Pagina 1 van 5

Tja..............

Geplaatst: 04.07.2022 - 16:50
door Harry M.
dash melding.jpg
wegslepen 1.jpg
wegslepen 2.jpg
wegslepen 3.jpg

Tja..............

Geplaatst: 04.07.2022 - 17:05
door teebee
Ziet er niet vrolijk uit.
Maar er zal vast meer te melden zijn over deze plaatjes dan ‘tja’…..

Tja..............

Geplaatst: 04.07.2022 - 17:10
door raspaardje
Vervelend voor je! Sterkte.

Mag ik de knuppel in het hoenderhok gooien door te stellen dat hybridetechniek complex blijft en daarmee de kans op dit soort ongein groter wordt?

Tja..............

Geplaatst: 04.07.2022 - 19:06
door Hans Eilander
Harry, dat is jammer voor je. Ik vrees hoe complexer de techniek, software, en verdere elektronica, hoe meer kans op storingen, en uitval. Dat lees je namelijk ook bij J.D.Power (USA) over storingsgevoeligheid bij PIH en EV,s. Daar scoren Volvo en Polestar, niet al te best, om het maar diplomatisch uit te drukken. :(

Tja..............

Geplaatst: 05.07.2022 - 08:43
door Harry M.
teebee schreef: 04.07.2022 - 17:05 Ziet er niet vrolijk uit.
Maar er zal vast meer te melden zijn over deze plaatjes dan ‘tja’…..
Teebee, v.w.b. het "meer te melden zijn".... hierbij:
Zondag na de race van Max op terugweg van dochter en schoonzoon naar huis gereden, 1 km verder, en dan komt deze melding.
Volvo Assistance gebeld, die schakelde de ANWB in.
ANWB binnen 20 minuten aanwezig, uitlezen, diverse foutmeldingen naast deze. Varierend van niet goed afgestelde koplampen, verkeerde bandenspanning etc. etc.
Wel 24 punten terwijl hij enige maanden geleden zijn eerste jaarbeurt heeft gehad. Zuchtende ANWB er..... tja die software.....
ANWB adviseert uiteindelijk (hij vermoedt een softwareprobleem) om de volgende dag voorzichtig naar mijn bedrijf te rijden, dit is slechts 10km verderop,
en daar contact op te nemen met de dealer (die daar weer 7km verder zit).
22.00 uur wordt ik zeer correct teruggebeld door Volvo Assistance hoe alles is verlopen. Zij melden mij dat ik 3 dagen recht heb op vervangend vervoer.
Maandagochtend 8.00 uur dealer gebeld. XC40 staat bij mijn bedrijf, 7km bij jullie vandaan, kunnen jullie hem komen halen want ik durf eigenlijk niet verder te rijden.
Geen tijd vandaag! Geen vervangend vervoer op dit moment. En nu? We bellen u terug.
3 uur later ben ik nog niet teruggebeld en bel zelf de dealer. Personeelgebrek, belt u zelf Volvo Asstistance maar. Die slepen hem weg.
Recht op vervangend vervoer heeft u niet want dan moet de auto niet meer kunnen rijden.
Maar beste dealer, leest u de opmerking op mijn dashboard dan even, dit mag niet! Eh.... oh....Nou ja, laat de Volvo maar naar ons brengen dan kijken we er morgen naar.
Zelf Volvo Assistance gebeld. Weer keurige dame die mijn verhaal aanhoort en inmiddels kan teruglezen wat er de avond tevoor is gebeurd.
We regelen vervoer voor u mijnheer. Afsleper is er binnen 20 minuten, u kunt meerijden en u krijgt vervangend vervoer.
Afsleper komt zeer snel, ik rijd mee en wordt 300m van de dealer afgezet bij een bedrijf dat via Logixc een vervangende Nissan Quasquai met 2100km op de teller voor mij heeft klaarstaan.
Kortom, vandaag afwachten want als ze er langer dan 3 dagen over gaan doen, moet ik zelf vervoer regelen of gaan betalen.
Mijn voorspelling? Het was een softwareprobleempje mijnheer, we hebben hem geupdate en het probleem is uit de wereld!
Kortom, veel gedoe om niks vermoed ik straks. Ik kan me nl. niet voorstellen dat er écht iets ergs met mijn versnellingsbak aan de hand is, want hij liep nog als een zonnetje :-)
Kortom Teebee: Wordt vervolgd...............

