Systeem geluiden werken niet meer V60 T6 recharge

Rens88
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 11.02.2022 - 08:04

Sinds 2 weken heb ik een Volvo V60 T6 recharge van december 2021. (Geen Google auto)

Sinds gisteren werken de systeem geluiden niet meer, dus waarschuwingsgeluiden van de parkeersensoren, gordel verklikker, knipperlicht maar ook bellen via de auto lukt niet meer.

Het lijkt erop dat deze geluiden gewoon 'uitgeschakeld' zijn, bij mijn oude Volvo V60 B3 heb ik dit probleem nooit gehad.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?

Alvast heel hartelijk dank!
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Ik zou eerst even in het menu kijken of het inderdaad aanstaat.

https://www.volvocars.com/nl/support/ma ... dendisplay
-V60 B4 7dct R design wit
harryv60
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 26.03.2018 - 21:14

Bij mijn V60 T5 uit 2018 (MY19) valt soms het knipperlicht geluid (dus ook een “systeemgeluid” over de speakers) even weg, doet zich maar een heel enkele keer voor, heb t ook niet bij de garage gemeld.
Gebruikersavatar
EVO500
3rd Gear member
Berichten: 471
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Zelfde gehad in April voor 2 dagen. Plots werkte alles weer. Toen in Mei nieuwe software en niet meer voorgekomen.
Echter maak ik nu geregeld mee dat het geluid van de audio niet meer harder of zachter kan ??? Na auto aan en uit te zetten gaat het weer. Blijkt probleem met DAB te zijn.
Blijft toch moeilijk voor volvo om de software 100% te krijgen.
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

EVO500 schreef: 11.08.2022 - 13:30 Zelfde gehad in April voor 2 dagen. Plots werkte alles weer. Toen in Mei nieuwe software en niet meer voorgekomen.
Echter maak ik nu geregeld mee dat het geluid van de audio niet meer harder of zachter kan ??? Na auto aan en uit te zetten gaat het weer. Blijkt probleem met DAB te zijn.
Blijft toch moeilijk voor volvo om de software 100% te krijgen.
Dat heb ik ook. even op FM en weer op DAB en problem Solved.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
V60T8PE2021
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 03.06.2021 - 16:47

EVO500 schreef: 11.08.2022 - 13:30 Echter maak ik nu geregeld mee dat het geluid van de audio niet meer harder of zachter kan ??? Na auto aan en uit te zetten gaat het weer. Blijkt probleem met DAB te zijn.
Blijft toch moeilijk voor volvo om de software 100% te krijgen.
Ik heb dit ook soms en ik denk dat het ontstaat op het moment dat ik gebeld wordt en daarna ophang, maar weet het nog niet zeker..
Hans oet Twent schreef: 11.08.2022 - 14:18 Dat heb ik ook. even op FM en weer op DAB en problem Solved.
Dit heb ik ook geprobeerd, maar werkt ook niet...
Rens88
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 11.02.2022 - 08:04

Het probleem heeft zichzelf inmiddels weer opgelost.

Het probleem met het volume van de radio zoals hierboven omschreven herken ik ook. Auto uitzetten en weer aan werkt bij mij meestal wel.
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1053
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Vandaag ook zoiets meegemaakt.
Geluid reageerde nergens meer op. Kwam ook geen balk in beeld.
Ff langs de kant gestaan alles uit en weer aan. Vervolgens middenscherm op zwart. Skin tussen tellers ging naar default en kreeg audiomelding geen gps signaal. Uit de auto gestapt deuren.op slot en 2.minuten gewacht. Vervolgens weer in de auto. Alles start op en geluid is er ook weer. Maar leek erop alsof alle settings langzaam gingen laden. Tenslotte werkte het weer. Vanavond wil ik wegrijden en staat de auto ineensvolgens de navi op de plek waar alles gereset is. Duurde een.paar seconden toen zag ie waar ik daadwerkelijk was. Alles lijkt weer te werken. Ik hoop dat het niet de warmte is.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Roadrunner79
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 26.06.2020 - 17:00

Helaas herken ik het probleem. Het is bijna altijd als ik het buitenland ben en er veel nieuwe DAB zenders zijn. Mijn hypothese is een bug in de DAB tuner.

