qel sterk is verbeterd met laatste update enkele maanden geleden.
Bufferen is nu heel kort en veel minder.
Als dat stoort zou ik muziek (spotify) via Carplay of systeem van Android doen.
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
Cipolini61
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 11.08.2022 - 12:28
Locatie: Helmond
Contacteer:

Dank voor alle reactie en heb voor 10 euro een prepaid simkaart gekocht erin gedaan en nu werkt het niet. Ik zal vast iets fout doen want de auto ziet de simkaart en provider T Mobile wel.
Dus kan nog niet aangeven of dit beter werkt. Ja als ik met een kabel en min telefoon verbinding maakt werk het allemaal perfect. Mogelijk herkennen mensen het wel dat je dan later uit de auto stapt en telefoon vergeet mee te nemen. Het gaat me puur om gebruikers gemak. mogelijk heeft iemand een tip hoe ik de simkaart aan de praat kan krijgen?
Gebruikersavatar
Bluesbroeder
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
Locatie: Drenthe; ergens boven in.

kan je testen of je bijv wel met een andere app wel internet op kan.
Zijn instellingen van sim kaart goed?
Heb je ingesteld dat Sensus internet van Simkaart moet plukken?
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
Cipolini61
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 11.08.2022 - 12:28
Locatie: Helmond
Contacteer:

Ja het is gelukt met de prepaid simkaart. Had te maken met activeren bij T Mobile. Echter is de 10,00 wel weggegooid geld omdat prepaid zich niet echt leent om op internet te gaan. Na 3 of 4 nummer van spotify is het prepaid op. Maar goed ik heb het wel aan de praat gekregen en het is eenvoudiger om op die manier naar muziek te luisteren en de snelheid is ook beter en dat met 4G want hoger is het prepaid kaartje niet. Dus nu maar op zoek naar een andere simkaart die wat langer mee gaat maar waar ik niet gelijk een jaar aan vast zit.
Mochten mensen hiervoor suggesties hebben altijd welkom.
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Cipolini61 schreef: 12.08.2022 - 16:12 Ja het is gelukt met de prepaid simkaart. Had te maken met activeren bij T Mobile. Echter is de 10,00 wel weggegooid geld omdat prepaid zich niet echt leent om op internet te gaan. Na 3 of 4 nummer van spotify is het prepaid op. Maar goed ik heb het wel aan de praat gekregen en het is eenvoudiger om op die manier naar muziek te luisteren en de snelheid is ook beter en dat met 4G want hoger is het prepaid kaartje niet. Dus nu maar op zoek naar een andere simkaart die wat langer mee gaat maar waar ik niet gelijk een jaar aan vast zit.
Mochten mensen hiervoor suggesties hebben altijd welkom.
Wellicht een duo datakaart in combinatie met jouw huidige abonnement?
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Cipolini61
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 11.08.2022 - 12:28
Locatie: Helmond
Contacteer:

Hans oet Twent schreef: 12.08.2022 - 17:05 Wellicht een duo datakaart in combinatie met jouw huidige abonnement?
Ja dat zou je denken maar blijkt dat bellen en data gebruik dan niet samen gaan. Dus het word een aparte simkaart met data die ook met een nummer 097 begint. Dat is wettelijk verplicht en ben me nog steeds aan het inlezen op allerlei site waar mensen wat info hebben achter gelaten. Nog even en ik weet precies wat het je het beste kunt doen t.a.v. internet in de auto. En alle info op dat gebied is welkom. Zaken die ik lees zijn vaak al enkele jaren oud en de techniek veranderd met de dag. Dus alle info is welkom. Mooi om op dit Forum te zitten dankzijn de Volvo XC60 insciption. Een werkelijk geweldige auto. Na Audi Q5 en heel veel VW passat Toyota avensis enzovoort. Ooit begonnen heel lang geleden met een Renault 20TL.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

De vraag is wat hier de audio af speelt. De auto die via bluetooth van de telefoon het internet op gaat, of de telefoon die de afgespeelde audio via bluetooth naar de auto stuurt.

