Middenconsole organiser

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Zoals op de foto, heb ik nog nooit gezien. Dus als ik het goed begrijp valt dan de armsteun tot aan het sleutel bakje? ik heb er net bij mij naar gekeken. Het afvalbakje er uit getild, en dan zie ik dat sleutelsymbool achter de rand waar het afvalbakje komt, en is de bodem gelijk, dus niet bij het sleutelsymbool hoger.(zoals op de foto) Het heeft m.i ook niks te maken met PIH of EV, want de C40 heeft het afvalbakje ook. Vreemd is het wel. (het sleutelsymbool, valt bij mij onder de armsteun) ik heb de sleutel altijd in m,n broekzak bij het rijden. Nooit op het symbool.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Met stijgende verbazing zie ik de melding van het topic "middenconsole organiser" dagelijks voorbijkomen.
Knap hoe lang er gepraat/geschreven kan worden over zo'n simpel stukkie plastic :-).
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Harry M. schreef: 24.08.2022 - 09:13 Met stijgende verbazing zie ik de melding van het topic "middenconsole organiser" dagelijks voorbijkomen.
Knap hoe lang er gepraat/geschreven kan worden over zo'n simpel stukkie plastic :-).
Misschien kunnen we daarom nog eens een topic openen over: Wel of geen spatlappen?? :lol: :lol:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Hans Eilander schreef: 24.08.2022 - 10:03
Harry M. schreef: 24.08.2022 - 09:13 Met stijgende verbazing zie ik de melding van het topic "middenconsole organiser" dagelijks voorbijkomen.
Knap hoe lang er gepraat/geschreven kan worden over zo'n simpel stukkie plastic :-).
Misschien kunnen we daarom nog eens een topic openen over: Wel of geen spatlappen?? :lol: :lol:
Ha, ha...... :-)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Hans Eilander schreef: 24.08.2022 - 10:03
Harry M. schreef: 24.08.2022 - 09:13 Met stijgende verbazing zie ik de melding van het topic "middenconsole organiser" dagelijks voorbijkomen.
Knap hoe lang er gepraat/geschreven kan worden over zo'n simpel stukkie plastic :-).
Misschien kunnen we daarom nog eens een topic openen over: Wel of geen spatlappen?? :lol: :lol:
Tja Harry, er zijn naast ernstige ‘aardse zaken’ ook andere dingen die mensen bezig houden.
In dit geval de verbazing dat een auto wordt afgeleverd met een ‘gapend gat’ in de middenconsole. Ik ga ervan uit dat jij het betreffende bakje er iig in hebt zitten want ook jij zou je er over verbaasd hebben.
Dat naast het feit dat het helaas nogal eens voorkomt dat klanten met een kluitje het riet in worden gestuurd (“kan niet”) terwijl het in voorkomende gevallen wel kan… (er is in ieder geval geen duidelijke info over wanneer het bakje er wel/niet in zit en ook bij welk type xc40). In die gevallen is het handig een dergelijk nalees-stuk te hebben zoals hier op dit mooie forum.
‘Stukkie plastic’ of niet, het kan het aanzicht van je interieur bepalen.
Wellicht een idee om bij jou het bakje (“stukkie plastic”) er uit te halen zodat je zelf kan ervaren of men zich hier al dan niet terecht ‘druk over maakt’. En wellicht weet je ons te verrassen (verbazen) en vind je het zonder bakje fraaier dan met. :lol:
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

