deur af en toe open na slechte weg

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Benno van Ham
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 13.06.2022 - 18:15

Iets wat vaker voorkomt als ik google maar nergens vind ik de echte oplossing. Bij onze C70 wil het nog wel eens gebeuren, na een open ritje over de bochtige Vlaamse weggetjes bv., dat een van de portierdeuren uit het slot gaat. Hij blijft wel dichthangen op de haak maar je krijgt een mooi rood alarmlichtje en piepjes natuurlijk.

Ik heb gelezen dat het soms op te lossen is met een deurafstelling of met een of ander extra onderdeeltje op de slotvanger. Dat laatste ben ik naar op zoek. Als ik nl navraag doe bij de dealer dan kijken ze me alleen schaapachtig aan en beweren dat er geen opties voor zijn om dit op te lossen. Kan aan de dealer liggen natuurlijk.

Is er iemand die me goed kan beschrijven welke aanpassing nodig is om het probleem op te lossen, is dat enkel slotafstelling of moet er echt een extra onderdeel gemonteerd worden ergens. Zo ja, ook iemand die toevallig het partnumber kent ?

Benno
Voorheen logde ik in als Benno123 maar daar kom ik niet meer bij vandaar het nieuwe account.

Nu met
Volvo XC602017
Volvo C70 2007
Diverse motorfietsen.
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Daar is al meer over geschreven: viewtopic.php?t=88153

Ik had het trouwens afgelopen zondag ook weer een keer, de eerste keer dit jaar. Op vakantie vorig jaar ook verschillende keren. Bij mij is het alleen als het dak open is en alleen de passagiersdeur. Ik moet de slotvanger nog wat verder naar binnen zetten, nog geen tijd voor gemaakt.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Gebruikersavatar
Benno van Ham
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 13.06.2022 - 18:15

Ik ken dat topic ook al wordt ook daarin geen specifiek onderdeel vermeld wat het probleem zou kunnen oplossen. Bij deze auto staan de deuren in principe netjes gesteld dus daar kom ik liever niet aan. Als het een gemodificeerd onderdeel is dan wordt het een ander verhaal.

Benno
Voorheen logde ik in als Benno123 maar daar kom ik niet meer bij vandaar het nieuwe account.

Nu met
Volvo XC602017
Volvo C70 2007
Diverse motorfietsen.
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1856
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Ik had 3 weken geleden hezelfde. In een haakse bocht naar links ging bijrijders deur uit slot en in de haak. Ook bij mij zitten de portieren er recht en strak in zo op het oog. Ik wil hier ook nog eens wat definitiefs aan doen. Ik heb het nu opgelost door de portieren automatisch te vergrendelen bij wegrijden en ontgrendelen bij contact af. (Ingesteld via de smartTOP module aangezien de C70 zelf geen automatische ontgrendel optie heeft). Die module is n.m.m. overigens een aanrader voor elke C70 rijder!!

Naar mijn gevoel kan het portier als het op slot is niet openschieten, maar dat weet ik niet zeker. Het is in ieder geval nog niet voorgekomen sindsdien.

gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Benno van Ham
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 13.06.2022 - 18:15

Wat ik tot nu toe zelf merk is dat ze ook niet echt open vliegen maar enkel uit het slot springen. De deur blijft dicht. Van Amerikaanse topics lees ik vergelijkbaar materiaal. Ik heb nu de sloten een keer goed gesmeerd met een teflon, droog smeermiddel wat ik had staan. Tot nu toe niet meer gebeurd maar ik ga het in de gaten houden.

Centraal is de deur toch prime te vergrendelen met het knopje op de deur links boven ? Maar ik denk dat die het ook niet echt oplost, het lijkt of het slot niet helemaal in de beginstand terugspringt.
Voorheen logde ik in als Benno123 maar daar kom ik niet meer bij vandaar het nieuwe account.

Nu met
Volvo XC602017
Volvo C70 2007
Diverse motorfietsen.
ArLi
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36

Benno van Ham schreef: 19.07.2022 - 11:52 Wat ik tot nu toe zelf merk is dat ze ook niet echt open vliegen maar enkel uit het slot springen. De deur blijft dicht. Van Amerikaanse topics lees ik vergelijkbaar materiaal. Ik heb nu de sloten een keer goed gesmeerd met een teflon, droog smeermiddel wat ik had staan. Tot nu toe niet meer gebeurd maar ik ga het in de gaten houden.

