Tja..............

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

teebee schreef: 06.07.2022 - 13:47
Harry M. schreef: 06.07.2022 - 11:28 Update: gistermiddag zelf de dealer maar eens gebeld rond 16.45 uur en gevraagd naar de laatste stand van zaken.
Reactie: Bijna alle storingen zijn eruit na updates ..... Behalve die waar het om ging, de transmissiestoringsmelding!
We blijven ermee aan de gang mijnheer Mulder :-). (Het lijkt er dus inderdaad op dat er met de bak niet echt iets mis is.)

Wordt vervolgd....
Lekker dan….
En dan moet je zelf informeren blijkbaar…. :-(
Of het moet weet ik niet, maar ik doe het wel onder het mom van "druk op de ketel houden".:-). Aan de andere kant: morgenochtend moet ik mijn leen/huurauto inleveren en daarna moet ik hem zelf gaan betalen, dus als het langer duur wordt dat op de quad van en naar het werk.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6920
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Harry M. schreef: 06.07.2022 - 14:43
teebee schreef: 06.07.2022 - 13:47
Harry M. schreef: 06.07.2022 - 11:28 Update: gistermiddag zelf de dealer maar eens gebeld rond 16.45 uur en gevraagd naar de laatste stand van zaken.
Reactie: Bijna alle storingen zijn eruit na updates ..... Behalve die waar het om ging, de transmissiestoringsmelding!
We blijven ermee aan de gang mijnheer Mulder :-). (Het lijkt er dus inderdaad op dat er met de bak niet echt iets mis is.)

Wordt vervolgd....
Lekker dan….
En dan moet je zelf informeren blijkbaar…. :-(
Of het moet weet ik niet, maar ik doe het wel onder het mom van "druk op de ketel houden".:-). Aan de andere kant: morgenochtend moet ik mijn leen/huurauto inleveren en daarna moet ik hem zelf gaan betalen, dus als het langer duur wordt dat op de quad van en naar het werk.
Ik bedoel ermee dat de garage zelf toch wel even jou had kunnen informeren mbt de stand van zaken.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

teebee schreef: 06.07.2022 - 15:25
Harry M. schreef: 06.07.2022 - 14:43
teebee schreef: 06.07.2022 - 13:47 Lekker dan….
En dan moet je zelf informeren blijkbaar…. :-(
Of het moet weet ik niet, maar ik doe het wel onder het mom van "druk op de ketel houden".:-). Aan de andere kant: morgenochtend moet ik mijn leen/huurauto inleveren en daarna moet ik hem zelf gaan betalen, dus als het langer duur wordt dat op de quad van en naar het werk.
Ik bedoel ermee dat de garage zelf toch wel even jou had kunnen informeren mbt de stand van zaken.
Tuurlijk, lijkt mij ook teebee.... maar ja de service van vroeger is misschien niet meer zo vanzelfsprekend nu bij sommige dealers/bedrijven.
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1439
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Dealer heeft (waarschijnlijk) VPS, en daarbij moet de monteur zo ongeveer alles doen, afspraken maken, klanten te woord staan, factureren, onderdelen bestellen, klanten nabellen, ....... Owja en tussendoor ook nog autos repareren.
Gezien de hoge werkdruk door de personeelstekorten en corona, kan ik begrijpen dat een monteur wel eens vergeet een klant op de hoogte te houden. Monteur krijgt een auto met een storing en wil zich daar dan het liefst in vastbijten, zijn prioriteit ligt dan daar.
Gebruikersavatar
kawaman
4th Gear member
Berichten: 928
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

Precies zo als The Mechanic omschrijft.
Er komt heel veel extra's op de monteurs af tegenwoordig en de tijdsdruk is heel hoog.
Steeds meer doen in minder tijd, mijn zoon weet hier alles van af.
Erik

S60 T5 R-design
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Bij mijn dealer onderhouden monteurs niet het contact met de klanten en maken ook geen facturen.
Ik heb contact met de servicemanager. Overigens... op mijn e-mail van gistermiddag wat de stand van zaken was omdat ik m''n leenauto vanochtend moet inleveren tot op heden geen reactie.
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 954
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Gaat je nu niet meer helpen maar misschien voor de toekomst: voor een paar tientjes kun je Volvo Assistance upgraden naar Premium waarbij je 30 dagen vervangend vervoer krijgt. De kosten hiervan heb je er met 1 dag autohuur al uit.
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

