Middenconsole organiser

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

wel prettig maar zeker niet ‘noodzakelijk’… Die instapverlichting heeft ze nooit gehad en nooit gemist.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

teebee schreef: 11.07.2022 - 20:55 wel prettig maar zeker niet ‘noodzakelijk’… Die instapverlichting heeft ze nooit gehad en nooit gemist.
Klopt. iets wat je nooit gehad heb, daarvan weet je ook niet wat je mist. Maar zo kan ik naast Verlichtingspack 2, óok voorruitverwarming noemen, automatische achterklep, achteruitrij camera, licht en regen sensor, navigatie, adaptive cruise control, elektr. inklapbare spiegels, automatische versnellingsbak,......en vul het maar aan. Wél prettig, maar niet "noodzakelijk". :lol: Buiten dat, ik heb op vorige auto,s ook nooit geen instapverlichting gehad. Maar ik vind het écht wel een toegevoegde waarde hebben... ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Hans Eilander schreef: 11.07.2022 - 21:24
teebee schreef: 11.07.2022 - 20:55 wel prettig maar zeker niet ‘noodzakelijk’… Die instapverlichting heeft ze nooit gehad en nooit gemist.
Klopt. iets wat je nooit gehad heb, daarvan weet je ook niet wat je mist. Maar zo kan ik naast Verlichtingspack 2, óok voorruitverwarming noemen, automatische achterklep, achteruitrij camera, licht en regen sensor, navigatie, adaptive cruise control, elektr. inklapbare spiegels, automatische versnellingsbak,......en vul het maar aan. Wél prettig, maar niet "noodzakelijk". :lol: Buiten dat, ik heb op vorige auto,s ook nooit geen instapverlichting gehad. Maar ik vind het écht wel een toegevoegde waarde hebben... ;)
Hans, het is simpel. Haar auto, haar keuzes. Die lampjes ziet zij als te missen liflafjes. Geen speld tussen te krijgen ;-)
Of het voor een ander toegevoegde waarde heeft speelt geen rol.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

teebee schreef: 11.07.2022 - 21:50 Hans, het is simpel. Haar auto, haar keuzes. Geen speld tussen te krijgen.
Tja, ga niet in discussie met een vrouw die het beter weet..... :lol: ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Ben het hier met Hans E. eens. Je zegt al snel "dat besparen we wel, want het is toch weer veel geld extra", maar na 2 maanden rijden, in het donker tasten op de achterbank, waar bovendien ook geen handgrepen boven de portieren zitten, uitstappen en natte voeten krijgen....... Ik zeg: gewoon bestellen!
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Harry M. schreef: 12.07.2022 - 09:08 Ben het hier met Hans E. eens. Je zegt al snel "dat besparen we wel, want het is toch weer veel geld extra", maar na 2 maanden rijden, in het donker tasten op de achterbank, waar bovendien ook geen handgrepen boven de portieren zitten, uitstappen en natte voeten krijgen....... Ik zeg: gewoon bestellen!
Tja Harry, in het geval van @teebee, kan dat niet meer. Want die XC 40 hebben ze al. En achteraf kan dit volgens mij niet meer gerealiseerd worden. Hun keuze. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Hans Eilander schreef: 12.07.2022 - 09:33
Harry M. schreef: 12.07.2022 - 09:08 Ben het hier met Hans E. eens. Je zegt al snel "dat besparen we wel, want het is toch weer veel geld extra", maar na 2 maanden rijden, in het donker tasten op de achterbank, waar bovendien ook geen handgrepen boven de portieren zitten, uitstappen en natte voeten krijgen....... Ik zeg: gewoon bestellen!
Tja Harry, in het geval van @teebee, kan dat niet meer. Want die XC 40 hebben ze al. En achteraf kan dit volgens mij niet meer gerealiseerd worden. Hun keuze. ;)
Inderdaad, achteraf, b.v. als moederdagkadootje, is geen optie meer. Maar ja zij hebben een XC40 zonder achterbankverlichting en ik rij momenteel V60 leenauto, dus ze staan wat mij betreft nog op 1-0 voorsprong :-)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

@ Harry M, (het is off topic) maar ik hoop dat de problemen aan jouw XC 40, netjes worden opgelost, en dat je zorgeloos verder kan met je Volvo. :-/
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Wim2023
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 28.02.2022 - 19:00