teebee schreef: 24.08.2022 - 11:50
Hans Eilander schreef: 24.08.2022 - 10:03
Harry M. schreef: 24.08.2022 - 09:13 Met stijgende verbazing zie ik de melding van het topic "middenconsole organiser" dagelijks voorbijkomen.
Knap hoe lang er gepraat/geschreven kan worden over zo'n simpel stukkie plastic :-).
Misschien kunnen we daarom nog eens een topic openen over: Wel of geen spatlappen?? :lol: :lol:
Tja Harry, er zijn naast ernstige ‘aardse zaken’ ook andere dingen die mensen bezig houden.
In dit geval de verbazing dat een auto wordt afgeleverd met een ‘gapend gat’ in de middenconsole. Ik ga ervan uit dat jij het betreffende bakje er iig in hebt zitten want ook jij zou je er over verbaasd hebben.
Dat naast het feit dat het helaas nogal eens voorkomt dat klanten met een kluitje het riet in worden gestuurd (“kan niet”) terwijl het in voorkomende gevallen wel kan… (er is in ieder geval geen duidelijke info over wanneer het bakje er wel/niet in zit en ook bij welk type xc40). In die gevallen is het handig een dergelijk nalees-stuk te hebben zoals hier op dit mooie forum.
‘Stukkie plastic’ of niet, het kan het aanzicht van je interieur bepalen.
Wellicht een idee om bij jou het bakje (“stukkie plastic”) er uit te halen zodat je zelf kan ervaren of men zich hier al dan niet terecht ‘druk over maakt’. En wellicht weet je ons te verrassen (verbazen) en vind je het zonder bakje fraaier dan met. :lol:
Hoi, ik heb het inzetstukje er inderdaad in zitten. En dat Volvo sommige modellen al aan het "uitkleden" ging terwijl je een "aangeklede" versie had besteld en gezien, zoals bij mij die fraaie verchroomde eindstukken die er bij aflevering niet opzitten (we benadrukken zo het milieuvriendelijke karakter van dit model) is de waarheid als een koe.
Mijn opmerking was meer grappig bedoeld, in de geest van zoveel pagina's geklep over inderdaad NIET aardse zaken :-).
Daarnaast vind ik gewoon: Wat je bestelt zou je moeten krijgen. Is dit niet zo heb je volgens mij 100% reden om te reclameren. Echter, zie ik hier vaak ook vragen en opmerkingen over zaken die men "denkt" besteld te hebben of achteraf vreemd vindt dat ze ontbreken (zie topic over de verlichting op achterbank b.v.). Volvo wordt verweten dat dit wel erg karig is, maar ze zijn dus gewoon niet meebesteld in veel gevallen door de klant.
Kortom: Klets hier gerust nog even 16 pagina's door over dit item hoor. No offence :-).
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Non taken ;-)
Eens met wat je aangeeft dat je moet opletten met bestellen. Echter in het geval van het bakje (er zijn vast nog wel andere voorbeelden), staat dat nergens vermeld. Temeer omdat het oogt als dat het eenvoudigweg deel uitmaakt van de middenconsole. Dat ze er bij Volvo een los onderdeel van hebben gemaakt en dat ze het ‘dus’ kunnen weglaten is op zn zachts gezegd ‘vreemd’.
Is ook niet ergens terug te vinden als accessoire of anderszins. En dat het zonder het bakje er niet uitziet maakt het des te vreemder (dan ontstaat al gauw het idee ‘huh? Hier mist iets’..)
Naarmate de jaren verstrijken lijkt het dat de onduidelijkheid mbt uitrusting stijgt. Zelfs verkopers zien soms door de bomen het bos niet meer of zetten je zelfs op het verkeerde been.
We zitten hier pas op pagin 5 van dit topic, e kunnen dus nog wel het eea schrijven alvorens we op pagina 16 belanden :lol:
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

teebee schreef: 24.08.2022 - 13:04 Non taken ;-)
Eens met wat je aangeeft dat je moet opletten met bestellen. Echter in het geval van het bakje (er zijn vast nog wel andere voorbeelden), staat dat nergens vermeld. Temeer omdat het oogt als dat het eenvoudigweg deel uitmaakt van de middenconsole. Dat ze er bij Volvo een los onderdeel van hebben gemaakt en dat ze het ‘dus’ kunnen weglaten is op zn zachts gezegd ‘vreemd’.
Is ook niet ergens terug te vinden als accessoire of anderszins. En dat het zonder het bakje er niet uitziet maakt het des te vreemder (dan ontstaat al gauw het idee ‘huh? Hier mist iets’..)
Naarmate de jaren verstrijken lijkt het dat de onduidelijkheid mbt uitrusting stijgt. Zelfs verkopers zien soms door de bomen het bos niet meer of zetten je zelfs op het verkeerde been.
We zitten hier pas op pagin 5 van dit topic, e kunnen dus nog wel het eea schrijven alvorens we op pagina 16 belanden :lol:
Ik doe met deze reactie hierbij dan ook mijn stinkende best om richting de 16 pagina's te gaan: V.w.b. je uiteenzetting hier ben ik het volledig eens.
_IanG
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 05.03.2022 - 16:30