-KJ- schreef: 07.07.2022 - 09:53 Gaat je nu niet meer helpen maar misschien voor de toekomst: voor een paar tientjes kun je Volvo Assistance upgraden naar Premium waarbij je 30 dagen vervangend vervoer krijgt. De kosten hiervan heb je er met 1 dag autohuur al uit.
Dank, heb ik gisteren al even naar gekeken. Je hebt gelijk, klein bedrag maar misschien de moeite waard.
Gebruikersavatar
Peter-V50
4th Gear member
Berichten: 843
Lid geworden op: 10.06.2009 - 15:09
Locatie: Twente

Toen mijn XC40 begin dit jaar een storing had, heb ik bijna twee weken in een leenauto (ook XC40) van de dealer rondgereden. Ik heb geen Premium Support afgesloten. Zo kan het dus ook.

Succes met de afhandeling van jouw geval, Harry.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09

“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Peter-V50 schreef: 07.07.2022 - 11:37 Toen mijn XC40 begin dit jaar een storing had, heb ik bijna twee weken in een leenauto (ook XC40) van de dealer rondgereden. Ik heb geen Premium Support afgesloten. Zo kan het dus ook.

Succes met de afhandeling van jouw geval, Harry.
Peter, net de leenauto van Logixc (via Volvo Assistance) ingeleverd na 3 dagen en daarna 600m verder naar de dealer gelopen.
Men had het onderdeel dat vervangen moet worden inmiddels besteld (volgens baliemedewerker een "pompachtig iets") en dat komt een dezer dagen binnen. Schijnt geen grote reparatie te zijn
maar was dus in ieder geval GEEN foute melding en ook geen softwaregevalletje zoals ik vermoedde. Kreeg zojuist een nette V60 mee, met de woorden dat we er samen wel uitkomen.
Daar zullen we dus maar op vertrouwen. Overigens had KJ het over uitbreiding van de Assistance. Ik heb dit even nagekeken en voor 45.- heb je inderdaad een jaar lang (3.75 per maand) een upgrade naar 30 dagen
gratis vervangend vervoer en nog meer zaken die de "gewone" kaart niet heeft. Ik denk dat ik dit voor de zekerheid toch maar ga bestellen na deze ervaring. Maar jouw ervaring om 2 week een leenauto mee te krijgen is uiteraard super van de dealer.
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Vanmiddag er maar weer eens een mailtje naar de dealer aan gewaagd:
XC40 staat sinds maandag 4 juli bij jullie en het is inmiddels 13 juli. De auto staat al vanaf vrijdagmorgen stil (tja, die informatie geeft de app natuurlijk. Krijg zelf een melding als de deuren bij de dealer worden opengezet) en wat is de stand van zaken tot op heden? Er was een onderdeeltje besteld, geen backorder volgens jullie, dus graag even een update:

Beste Harry
Klopt software probleem, zal volgende week zijn dat we weer verder kunnen.

Eh..... begrijpen jullie het nog? Een zakelijke auto van een jaar en 4 maand jong, die straks in ieder geval 2 week bij de dealer staat en dit is het antwoord op mijn vraag?
Ter info: Ik ben nog nooit een nieuwe(re) auto bij de garage 2 week kwijt geweest. Mijn eerste "premiumervaring" dus.............. Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Harry M. schreef: 13.07.2022 - 16:46 Vanmiddag er maar weer eens een mailtje naar de dealer aan gewaagd: Er was een onderdeeltje besteld, geen backorder volgens jullie, dus graag even een update: Beste Harry, Klopt software probleem, zal volgende week zijn dat we weer verder kunnen. Ter info: Ik ben nog nooit een nieuwe(re) auto bij de garage 2 week kwijt geweest. Mijn eerste "premiumervaring" dus.............. Wordt vervolgd.
Tjonge Harry, niet te geloven, dit..... :(
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
C30BlackStone
3rd Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: 24.05.2014 - 10:40
Locatie: Amersfoort