Harry M. schreef: 12.07.2022 - 10:41
Hans Eilander schreef: 12.07.2022 - 09:33
Harry M. schreef: 12.07.2022 - 09:08 Ben het hier met Hans E. eens. Je zegt al snel "dat besparen we wel, want het is toch weer veel geld extra", maar na 2 maanden rijden, in het donker tasten op de achterbank, waar bovendien ook geen handgrepen boven de portieren zitten, uitstappen en natte voeten krijgen....... Ik zeg: gewoon bestellen!
Tja Harry, in het geval van @teebee, kan dat niet meer. Want die XC 40 hebben ze al. En achteraf kan dit volgens mij niet meer gerealiseerd worden. Hun keuze. ;)
Inderdaad, achteraf, b.v. als moederdagkadootje, is geen optie meer. Maar ja zij hebben een XC40 zonder achterbankverlichting en ik rij momenteel V60 leenauto, dus ze staan wat mij betreft nog op 1-0 voorsprong :-)

gewoon zelf het onderdeel bestellen, zelf installeren, elektriciteit draadjes naar voor brengen en aansluiten (solderen) aan de verlichting vooraan
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Wim2023 schreef: 12.07.2022 - 11:52 Gewoon zelf het onderdeel bestellen, zelf installeren, elektriciteit draadjes naar voor brengen en aansluiten (solderen) aan de verlichting vooraan.
Ik vrees dat jij het iets te simpel ziet. Het gaat hier om interieurverlichting boven de achterbank, en instapverlichting=4 kleine lampjes onder de deurgrepen, en lampjes onder in de voordeuren, die op de straat schijnen..... :(
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Hans Eilander schreef: 12.07.2022 - 10:52 @ Harry M, (het is off topic) maar ik hoop dat de problemen aan jouw XC 40, netjes worden opgelost, en dat je zorgeloos verder kan met je Volvo. :-/
Dank je Hans!
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Gelukkig ziet mijn (en ik) vrouw daar geen enkel probleem in. Zij rijdt vrijwel altijd solo in haar auto en legt haar spullen op de bijrijdersstoel. Daarnaast is ze nog jong van lijf en leden en kan desnoods in het schermer (ze rijdt vrijwel alleen overdag) alles ook nog prima vinden ;-). Ze heeft zichzelf een bovengrens gesteld vwb uitgaven voor de auto en daar houdt ze zich aan (en dat kan ik alleen maar waarderen). Ze heeft div erst afwegingen gemaakt mbt wel/niet aanvinken opties / pakketten. Het concept is uitgebreid doorgesproken op de voor-/nadelen en de geleverde auto is de uitkomst waar ze uiterst tevreden mee is.
Ze draagt degelijk / sportief schoeisel en nimmer ‘chique dames stappers’ dus natte voeten…. Ben je mal. Los daarvan heeft zij een instelling waarbij haar dat niet echt wat boeit mocht dat al ns gebeuren. We wonen weliswaar in Friesland maar ook hier hebben we al geruime tijd elektriciteit en straatverlichting…. En de wegen zijn vrijwel overal verhard, dusssss…….. no problemo!
By the way… het bakje… heb het er even met de dealer over gehad en hij ziet ook weinig logica in wel/niet meeleveren. Er wordt gepoogd het bakje te bestellen en dan komt het er gewoon in ;-). Want dat bakje… dat vindt mijn vrouw wel van toegevoegde waarde.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

teebee schreef: 12.07.2022 - 17:02 Gelukkig ziet mijn (en ik) vrouw daar geen enkel probleem in. Zij rijdt vrijwel altijd solo in haar auto en legt haar spullen op de bijrijdersstoel. Daarnaast is ze nog jong van lijf en leden en kan desnoods in het schermer (ze rijdt vrijwel alleen overdag) alles ook nog prima vinden ;-). Ze heeft zichzelf een bovengrens gesteld vwb uitgaven voor de auto en daar houdt ze zich aan (en dat kan ik alleen maar waarderen). Ze heeft div erst afwegingen gemaakt mbt wel/niet aanvinken opties / pakketten. Het concept is uitgebreid doorgesproken op de voor-/nadelen en de geleverde auto is de uitkomst waar ze uiterst tevreden mee is.
Ze draagt degelijk / sportief schoeisel en nimmer ‘chique dames stappers’ dus natte voeten…. Ben je mal. Los daarvan heeft zij een instelling waarbij haar dat niet echt wat boeit mocht dat al ns gebeuren. We wonen weliswaar in Friesland maar ook hier hebben we al geruime tijd elektriciteit en straatverlichting…. En de wegen zijn vrijwel overal verhard, dusssss…….. no problemo!
By the way… het bakje… heb het er even met de dealer over gehad en hij ziet ook weinig logica in wel/niet meeleveren. Er wordt gepoogd het bakje te bestellen en dan komt het er gewoon in ;-). Want dat bakje… dat vindt mijn vrouw wel van toegevoegde waarde.
Leuke reactie op een vraag over een simpel inleg voor de middenconsole :-)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