Haha, ja ik sloeg hier ook op aan, omdat het mij ook opviel.
Het voorstel gedeelte kan ik niet eruit halen.. Een collega krijgt ook een PHEV, maar die staat voor volgend jaar gepland.
Ik heb me er ook, redelijk snel, bij neergelegd dat er een opening is. Altijd goed om even te checken bij anderen of ze ook hetzelfde hadden ;)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

_IanG schreef: 24.08.2022 - 14:57 Haha, ja ik sloeg hier ook op aan, omdat het mij ook opviel.
Het voorstel gedeelte kan ik niet eruit halen.. Een collega krijgt ook een PHEV, maar die staat voor volgend jaar gepland.
Ik heb me er ook, redelijk snel, bij neergelegd dat er een opening is. Altijd goed om even te checken bij anderen of ze ook hetzelfde hadden ;)
Ik kan het iig niet volgen, bij welke modellen wel en bij welke niet aanwezig.
Mocht ik weer ns bij mn dealer zijn zal ik eens in de showroom kijken wat ie heeft staan en hoe het er uit ziet. Vooralsnog ontgaat de logica me. Gelukkig dat het in de XC40 van mijn vrouw dus geen probleem bleek; ze was ‘not amused’ met dat ‘gat’.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Jacko Bond
2nd Gear member
Berichten: 93
Lid geworden op: 07.08.2011 - 18:39
Locatie: Gent

Ik heb dinsdag mijn nieuwe XC40 Plus Bright opgepikt bij de dealer en die had netjes het afvalbakje zitten(hoera!). Bij deze een uitvoering die kan aangestipt worden op de lijst als zijnde 'geleverd met afvalbakje' ;-)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Jacko Bond schreef: 25.08.2022 - 11:16 Ik heb dinsdag mijn nieuwe XC40 Plus Bright opgepikt bij de dealer en die had netjes het afvalbakje zitten(hoera!). Bij deze een uitvoering die kan aangestipt worden op de lijst als zijnde 'geleverd met afvalbakje' ;-)
Das mooi, gefeli en veel fijne kms!
Vooralsnog is er geen zekerheid of het bakje er bij jouw uitvoering standaard in zit, dat maakt het juist zo bijzonder. Verkopers (een enkeling wellicht daargelaten) weten niet aan te geven of het er wel of niet in zit. En het feit dat het een los onderdeeltje is wat er naderhand (bij welke uitvoeringen?) gewoon in gezet kan worden, maakt het mogelijk dat het in het geheel niet opvalt indien een wagen zonder wordt geleverd (op de wat kritische berijder na dan… ;-) ).
Maar, jij hebt iig een voor het oog geheel afgewerkte middenconsole :-)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

teebee schreef: 22.08.2022 - 15:32 Nu kan je geen rechten ontlenen aan foto’s, maar het geeft op zn minst te denken….
(off-topic) Zo zie ik ook nog steeds "de tickethouder" aan de voorruit, als je een XC 40 samenstelt. Maar die is ook al heel lang verdwenen... :-/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Hans Eilander schreef: 25.08.2022 - 16:49
teebee schreef: 22.08.2022 - 15:32 Nu kan je geen rechten ontlenen aan foto’s, maar het geeft op zn minst te denken….
(off-topic) Zo zie ik ook nog steeds "de tickethouder" aan de voorruit, als je een XC 40 samenstelt. Maar die is ook al heel lang verdwenen... :-/
Hahaaa Hans, jouw voorbeeld past heel oud in het geen ik in dit topic aanhaal.
Onnavolgbaar…..
In de MY23 van mijn vrouw zit de tickethouder keurig achter de voorruit (ergo, standaard geleverd) :lol:
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

