V50 2.0d - 2009 - Geen acculampje bij defecte dynamo

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Scaniafan
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 05.01.2018 - 15:22

Goed, dynamo defect van de V50.

Op zich geen probleem, vervangend vervoer, dynamo is morgenochtend binnen nog voor de auto van de berger thuis wordt afgeleverd.

Maar, het vreemde... Van de kanten van Maastricht naar Deventer gereden, geen enkel probleem, geen acculampje ofzo.

In Deventer gestart, van daar uit zonder meldingen of problemen tot aan knooppunt A50 / A1 gereden. Daar in eens melding dat het laadsysteem service nodig had en de hele bazaar, anti-skid service vereist etc.

Tankstation op, nog voor de parkeerplaats valt de auto uit...

Ik heb ervaringen met diesel om toch nog enkele honderden kilometers te rijden (alle verbruikers uit).

Verbaas me dus dat ik niet eerder een acculampje of melding gehad heb. Lampje doet het, melding was ook goed...

Iemand een idee of dit "normaal" is?
Mastiff
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 07.04.2022 - 15:38

Heb in het verleden precies hetzelfde gehad met een 2009 C30 2.0 diesel. Zal dus wel normaal zijn.
Gebruikersavatar
Scaniafan
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 05.01.2018 - 15:22

Gisteren de dynamo vervangen, waarbij het antwoord op mijn eigen vraag redelijk snel duidelijk werd aangezien de accu wat bol stond... Vermoedelijk heeft de dynamo het normaal gedaan, tot het moment dat 'ie een piekvermogen heeft gegeven en ermee gestop is.... Dus, geen lage laadspanning gehad tot het moment dat 'ie er in één klap mee gestopt is.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27072
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Destijds bij mijn V50 net zo gehad.
Onlangs ook bij de huidige voiture dat de dynamo defect bleek. Zonder enige waarschuwing met lege accu komen te staan.
Accu's overigens niet bol komen te staan maar gewoon echt amper tot geen spanning meer leveren.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”