Tot nu toe heeft het zich bij mij altijd zelf opgelost na een herstart. Echter sinds vandaag is het probleem hardnekkig.
Iemand suggesties over wat te doen?
Rijd in een Bright Silver V60 T4 Momentum Pro Polestar optimised MJ20 met veel opties: Comfort Plus Line, Audio Line (o.a. Harman Kardon), Park Assist Line, Intellisafe Pro Line, Versality Pro Line,, Winter Line, Scandinavian Line, Elektrisch Verstelbare Bestuurdersstoel en een trekhaak af fabriek.
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Vorige week exact hetzelfde gehad. Wel radio/dab maar geen andere geluiden, geen telefoon, geen knipperlicht. Pas na een nacht was alles weer zoals het hoort. Er staan wat updates klaar, dus die zal ik maar eens draaien, want dit is wel heel erg irritant. Is niet de eerste keer.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Roadrunner79
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 26.06.2020 - 17:00

Nomad schreef: 29.08.2022 - 10:00 Vorige week exact hetzelfde gehad. Wel radio/dab maar geen andere geluiden, geen telefoon, geen knipperlicht. Pas na een nacht was alles weer zoals het hoort. Er staan wat updates klaar, dus die zal ik maar eens draaien, want dit is wel heel erg irritant. Is niet de eerste keer.
Welke updates bedoel jij? Ik krijg alleen meldingen over nieuwe kaarten, heb nog nooit een systeem update gehad of gezien.

Overigens mijn probleem is exact zoals jij omschrijft en na een nacht vindt de wonderbaarlijke genezing van de Volvo elektronica plaats.
Rijd in een Bright Silver V60 T4 Momentum Pro Polestar optimised MJ20 met veel opties: Comfort Plus Line, Audio Line (o.a. Harman Kardon), Park Assist Line, Intellisafe Pro Line, Versality Pro Line,, Winter Line, Scandinavian Line, Elektrisch Verstelbare Bestuurdersstoel en een trekhaak af fabriek.
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Roadrunner79 schreef: 30.08.2022 - 00:12
Nomad schreef: 29.08.2022 - 10:00 Vorige week exact hetzelfde gehad. Wel radio/dab maar geen andere geluiden, geen telefoon, geen knipperlicht. Pas na een nacht was alles weer zoals het hoort. Er staan wat updates klaar, dus die zal ik maar eens draaien, want dit is wel heel erg irritant. Is niet de eerste keer.
Welke updates bedoel jij? Ik krijg alleen meldingen over nieuwe kaarten, heb nog nooit een systeem update gehad of gezien.

Overigens mijn probleem is exact zoals jij omschrijft en na een nacht vindt de wonderbaarlijke genezing van de Volvo elektronica plaats.
Daar moet je even voor langs de dealer. Die kan op basis van je VIN zien of er een update beschikbaar is.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
MFV
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09.10.2021 - 15:23

Probleem met geen systeemgeluiden heb ik sinds vanmorgen ook (ontstond tijdens een autorit). Ik heb even geen tijd voor een bezoek aan de dealer dus hoop dat het zich (net als bij jullie) ook snel vanzelf oplost. :-)
Volvo V60 B3 Inscription
slagschip-s60
4th Gear member
Berichten: 584
Lid geworden op: 27.07.2009 - 22:04
Locatie: Noord-Brabant.

Systeem update kun je ook zien bij Volvo support of die er zijn voor jou auto en welke dit dan zijn.
Alleen moet je wel langs de dealer daarvoor , kun je zelf beslissen of je dat mee pakt bij een service beurt of meteen die erop wilt hebben.
Gebruikersavatar
MFV
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09.10.2021 - 15:23

MFV schreef: 20.09.2022 - 12:45 Probleem met geen systeemgeluiden heb ik sinds vanmorgen ook (ontstond tijdens een autorit). Ik heb even geen tijd voor een bezoek aan de dealer dus hoop dat het zich (net als bij jullie) ook snel vanzelf oplost. :-)
Vanmorgen deed alles het weer, dus ik heb een pitstop bij de dealer maar laten zitten. Het leek er gisteren op dat Sensus niet werd afgesloten bij het afsluiten van de auto. Na afsluiten was de bluetooth verbinding met mijn telefoon nog steeds actief. Bij het weer openen van het voorportier sprong meteen de radio weer aan. Handmatig uitschakelen/rebooten (volgens Volvo website de home-knop >20 seconden ingedrukt houden) werkte niet. Bij de 3e rit gisteren had ik ook alleen nog heel zacht geluid van de radio/spotify en verdween het 'reis' menu van de boordcomputer op het bestuurdersdisplay.