Tja..............

Geplaatst: 05.07.2022 - 08:47
door Harry M.
raspaardje schreef: 04.07.2022 - 17:10 Vervelend voor je! Sterkte.

Mag ik de knuppel in het hoenderhok gooien door te stellen dat hybridetechniek complex blijft en daarmee de kans op dit soort ongein groter wordt?
Dat mag je raspaardje :-)

Tja..............

Geplaatst: 05.07.2022 - 09:08
door lint
Niet echt een klantvriendelijke reactie van je dealer.

Tja..............

Geplaatst: 05.07.2022 - 09:18
door mees
Met je meegeleefd, net zoals het halve forum en dat zal vast geholpen hebben.

Nu weer heerlijk doorgaan met de wetenschap dat als het weer gebeurt, dat er......

Uh, er zal toch binnenkort wel een techneut met software bij de stilstaande auto kunnen komen voor een 'herstart' of een 24/7 OTA oplossing, ipv sleepwagen etc etc.

Tja..............

Geplaatst: 05.07.2022 - 09:22
door teebee
Harry M. schreef: 05.07.2022 - 08:43
teebee schreef: 04.07.2022 - 17:05 Ziet er niet vrolijk uit.
Maar er zal vast meer te melden zijn over deze plaatjes dan ‘tja’…..
Teebee, v.w.b. het "meer te melden zijn".... hierbij:
Zondag na de race van Max op terugweg van dochter en schoonzoon naar huis gereden, 1 km verder, en dan komt deze melding.
Volvo Assistance gebeld, die schakelde de ANWB in.
ANWB binnen 20 minuten aanwezig, uitlezen, diverse foutmeldingen naast deze. Varierend van niet goed afgestelde koplampen, verkeerde bandenspanning etc. etc.
Wel 24 punten terwijl hij enige maanden geleden zijn eerste jaarbeurt heeft gehad. Zuchtende ANWB er..... tja die software.....
ANWB adviseert uiteindelijk (hij vermoedt een softwareprobleem) om de volgende dag voorzichtig naar mijn bedrijf te rijden, dit is slechts 10km verderop,
en daar contact op te nemen met de dealer (die daar weer 7km verder zit).
22.00 uur wordt ik zeer correct teruggebeld door Volvo Assistance hoe alles is verlopen. Zij melden mij dat ik 3 dagen recht heb op vervangend vervoer.
Maandagochtend 8.00 uur dealer gebeld. XC40 staat bij mijn bedrijf, 7km bij jullie vandaan, kunnen jullie hem komen halen want ik durf eigenlijk niet verder te rijden.
Geen tijd vandaag! Geen vervangend vervoer op dit moment. En nu? We bellen u terug.
3 uur later ben ik nog niet teruggebeld en bel zelf de dealer. Personeelgebrek, belt u zelf Volvo Asstistance maar. Die slepen hem weg.
Recht op vervangend vervoer heeft u niet want dan moet de auto niet meer kunnen rijden.
Maar beste dealer, leest u de opmerking op mijn dashboard dan even, dit mag niet! Eh.... oh....Nou ja, laat de Volvo maar naar ons brengen dan kijken we er morgen naar.
Zelf Volvo Assistance gebeld. Weer keurige dame die mijn verhaal aanhoort en inmiddels kan teruglezen wat er de avond tevoor is gebeurd.
We regelen vervoer voor u mijnheer. Afsleper is er binnen 20 minuten, u kunt meerijden en u krijgt vervangend vervoer.
Afsleper komt zeer snel, ik rijd mee en wordt 300m van de dealer afgezet bij een bedrijf dat via Logixc een vervangende Nissan Quasquai met 2100km op de teller voor mij heeft klaarstaan.
Kortom, vandaag afwachten want als ze er langer dan 3 dagen over gaan doen, moet ik zelf vervoer regelen of gaan betalen.
Mijn voorspelling? Het was een softwareprobleempje mijnheer, we hebben hem geupdate en het probleem is uit de wereld!
Kortom, veel gedoe om niks vermoed ik straks. Ik kan me nl. niet voorstellen dat er écht iets ergs met mijn versnellingsbak aan de hand is, want hij liep nog als een zonnetje :-)
Kortom Teebee: Wordt vervolgd...............
Hmmmm….. techniek een probleem, ok…. Software een probleem, ok….. maar de reacties van je dealer, niet ok! Kan me voorstellen dat je een aantal malen op je tong gebeten hebt.
Helaas blijft het een gegeven met het toenemen van electronica / software in auto’s de daarbij ’behorende’ problematiek ook toeneemt. En inderdaad, een update zou maar zo alles week ‘ok’ kunnen maken….. vaaaaag :-/
Sterkte ermee, hoop dat het vertrouwen in je Volvo blijft.