teebee schreef: 25.08.2022 - 19:35 Hahaaa Hans, jouw voorbeeld past heel oud in het geen ik in dit topic aanhaal. Onnavolgbaar…..In de MY23 van mijn vrouw zit de tickethouder keurig achter de voorruit (ergo, standaard geleverd) :lol:
Dat is zéker apart. Zowel die tickethouder, als dat Zweedse vlaggetje uit het linker spatbord, is al heel lang verdwenen. Maar bij een C40 die bij mijn dealer stond, zat dat vlaggetje er op. Dus.....zeg jij het maar...... :(
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Hahaaaaa Hans…. We kunnen er een boek over schrijven….
Geen vlaggetje bij de XC40 van mijn vrouw, maar die heb ik nog in 5-voud liggen van Ali :lol:
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

teebee schreef: 25.08.2022 - 19:50 Hahaaaaa Hans…. We kunnen er een boek over schrijven….Geen vlaggetje bij de XC40 van mijn vrouw, maar die heb ik nog in 5-voud liggen van Ali :lol:
Geinig, ik had er best eentje willen hebben, maar ik heb er in ieder geval eentje aan een stoel..... :lol:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Wim2023
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 28.02.2022 - 19:00

Harry M. schreef: 24.08.2022 - 12:08
teebee schreef: 24.08.2022 - 11:50
Hans Eilander schreef: 24.08.2022 - 10:03 Misschien kunnen we daarom nog eens een topic openen over: Wel of geen spatlappen?? :lol: :lol:
Tja Harry, er zijn naast ernstige ‘aardse zaken’ ook andere dingen die mensen bezig houden.
In dit geval de verbazing dat een auto wordt afgeleverd met een ‘gapend gat’ in de middenconsole. Ik ga ervan uit dat jij het betreffende bakje er iig in hebt zitten want ook jij zou je er over verbaasd hebben.
Dat naast het feit dat het helaas nogal eens voorkomt dat klanten met een kluitje het riet in worden gestuurd (“kan niet”) terwijl het in voorkomende gevallen wel kan… (er is in ieder geval geen duidelijke info over wanneer het bakje er wel/niet in zit en ook bij welk type xc40). In die gevallen is het handig een dergelijk nalees-stuk te hebben zoals hier op dit mooie forum.
‘Stukkie plastic’ of niet, het kan het aanzicht van je interieur bepalen.
Wellicht een idee om bij jou het bakje (“stukkie plastic”) er uit te halen zodat je zelf kan ervaren of men zich hier al dan niet terecht ‘druk over maakt’. En wellicht weet je ons te verrassen (verbazen) en vind je het zonder bakje fraaier dan met. :lol:
Hoi, ik heb het inzetstukje er inderdaad in zitten. En dat Volvo sommige modellen al aan het "uitkleden" ging terwijl je een "aangeklede" versie had besteld en gezien, zoals bij mij die fraaie verchroomde eindstukken die er bij aflevering niet opzitten (we benadrukken zo het milieuvriendelijke karakter van dit model) is de waarheid als een koe.
Mijn opmerking was meer grappig bedoeld, in de geest van zoveel pagina's geklep over inderdaad NIET aardse zaken :-).
Daarnaast vind ik gewoon: Wat je bestelt zou je moeten krijgen. Is dit niet zo heb je volgens mij 100% reden om te reclameren. Echter, zie ik hier vaak ook vragen en opmerkingen over zaken die men "denkt" besteld te hebben of achteraf vreemd vindt dat ze ontbreken (zie topic over de verlichting op achterbank b.v.). Volvo wordt verweten dat dit wel erg karig is, maar ze zijn dus gewoon niet meebesteld in veel gevallen door de klant.
Kortom: Klets hier gerust nog even 16 pagina's door over dit item hoor. No offence :-).
Kan je dat inzetstukje er gewoon uithalen en vervangen door een vuilbakje? Is het zo gemakkelijk?
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Het bakje alszodanig staat te boek als ‘afvalbakje’
Wat je er uiteindelijk wel/niet in opbergt….?
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

teebee schreef: 25.08.2022 - 22:36Het bakje als zodanig staat te boek als ‘afvalbakje’ Wat je er uiteindelijk wel/niet in opbergt….?
ik gebruik het nooit. Net als dat uitklaphaakje, in het deksel van het dashboardkastje. En m,n mistlampen gebruik ik óok nooit. Maar het smoelt wel beter, als het er allemaal is...:lol: :lol: .
Laatst gewijzigd door Hans Eilander op 25.08.2022 - 23:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Plaats reactie

Terug naar “XC40”