Afijn: blij dat alles weer werkt zoals het moet. Hopelijk blijft het bij deze ene keer.
Volvo V60 B3 Inscription
Gebruikersavatar
VincentH6
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 27.01.2020 - 09:11
Locatie: NH

Een week of twee had ik iets vergelijkbaars (S60, model 2020). Melding van Flitsmeister/Waze/Maps onderbrak radio maar na de melding bleef de radio ge-mute. Met een druk op de knop was er weer geluid. Een keer kwam radio wel weer terug maar op een ander geluidskanaal (klonk zacht en dof). Wisselen van bron en weer terug, en de radio klonk weer zoals het zou moeten. Ergerde me eraan maar kon tijdens het rijden niet veel uitrichten. Twee dagen erna weer onderweg en alles werkt weer zoals vanouds, Filtsmeister geeft een melding en daarna speelt de radio weer verder... Raar. Maar wel blij dat het op de een of andere manier is opgelost.

Volvo S60 R-Design - Fusion Red (2020)
Volvo S60 Intro Edition - Black Stone (2001)
VW Passat R-Line - Diamond Black (2016)
Volvo V60 Momentum - Savile Grey (2012)
Eerder: Renault Laguna GT II en III, VW Golf, Toyota Yaris Verso, Opel Astra, Fiat Brava, Nissan Micra
Gebruikersavatar
Daf88
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 09.09.2020 - 15:03

Inmiddels kan ik ook meespreken over dit fenomeen. Halverwege de rit naar de (winter) sport in Zwitserland stopte de geluiden van de parkeersensoren en later ook de richtingaanwijzer stopte er mee. Aangekomen op de bestemming merkte ik ook dat Sensus niet netjes werd afgesloten, aangezien een uur later ik niet het normale opstartscherm zag maar direct weer hoe ik de auto had achtergelaten ...... volgende ochtend weer normaal. (Wisselen van sleutel en dus profiel hielp niet, DAB+ was de ingestelde bron bij de eerste sleutel, daarna USB).

Net de sneeuwkettingen teruggebracht naar de dealer,deze wist me niet echt wijzer te maken.
---
V60 T6 Recharge R-Design (MY21). Eerdere Volvo's: V40 phase III 2.0 Europa Nordic (2004), V40 phase II 2.0 (2000), Volvo 340 1.4 (1990).
Edwin28
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 13.08.2013 - 21:37

Vandaag is bij mij exact hetzelfde probleem opgetreden. De knipperlichtgeluiden waren al wat van slag vanmorgen, maar gaandeweg de rit vielen alle systeemweggeluiden weg: knipperlicht, geluid van bedienen touchscreen, parkeersensoren, gordelverklikkers en inderdaad bellen kun je ook vergeten. Trucje met de FM / DAB geprobeerd, zoals hierboven beschreven, maar helaas zonder resultaat. Als het morgen niet spontaan opgelost is, maar eens de dealer bellen.
Edwin28
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 13.08.2013 - 21:37

Vandaag functioneert alles gewoon weer (alleen lijkt het knipperlichtgeluid nog wat onregelmatiger als voorheen).
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1053
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Gisteren voor de 2e keer vwb het geluid iets vreemds meegemaakt.
Telefoon verbonden met Android Auto en Flitsmeister gaf een melding van een stilstaande auto. Dan gaat het geluid van de radio even wat zachter alleen hij kwam niet meer op de originele volume terug. Volumeknop werkt ook niet en als je daar aan draait verschijnt linksboven het voicecommando tekentje. Hij blijft dus als het ware daar in hangen. Ik heb dit 1x eerder meegemaakt. Bij thuiskomst even alles uit maar toen kwam het geluid nog niet terug totdat ik op het idee kwam om nogmaals op het voicecommando knopje te drukken.
Ik probeerde dit tijdens de rit van gisteren ook maar dat mocht niet baten. Alle systeemgeluiden werkten niet meer (knipperlicht, parkeersensoren etc.). Bij thuiskomst nu maar de auto helemaal uitgezet en na 5 minuten weer aan en alle geluiden waren weer terug.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”