terugkijken naar de laatste serie XC70 en V70

Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27458
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

OGA244 schreef: 30.07.2022 - 11:29
Oh ja die vergeet ik dan nog
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5532
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Msuidgeest schreef: 30.07.2022 - 11:00 De echte Volvo, voor zover die bestaat, is naar mijn idee de Volvo van vóór de periode dat Ford zich er mee bemoeide.
Precies 👍🏻
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12261
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

dat is dan van voor 2000 (daar doe je de V70/285 serie echt tekort mee)
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20604
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Werkelijk?

De nieuwe Ford-Volvo's werden voorwiel aandrijvers en kregen een andere aanduiding. Daarnaast werd de onderdelenvoorziening ook verminderd: bij de 700-vereniging waren ze niet te spreken over de manier hoe Ford met Volvo verder wilde en verder ging.

Kun je in de huidige modellen nog met handschoenen aan de instrumenten bedienen? Nee. Ook dat was een dingetje wat met de oudere Volvo prima ging.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1198
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

OGA244 schreef: 30.07.2022 - 11:24
kevinwalter schreef: 30.07.2022 - 09:03
OGA244 schreef:Er zijn ook euro 6 2.4 AWD 5 cilinders, zowel D4 als D5
Maar die hebben de oude 6 traps automaat. En zijn voornamelijk ex politie auto’s. Bijna niet te vinden leuk aangekleed.

D4 is nooit euro 6 als 5 cilinder geleverd in een V70. Dat is altijd een 4 cilinder geweest
helaas is jouw kennis op dat vlak ontoereikend.
D4 AWD 5 cilinder was gewoon als Momentum leverbaar in de V70, zo ook op een XC70, idd met 6 traps automaat
Sure? Ik zie deze niet terug in de prijslijsten van de V70 vanaf 2014-2016.
https://volvo-tools-prd-media.s3.amazon ... i-2014.pdf
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13793
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Kevin mogelijk niet geleverd in Nederland wegens de hoge MRB.
Voor zover ik weet zijn Euro 6 motoren met D5 en T6 uitvoering hebben de showroom bereikt in de midden EU zoals in France "

https://www.media.volvocars.com/fr/fr-f ... modle-2014
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19474
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Msuidgeest schreef: 30.07.2022 - 14:01 Werkelijk?

De nieuwe Ford-Volvo's werden voorwiel aandrijvers en kregen een andere aanduiding. Daarnaast werd de onderdelenvoorziening ook verminderd: bij de 700-vereniging waren ze niet te spreken over de manier hoe Ford met Volvo verder wilde en verder ging.

Kun je in de huidige modellen nog met handschoenen aan de instrumenten bedienen? Nee. Ook dat was een dingetje wat met de oudere Volvo prima ging.
Volvo was al ruim voor het Ford tijdperk naar voorwielaandrijving overgestapt.
Dat FoMoCo later de Heritage ging afbouwen was idd een puntje.
Overigens is het met handschoenen kunnen bedienen nergens meer mogelijk. Met alle electronica die nu verplicht is.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27458
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Dit inderdaad, vanaf de 850 waren de Volvo's voorwiel aangedreven.
Net als de 440, 460 en 480 die tegelijkertijd werden gebouwd.

Overigens vind ik de P1 modellen zoals de eerste S60 en V70N ook nog wel echte Volvo's.
Getekend door Volvo zelf en ze geven wel hetzelfde gevoel zoals een 850 of eerdere V70 ook doet.
Qua techniek zijn ze al iets minder onverwoestbaar, dat wel.

Overigens kan je bij geen enkele hedendaagse auto nog de instrumenten met handschoenen aan bedienen volgens mij =)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12261
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

kevinwalter schreef: 30.07.2022 - 14:11
OGA244 schreef: 30.07.2022 - 11:24
kevinwalter schreef: 30.07.2022 - 09:03
Maar die hebben de oude 6 traps automaat. En zijn voornamelijk ex politie auto’s. Bijna niet te vinden leuk aangekleed.

D4 is nooit euro 6 als 5 cilinder geleverd in een V70. Dat is altijd een 4 cilinder geweest
helaas is jouw kennis op dat vlak ontoereikend.
D4 AWD 5 cilinder was gewoon als Momentum leverbaar in de V70, zo ook op een XC70, idd met 6 traps automaat
Sure? Ik zie deze niet terug in de prijslijsten van de V70 vanaf 2014-2016.
https://volvo-tools-prd-media.s3.amazon ... i-2014.pdf
Sure, tot in 2016 beschikbaar geweest (iedere dealer kreeg er in de uitfasering een aantal in zijn mik)
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13793
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

