Probleem boven in motorblok C70 2.4

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
R-J
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 12.02.2022 - 18:02

De motor van mijn C70 2.4 1999 lijkt een groot probleem te hebben.

Op het eind van een rit (60 km snelweg), bijna thuis kreeg ik behoorlijke motor problemen na het verlaten van de snelweg.
Na langs de kant zetten viel de motor uit en bij opnieuw starten zij loop niet goed en met veel herrie.
De wegenwacht geeft aan dat er, na horen en voelen, bovenin het blok iets mis lijkt te zijn.

Symptomen:
- Rammel (in het blok), maar vooral een piepend geluid als van metaal dat over metaal krast. Niet continu maar regelmatig.
- Vermogensverlies
- Loopt stationair op laag toerental
- Een waarschuwingslampje knipperde even aan bij gasgeven (ik weet niet zeker welke)

De C70 heeft net afgelopenweek 3 ton gereden.

Twee vragen:
- Wat denken jullie dat hier mis kan zijn?
- Weten jullie een geschikte garage om hier naar te laten kijken en zo mogelijk te repareren?
De ANWB heeft aangeboden de auto naar een garage te brengen. Maar met beperkte afstand (niet nader gespecificeerd) vanaf Delft.
Volvo C70 2.4 Coupé (1999)
Gebruikersavatar
Alexander B
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 03.06.2022 - 15:02

Lastig om hier iets zinnigs over te zeggen. Ik zou denken iets, met distributie/ kleppen?
Maar ik ga er vanuit dat de betreffende wegenwachter, dit wel benoemd zou hebben.
En een garage, tja, kies er eentje, die in ieder geval ervaring met Volvo heeft.
En waar je zelf een goed gevoel bij hebt.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27071
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Piepend geluid, een van de spanrollen?
Als die loeizwaar lopen heb je en bijgeluiden en loopt de motor stationair wel iets anders.
Multiriem eraf en kijken hoe het geluid dan is.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”