Centraal is de deur toch prime te vergrendelen met het knopje op de deur links boven ? Maar ik denk dat die het ook niet echt oplost, het lijkt of het slot niet helemaal in de beginstand terugspringt.
Het is zo dat de deur(en) niet spontaan open kunnen schieten wat er gebeurd ze vallen in het eerste veiligheidsslot dus de passagier in mijn geval valt er niet zomaar uit ;-). Ik heb wel gemerkt dat de deuren na verloop van tijd wat gaan afhangen waardoor ze niet meer correct in het slot vallen d.w.z. ze gaan prima op slot maar bij torderen van de auto op bochtige en ongelijke wegen (als ik het goed omschrijf) wil het portier nog wel eens open gaan en in het veiligheidsslot vallen........

Eerder heb ik het ook geprobeerd met teflon, WD40 maar dat helpt niks het slot opnieuw laten afstellen is een optie. Echter voor mij maar na onze vakantie in Frankrijk heb ik toch maar besloten een nieuw slot te bestellen en deze door de garage te laten plaatsen.

Het is niet fijn als je met 80 km/h door een bochtige weg op een berg in 1 x keer merkt dat het portier los is geschoten.

Overigens het is ook een kwaal van de V70 en daar schijnt een kunststof hulpstukje de oplossing te zijn en dat zou ook weer passen op het C70 slot maar ik kom er maar niet achter welk onderdeel en waar het te bestellen is........dus als iemand weet waar je het haalt graag!

Gr. Arjan
ArLi
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36

Benno van Ham schreef: 18.07.2022 - 10:07 Iets wat vaker voorkomt als ik google maar nergens vind ik de echte oplossing. Bij onze C70 wil het nog wel eens gebeuren, na een open ritje over de bochtige Vlaamse weggetjes bv., dat een van de portierdeuren uit het slot gaat. Hij blijft wel dichthangen op de haak maar je krijgt een mooi rood alarmlichtje en piepjes natuurlijk.

Ik heb gelezen dat het soms op te lossen is met een deurafstelling of met een of ander extra onderdeeltje op de slotvanger. Dat laatste ben ik naar op zoek. Als ik nl navraag doe bij de dealer dan kijken ze me alleen schaapachtig aan en beweren dat er geen opties voor zijn om dit op te lossen. Kan aan de dealer liggen natuurlijk.

Is er iemand die me goed kan beschrijven welke aanpassing nodig is om het probleem op te lossen, is dat enkel slotafstelling of moet er echt een extra onderdeel gemonteerd worden ergens. Zo ja, ook iemand die toevallig het partnumber kent ?

Benno
Hebben we dezelfde dealer Benno die van mij stond ook al zo "Schaapachtig" te kijken........... ;-)
Gebruikersavatar
Spin!
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 13.07.2006 - 11:10
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Ik had het afgelopen week ook, zowel linker als rechter portier in dezelfde week. En volgens mij is die van mij al eens 'geholpen' op dat aspect.
www.volvomakelaar.nl | YouTube kanaal Volvodrive Magazine
Wagenpark: XC90 T8 Twin Engine R-Design - 850 T-5R Cream Yellow - C70 2.4i summum Polar White
Gebruikersavatar
Benno van Ham
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 13.06.2022 - 18:15

Na wat serieus smeerwerk met teflonspray in alle bewegende delen van het slot waar ik bij kan en wat manueel openen en sluiten van alle contacten is het probleem niet meer opgetreden tot nu toe. Ik houd het in de gaten maar het lijkt toch een smeringsprobleem geweest te zijn bij deze auto. Voordeel is nu ook dat het centraal vergrendelingsmechanisme nu ook niet meer eigenwijs is en soms niet alle deuren vrijgegeven werden. Nu gaat in een druk alles netjes van slot.

Benno
Voorheen logde ik in als Benno123 maar daar kom ik niet meer bij vandaar het nieuwe account.

Nu met
Volvo XC602017
Volvo C70 2007
Diverse motorfietsen.
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2007”