fredhead schreef: 30.07.2022 - 14:58Qua techniek zijn ze al iets minder onverwoestbaar, dat wel.
Ik vrees dat we kunnen vaststellen dat het juist de bedoeling is in algemene zin dat gebruiksartikelen steeds meer in de afgelopen 50 jaar een meer beperktere tijd meegaan. Het heeft mogelijk iets te maken met verdienmodellen grootkapitaal en men vindt dat blijkbaar ook "vooruitgang" :-|
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12261
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Hou ff op met dat onderbuikgewauwel, het heeft alles met steeds strenger wordende emissie eisen te maken, een 2.4 10kleps 5 cilinder is met 235gr CO2/km door emissie/BPM heffing onbetaalbaar geworden, reken op een kleine € 40.000,-- aan BPM als deze er nog nieuw zou zijn.
Nieuwe technieken zijn gewoon kwetsbaarder
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13793
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Auto's worden in Nederland door BPM sowieso onbetaalbaar het is ongeveer duurste land ter wereld om auto te rijden. Daarnaast wat voor jou z.g. "onderbuikgewauwel" is , is voor de ander mogelijk werkelijkheid. . Fijn is vooral dat het niet aan jou is om te bepalen.

Denk aan meest bekende feit dat PC en mobi fabrikanten veroudering software in haar producten stopt en het is algemeen bekend dat Industriële producten zijn geconstrueerd met een bepaalde levensduur. ( aftermarkt floreert)

ON TOPIC
In onderstaande link zien we de D5 nog aangeboden worden in de V70 en XC70 Nederland oktober 2015
https://www.media.volvocars.com/nl/nl-n ... r-en-polar
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Interessant draadje waarbij ik veel leer over de geschiedenis van Volvo.
Ik vind zelf de XC70 en V70 nog steeds mooi en behoorlijk tijdloos.
Maar dat is een mening en niet een feit. Desondanks durf ik de stelling aan dat als deze V70 nog in productie was met de moderne mildhybrid techniek, dit model nog steeds goed zou verkopen.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5532
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

OGA244 schreef: 30.07.2022 - 15:46 het heeft alles met steeds strenger wordende emissie eisen te maken, een 2.4 10kleps 5 cilinder is met 235gr CO2/km door emissie/BPM heffing onbetaalbaar geworden, reken op een kleine € 40.000,-- aan BPM als deze er nog nieuw zou zijn.
Jah.... In Nederland!
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12261
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

daar leven wij ook overwegend, hoge CO2 uitstoot wordt overal hoger belast (ook in Zweden in de MRB en in Frankrijk middels een CO2 heffing)
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19474
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Naast het feit dat door alle consumentenbelastingen auto's met een hoge CO2 uitstoot zeer duur zijn of dreigen te worden is ook de Europese Unie niet mals met boetes als men gezamenlijk als fabrikant, auto's bouwt die te veel CO2 produceren.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5532
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

OGA244 schreef: 30.07.2022 - 16:48 daar leven wij ook overwegend, hoge CO2 uitstoot wordt overal hoger belast (ook in Zweden in de MRB en in Frankrijk middels een CO2 heffing)
In Nederland betaal je voor een XC70 D5 AWD rond de €170/€180 p.m aan MRB ex dieseltoeslag.
In Zweden betaal ik al in €37 p.m. all in.
Dieseltoeslag heb ik hier nog nooit betaald.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13793
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Het is mogelijk een beetje veel tekst onder de link maar hieronder wat uitgangspunten Franse debat mobiliteit.

In algemene zin kan gesteld worden dat het grote verschil tussen de steden en rijke agglomeraties t.ov. de campagne of buitengebieden een serieus knelpunt is. Mensen op platteland in France hebben vaak serieus geen geld voor ander vervoer dan de tot voor kort, tot 2018, door Franse staat gepromote Franse diesel voertuigen ...

Voor het ont dieselen is er nog geen oplossing gevonden anders dan de brandstof diesel nu duurder te maken dan benzine als eerste stap. We betalen hier geen MBR maar in de brandstofprijs zit accijns verwerkt.
De gebruiker betaalt via brandstof en idem de tolwegen. lijkt op Zweedse model. Als je een auto op naam zet betaal je eenmalig diesel toeslag. In mijn geval met de XC 278,- en voor de rest geen toeslagen en heffingen meer.

Het debat met ons "le people het volk" is op mobiliteit gebied is nog niet op gang gekomen in de regio.

Wie wil lezen de Franse overheids site
https://www.strategie.gouv.fr/publicati ... placements
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13793
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

als over autorijden gaat kun je overal beter wonen dan in Nederland.
Johan ik denk ook dat de V en XC70 versie nog goed verkocht was geworden bij prolongatie..maar helaas.
voor de jaren 1997 tot en met 2017 zijn totaal in deze periode 79.248 exemplaren van de Volvo V70 verkocht.

Een leuke link om te kijken met gegevens Volvo is deze: https://allecijfers.nl/auto/volvo/
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27404
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Geestig al die verschillende sentimenten. De echte liefhebbers vinden de RWD modellen de enige echte Volvo's, met misschien de 850 en V70 Classic als uitzondering.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”