Tja..............

Geplaatst: 05.07.2022 - 09:23
door teebee
Mees schreef: 05.07.2022 - 09:22 Uh, er zal toch binnenkort wel een techneut met software bij de stilstaande auto kunnen komen voor een 'herstart' of een 24/7 OTA oplossing, ipv sleepwagen etc etc.
Dat mag ik ook hopen Mees, al heb ik mijn twijfels….

Tja..............

Geplaatst: 05.07.2022 - 09:54
door Harry M.
mees schreef: 05.07.2022 - 09:18 Met je meegeleefd, net zoals het halve forum en dat zal vast geholpen hebben.

Nu weer heerlijk doorgaan met de wetenschap dat als het weer gebeurt, dat er......

Uh, er zal toch binnenkort wel een techneut met software bij de stilstaande auto kunnen komen voor een 'herstart' of een 24/7 OTA oplossing, ipv sleepwagen etc etc.
Dat meeleven heeft zeker geholpen mees...... Die warme gevoelens van jullie hebben me een buisje valium bespaard :-).
Maar inderdaad, als straks blijkt dat al die kosten van ANWB, sleepdienst, autohuur veroorzaakt zijn door een simpele softwarefout (wat ik nog steeds hoop), dan is het eigenlijk een schandalige zaak,
want als ik alle ellende met softwaregedoe hier en op andere fora (ook bij andere merken) teruglees, kost dat de samenleving veel onnodig geld. Maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen.............

Tja..............