Het lijkt erop dat het maar al te goed gaat met sommige autodealers. Hierdoor raakt onder andere de (ver)binding met de klant zoek. Ik lees op dit forum ervaringen waarvan ik het schaamrood op mijn kaken zou kunnen krijgen als ik dealer/autobedrijf/verkoper zou zijn. Zou dit het nieuwe normaal zijn?
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscription Electric Silver Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Flame Metallic Red | Volvo S90 T5 Inscription Electric Silver Metallic | Volvo XC40 Recharge ER Ultimate 2024 |
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

C30BlackStone schreef: 13.07.2022 - 17:53 Het lijkt erop dat het maar al te goed gaat met sommige autodealers. Hierdoor raakt onder andere de (ver)binding met de klant zoek. Ik lees op dit forum ervaringen waarvan ik het schaamrood op mijn kaken zou kunnen krijgen als ik dealer/autobedrijf/verkoper zou zijn. Zou dit het nieuwe normaal zijn?
Ik vrees van wel. Want op het Opel forum (PSA) lees je ook de meest vreemde negatieve zaken. Het schijnt dus overal te rommelen. :'(
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Herman.Kuyk

Harry , zou wel even navragen hoe de verrekening van de V60 wordt, de opmerking ( dat we er samen wel uitkomen) kan financiële wel eens flink tegen vallen.
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Herman.Kuyk schreef: 13.07.2022 - 20:20 Harry , zou wel even navragen hoe de verrekening van de V60 wordt, de opmerking ( dat we er samen wel uitkomen) kan financiële wel eens flink tegen vallen.
Mee eens Herman. Normaal vragen ze dik 50.00 voor een leen/huurauto. Hun eerste reactie was ook: Premium abonnement van Volvo Assistance nemen voor 45.- per jaar, dan heb je 30 dagen recht op vervangend vervoer.
Ik vond het vanuit de dealer een vreemde reactie gelijk al op de eerste dag. Verwachten jullie dan dat ik dit jaar nog meerdere keren stil kom te staan?
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Harry M. schreef: 14.07.2022 - 08:38 Hun eerste reactie was ook: Premium abonnement van Volvo Assistance nemen voor 45.- per jaar, dan heb je 30 dagen recht op vervangend vervoer. Ik vond het vanuit de dealer een vreemde reactie gelijk al op de eerste dag. Verwachten jullie dan dat ik dit jaar nog meerdere keren stil kom te staan?
Zoiets verwacht je toch niet bij een nieuwe Volvo? Waar blijft dan het vertrouwen in dit "Premium" merk? Mijn 2 jaar garantie loopt in oktober af. Ik koop er écht geen extra garantie bij. Want ik vertrouw er op, dat ik een hele goede en betrouwbare auto heb gekocht. Mochten er plots uit het niets, dure reparaties komen, (wat ik niet verwacht) dan zou ik direct overwegen om naar een ander merk over te stappen. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Hoi Allemaal, zojuist gebeld door dealer: onderdeel in transmissie is vervangen, maar de melding op dashboard blijft staan. Zij mogen mijn XC40 niet vrijgeven op deze manier (veiligheid) en hebben een rapport ingediend bij Volvo Nederland. Volvo Nederland moet nu komen met een (softwarematige) oplossing. Ter geruststelling v.w.b. vervangend vervoer: Mijnheer, u mag nu gerust door blijven rijden met de V60 zonder kosten tot uw XC40 is gemaakt. Op mijn reaktie dat als men mij dit 3 of 4 dagen eerder had gemeld ik wat geruster was geweest, gaf men mij gelijk. Dus....... Wordt weer vervolgd :-)
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Poeh heh....
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5103
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

The Mechanic schreef: 06.07.2022 - 16:56 Dealer heeft (waarschijnlijk) VPS, en daarbij moet de monteur zo ongeveer alles doen, afspraken maken, klanten te woord staan, factureren, onderdelen bestellen, klanten nabellen, ....... Owja en tussendoor ook nog autos repareren.
Gezien de hoge werkdruk door de personeelstekorten en corona, kan ik begrijpen dat een monteur wel eens vergeet een klant op de hoogte te houden. Monteur krijgt een auto met een storing en wil zich daar dan het liefst in vastbijten, zijn prioriteit ligt dan daar.
Over een paarjaar zal er wel iemand tot de gedachte komen, weetje we gaan het helemaal anders doen, we laten de monteurs doen waar ze goed in zijn en ontlasten ze met overige taken.
Plaats reactie

Terug naar “XC40”