teebee schreef: 12.07.2022 - 17:02 Gelukkig ziet mijn (en ik) vrouw daar geen enkel probleem in. We wonen weliswaar in Friesland maar ook hier hebben we al geruime tijd elektriciteit en straatverlichting.
Tjonge, maar dat is dan zeker nog niet zo lang, toch.....?? :lol: :lol:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Harry M. schreef: 13.07.2022 - 08:55 Leuke reactie op een vraag over een simpel inleg voor de middenconsole :-)
;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Harry M. schreef: 13.07.2022 - 08:55
teebee schreef: 12.07.2022 - 17:02 Gelukkig ziet mijn (en ik) vrouw daar geen enkel probleem in. Zij rijdt vrijwel altijd solo in haar auto en legt haar spullen op de bijrijdersstoel. Daarnaast is ze nog jong van lijf en leden en kan desnoods in het schermer (ze rijdt vrijwel alleen overdag) alles ook nog prima vinden ;-). Ze heeft zichzelf een bovengrens gesteld vwb uitgaven voor de auto en daar houdt ze zich aan (en dat kan ik alleen maar waarderen). Ze heeft div erst afwegingen gemaakt mbt wel/niet aanvinken opties / pakketten. Het concept is uitgebreid doorgesproken op de voor-/nadelen en de geleverde auto is de uitkomst waar ze uiterst tevreden mee is.
Ze draagt degelijk / sportief schoeisel en nimmer ‘chique dames stappers’ dus natte voeten…. Ben je mal. Los daarvan heeft zij een instelling waarbij haar dat niet echt wat boeit mocht dat al ns gebeuren. We wonen weliswaar in Friesland maar ook hier hebben we al geruime tijd elektriciteit en straatverlichting…. En de wegen zijn vrijwel overal verhard, dusssss…….. no problemo!
By the way… het bakje… heb het er even met de dealer over gehad en hij ziet ook weinig logica in wel/niet meeleveren. Er wordt gepoogd het bakje te bestellen en dan komt het er gewoon in ;-). Want dat bakje… dat vindt mijn vrouw wel van toegevoegde waarde.
Leuke reactie op een vraag over een simpel inleg voor de middenconsole :-)
Tja, ik ben niet begonnen over lampjes, handgrepen en modderplassen ….. ik geef slechts beleefd ‘antwoord’ :lol:
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

teebee schreef: 13.07.2022 - 13:19 Tja, ik ben niet begonnen over lampjes, handgrepen en modderplassen ….. ik geef slechts beleefd ‘antwoord’ :lol:
Zo is dat. We zien altijd graag een beetje onderbouwing bij; waarom dit wél, of dat niet. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Wim2023
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 28.02.2022 - 19:00

teebee schreef: 09.07.2022 - 11:21 Klopt Hans, dat bakje kan meegeleverd worden. Dan moet je tegenwoordig allen wel zo’n beetje de duurste uitvoering nemen (net zoiets als dat lampje achterin). Voor zover ik na heb kunnen gaan is het niet zo los te bestellen als accessoire. Misschien dat OGA ns kan checken (onderdeelnr 31497256) of dat ding los te krijgen is en wat die kost (zal wel van bladgoud zijn bij achteraf bestellen).
Is geen ‘dingetje’ dat het er niet in zit maar het is wat netter ….
—>69 euro
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Wim2023 schreef: 14.07.2022 - 22:06 —>69 euro
Dat is omgerekend ca 150 gulden voor zo,n klein afvalbakje? poeh! ... :-O :'(
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

mijn dealer levert hem zonder kosten ;-)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Plaats reactie

Terug naar “XC40”