Geplaatst: 05.07.2022 - 09:57
door Harry M.
teebee schreef: 05.07.2022 - 09:22
Harry M. schreef: 05.07.2022 - 08:43
teebee schreef: 04.07.2022 - 17:05 Ziet er niet vrolijk uit.
Maar er zal vast meer te melden zijn over deze plaatjes dan ‘tja’…..
Teebee, v.w.b. het "meer te melden zijn".... hierbij:
Zondag na de race van Max op terugweg van dochter en schoonzoon naar huis gereden, 1 km verder, en dan komt deze melding.
Volvo Assistance gebeld, die schakelde de ANWB in.
ANWB binnen 20 minuten aanwezig, uitlezen, diverse foutmeldingen naast deze. Varierend van niet goed afgestelde koplampen, verkeerde bandenspanning etc. etc.
Wel 24 punten terwijl hij enige maanden geleden zijn eerste jaarbeurt heeft gehad. Zuchtende ANWB er..... tja die software.....
ANWB adviseert uiteindelijk (hij vermoedt een softwareprobleem) om de volgende dag voorzichtig naar mijn bedrijf te rijden, dit is slechts 10km verderop,
en daar contact op te nemen met de dealer (die daar weer 7km verder zit).
22.00 uur wordt ik zeer correct teruggebeld door Volvo Assistance hoe alles is verlopen. Zij melden mij dat ik 3 dagen recht heb op vervangend vervoer.
Maandagochtend 8.00 uur dealer gebeld. XC40 staat bij mijn bedrijf, 7km bij jullie vandaan, kunnen jullie hem komen halen want ik durf eigenlijk niet verder te rijden.
Geen tijd vandaag! Geen vervangend vervoer op dit moment. En nu? We bellen u terug.
3 uur later ben ik nog niet teruggebeld en bel zelf de dealer. Personeelgebrek, belt u zelf Volvo Asstistance maar. Die slepen hem weg.
Recht op vervangend vervoer heeft u niet want dan moet de auto niet meer kunnen rijden.
Maar beste dealer, leest u de opmerking op mijn dashboard dan even, dit mag niet! Eh.... oh....Nou ja, laat de Volvo maar naar ons brengen dan kijken we er morgen naar.
Zelf Volvo Assistance gebeld. Weer keurige dame die mijn verhaal aanhoort en inmiddels kan teruglezen wat er de avond tevoor is gebeurd.
We regelen vervoer voor u mijnheer. Afsleper is er binnen 20 minuten, u kunt meerijden en u krijgt vervangend vervoer.
Afsleper komt zeer snel, ik rijd mee en wordt 300m van de dealer afgezet bij een bedrijf dat via Logixc een vervangende Nissan Quasquai met 2100km op de teller voor mij heeft klaarstaan.
Kortom, vandaag afwachten want als ze er langer dan 3 dagen over gaan doen, moet ik zelf vervoer regelen of gaan betalen.
Mijn voorspelling? Het was een softwareprobleempje mijnheer, we hebben hem geupdate en het probleem is uit de wereld!
Kortom, veel gedoe om niks vermoed ik straks. Ik kan me nl. niet voorstellen dat er écht iets ergs met mijn versnellingsbak aan de hand is, want hij liep nog als een zonnetje :-)
Kortom Teebee: Wordt vervolgd...............
Hmmmm….. techniek een probleem, ok…. Software een probleem, ok….. maar de reacties van je dealer, niet ok! Kan me voorstellen dat je een aantal malen op je tong gebeten hebt.
Helaas blijft het een gegeven met het toenemen van electronica / software in auto’s de daarbij ’behorende’ problematiek ook toeneemt. En inderdaad, een update zou maar zo alles week ‘ok’ kunnen maken….. vaaaaag :-/
Sterkte ermee, hoop dat het vertrouwen in je Volvo blijft.
Dank teebee, het vertrouwen in de Volvo is er nog steeds en m'n tong is nog heel. Ik rijd bijna anderhalf jaar met veel plezier zonder ook maar 1 probleem (tot deze).
Het vertrouwen in het handelen van de dealer..... Dit zal beetje afhangen van wat er nu gaat gebeuren en hoe hij nu zal reageren en/of alles oplost.
Eerlijk gezegd voelde die eerste reactie niet helemaal goed. Black Beauty kostte toch bijna 60K in 2021 en deze reactie was op zijn zachtst gezegd "lauw".

Tja..............

Geplaatst: 05.07.2022 - 11:06
door Hans Eilander
Harry M. schreef: 05.07.2022 - 09:57 Eerlijk gezegd voelde die eerste reactie niet helemaal goed. Black Beauty kostte toch bijna 60K in 2021 en deze reactie was op zijn zachtst gezegd "lauw".
Dát bedoel ik maar..... :(

Tja..............