Als het eerste het geval is dan kan je ook data op de telefoon via wifi met de auto delen. Bluetooth, zeker in low energy stand, levert niet altijd genoeg bandbreedte voor 320kbps audio van Spotify.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Je Spotify muziek opslaan op je telefoon en zo zonder data gebruik via CarplayAndroid Auto je muziek afspelen?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Cipolini61
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 11.08.2022 - 12:28
Locatie: Helmond
Contacteer:

Mijn verwachting van een simkaart in de auto plaatsen zijn mogelijk te hoog echter zou het graag willen weten van iemand die hier ervaring mee heeft.
Alle andere methodes van de auto aan internet verbinden ken ik alleen wil ik zonder gebruik van mijn telefoon het internet op gaan met een door een simkaart in de auto te plaatsen. Mijn verwachting is dat via direct op internet gaan met de auto de kwaliteit van de muziek ook beter gaat en mogelijk een hogere snelheid haalt met streamen. Echter dit weet ik allemaal niet zeker vandaar dat het mooi zou zijn als iemand die dit gebruikt kan reageren.
Gebruikersavatar
Bluesbroeder
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
Locatie: Drenthe; ergens boven in.

Denk ook dat je verwachtingen te hoog zijn, er zijn nl 2 zaken- 2 configuraties:
1 sim kaart + sensus
2 simkaart + telefoon

Met name in de hardware zit het verschil.
Sensus is veel trager en blijft niet gekoppeld met internet als je auto auitzet. Dus alles moet weer opstarten. Inloggen op Spotify bijv duurt dan ook langer t.o.v. Carplay met je telefoon.
Uiteindelijk zal stream niveau het zelfde kunnen zijn maar Sensus heeft daar meer moeite mee ( bufferen).
Daarnaast heeft Sensus beperkt aantal app’s dus ik weet niet waarmee je internet op wilt gaan, maar zou er niet teveel van verwachten.
Zelf heb ik een simkaart in de auto voor oa verkeersinfo voor Sensus en gebruik het voor Spotify en Tunein app van Sensus. Meestal als ik langere reizen maak en dus niet veel moet opstarten - wisselen van muziek. Dus meer voor gemak…..
Is dit wel het geval, dan ( draadloos) Carplay met Tidal, spotify, Tunein etc. Wat op zich sneller werkt, niet door sim - internet maar door hardware die sneller werkt en door app zelf die op mobiel overzichtelijker is.

Afhankelijk of je data van sim gescheiden wilt houden ( bijv werk mobiel met beperkt data bundel), kan je ook sim in auto gebruiken voor je mobiel / wifi koppelen.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
Cipolini61
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 11.08.2022 - 12:28
Locatie: Helmond
Contacteer:

Hoi Bluesbroeder, Dank voor je uitgebreide uitleg en als ik je goed begrijp geef je aan dat het plaatsen van een simkaart nauwelijks voordeel geeft. Het is niet sneller qua opstarten, het geeft geen beter geluid en soms heb je nog steeds last van bufferen met de simkaart. Het gaat mij ook alleen maar om spotify, Google maps en mogelijk flitsmeister. Dit alles kan uiteraard ook via de telefoon. Ik dacht ze hebben die simkaart in de auto toegevoegd zodat het internet ook beter functioneert maar dat haal ik niet uit jou ervaring
Gebruikersavatar
Bluesbroeder
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
Locatie: Drenthe; ergens boven in.

Klopt, maar volgens mij, kan het niet goed vinden, maak je gebruik van nieuwste systeem?
Ik kan je alleen mijn ervaring met Sensus model geven en dan, als je gebruik wilt maken met Google Maps en Flitsmeister moet je sowieso mobiel gebruiken icm bijv Carplay.
Sensus heeft deze apps niet.
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Heb je trouwens de nieuwste update van Spotify in Sensus al draaien, Cipolini61? Schijnt het bufferen echt te verminderen.

Verder gebruik ik idd altijd Android Auto voor Maps en Spotify.
Soms Sensus navigatie met internet, automatisch via Bluetooth tethering op de mobiel.
Dat werkt altijd en zonder aanzetten zolang je je mobiel nooit uitzet.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Ik heb een abbo bij Simpel van €7 per maand met 2GB aan data. Is (bij mij) ruim voldoende voor de 10 á 15.000 km per jaar. Maar ik rijd wel in een auto uit 2014 en heb een 4G dongle als ontvanger. Het Volvo 3G systeem is waardeloos vandaag de dag. Daarnaast heb ik geen Android Auto etc etc. Maar ben zeer tevreden met deze setup. Nooit problemen met ontvangst en VOC gebruik.
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Ik heb een simkaart van Droam met auto-refill. Voordeel is dat de auto dan steeds internet heeft voor de verkeersinfo. Ik weet dat het ook makkelijk kan via je mobiel, maar dat koppelen ervan zal mijn vrouw niet doen. Dus nu via Sim steeds online, ongeacht de bestuurder.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”