Klikkend relais onder passagierszetel

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
DeJos1985
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28.02.2019 - 10:58

Goedenavond mede volvo rijders.

Sinds kort heb ik te pas en te onpas last van een klikkend geluid onder passagierszetel. Deze kis afkomstig uit het zekeringkastje o der de passagiersstoel. Het is het geluid van een klikkend relais.

Het meeste komt dit voor als ikhet gaspedaal los, het onkoppelingspedaal laat opkomen of de cruisecontrol af zet. En soms ook gewoon.

Eerst dacht ik aan een slecht contact maar voor mij is het nu nog niet zcht een duidelijke analyse.

Voor de rest rijdt de wagen ok dus welke invloed dat klikkend relais heeft is voor mij niet duidelijk.

Nu hetgene ik graag wil weten en niet terug vind: welke relais zitten er in het zekerkngkastje onder de passagiersstoel?

Groeten.
Tinus89
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 19.07.2019 - 07:40

Voor zover ik weet zitten onder de stoel geen relais of zekeringen, alleen stekkers. Tenminste, bij mijn V40. Is het niet een klikje wat veroorzaakt wordt door lastwissel (versnellen/vertragen) wat klinkt als een relais?
MY2015 V40 D4
DeJos1985
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28.02.2019 - 10:58

Hallo,

In mijn D2 2018 zitten er 2. Ik heb even een foto gemaakt. 1 grijze en 1 zwarte.

https://ibb.co/PjGfhSJ

1 is voor de achterruitverwarming en 1 is voor mij onbekend. Iemand die dit weet? In de manual staat er allesinds niets over vermeld.

Wat bedoel je met klikje door lastenwissel?

Het komt wel degelijk van de relais want het is voelbaar als je hand er op legt.

Groeten
Plaats reactie

Terug naar “V40”