Geplaatst: 05.07.2022 - 11:31
door erichendri
Heel eerlijk moet het volgende uitgevoerd worden.
Werkwijze bij storingen is : eerst uitlezen, alles noteren en de storingscodes wissen wissen.
Komt er 1 of meer terug kun je meteen deze repareren.
Komt hij niet meteen terug dan rijden tor er weer een storing in komt.
Weer uitlezen en deze storing(en) repareren.

Uiteraard vind je vaak ook oude storingen nog terug met uitlezen, zijn vaak tijdelijke.

Eric

Tja..............

Geplaatst: 05.07.2022 - 11:35
door NielsPHEV
Tja, idd rottig en ben wel benieuwd wat je dealer zegt als je hem eens uitlegt hoe een en ander is ervaren

Tja..............

Geplaatst: 05.07.2022 - 12:33
door Hans Eilander
erichendri schreef: 05.07.2022 - 11:31 Weer uitlezen en deze storing(en) repareren. Uiteraard vind je vaak ook oude storingen nog terug met uitlezen, zijn vaak tijdelijke. Eric.
Nu ben ik niet zo technisch, maar ik zou niet eens weten hoe je storingen uit kan lezen, laat staan deze repareren. Buiten dat, heb ik nog nooit in bijna twee jaar een storing gehad. ;)

Tja..............

Geplaatst: 05.07.2022 - 14:00
door teebee
NielsPHEV schreef: 05.07.2022 - 11:35 Tja, idd rottig en ben wel benieuwd wat je dealer zegt als je hem eens uitlegt hoe een en ander is ervaren
Als het goed is krijg je na dealercontact een enquete van Volvo over hoe je het handelen van je dealer hebt ervaren….. daar zou ik wel raad mee weten. Dat icm een goed gesprek uiteraard.

Tja..............

Geplaatst: 05.07.2022 - 14:23
door Harry M.
teebee schreef: 05.07.2022 - 14:00
NielsPHEV schreef: 05.07.2022 - 11:35 Tja, idd rottig en ben wel benieuwd wat je dealer zegt als je hem eens uitlegt hoe een en ander is ervaren
Als het goed is krijg je na dealercontact een enquete van Volvo over hoe je het handelen van je dealer hebt ervaren….. daar zou ik wel raad mee weten. Dat icm een goed gesprek uiteraard.
Tot op heden nog niets van dealer gehoord nadat ik hem gister heb af laten leveren. Niemand van jullie kent mij persoonlijk maar als ik niet op een normale en vriendelijke manier wordt geholpen, vergeet deze dealer
dat never meer, dat kan ik je wel alvast verklappen. Maarrrrr.... ik loop nog niet op de zaken vooruit. Gewoon nog even afwachten en kijken wat er allemaal uitkomt. Ik hou jullie uiteraard op de hoogte hier, van zowel de technische als de emotionele kant :-).

Tja..............

Geplaatst: 06.07.2022 - 11:28
door Harry M.
Update: gistermiddag zelf de dealer maar eens gebeld rond 16.45 uur en gevraagd naar de laatste stand van zaken.
Reactie: Bijna alle storingen zijn eruit na updates ..... Behalve die waar het om ging, de transmissiestoringsmelding!
We blijven ermee aan de gang mijnheer Mulder :-). (Het lijkt er dus inderdaad op dat er met de bak niet echt iets mis is.)

Wordt vervolgd....

Tja..............

Geplaatst: 06.07.2022 - 13:47
door teebee
Harry M. schreef: 06.07.2022 - 11:28 Update: gistermiddag zelf de dealer maar eens gebeld rond 16.45 uur en gevraagd naar de laatste stand van zaken.
Reactie: Bijna alle storingen zijn eruit na updates ..... Behalve die waar het om ging, de transmissiestoringsmelding!
We blijven ermee aan de gang mijnheer Mulder :-). (Het lijkt er dus inderdaad op dat er met de bak niet echt iets mis is.)

Wordt vervolgd....
Lekker dan….
En dan moet je zelf informeren blijkbaar…. :-(