Oranje lampje motor management systeem

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
leonardus56
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 19.06.2014 - 12:25

Mensen, sinds een paar dagen brandt het oranje lampje van het motor management systeem van mijn V50 2.4 geartronic. Ben langs de dealer geweest en hebben een uurtje gezocht naar het een en ander en is nader onderzoek nodig. Wat wil nu het geval, zijn net thuis na een 5 weken lange trekvakantie naar Sardinië met heel warm weer . Hadden de defecte airco laten reviseren zie dit topic. Bij het binnenrijden van Nederland (echt waar) hield hij er mee op. Zijn gisteren terug geweest naar de airco service en hebben alles nagekeken. De airco werkt perfect bij rechtstreeks aansluiten. Het probleem moet dus ergens anders liggen en heeft waarschijnlijk een relatie met het oplichtende lampje van het motor management systeem. De man van G&C in Enschede had het over dat de lage- en hogedruksensoren waarschijnlijk niet goed werkten en misschien vervangen moeten worden. De vriendelijke dame die er ook werkte stuurde deze
foto door. Iemand enig idee hoe ik dit zelf kan oplossen of zit er niets anders in dan naar de dealer te gaan? Hartelijk bedankt voor het meedenken alvast
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 660
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Motormanagement gaat branden omdat je een storing hebt op je VVT solenoid (6400 code).
leonardus56
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 19.06.2014 - 12:25

Tnks voor je antwoord, wordt dat toch de dealer?
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 660
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Je kunt 'm eventueel nog proberen te reinigen. Vervangen is echt een klusje van niks, hoef je niet speciaal voor naar de dealer, kan iedere monteur met een torx bitje voor je doen. Of zelf. 😉
leonardus56
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 19.06.2014 - 12:25

Zelf doen geen probleem, ik heb geen hekel aan werken of vuile handen. Maar dan moet je wel weten hoe en waar etc, kleine handreiking? ;)
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 660
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Kijk dat scheelt 😉

Als onderdeel heb je nodig: 36002687
INA is het merk dat ze origineel aan Volvo levert. Maar zie dat die lastig te leveren zijn. Wellicht de dealer eens bellen of ze het onderdeel voor je kunnen bestellen. Anders is dit wellicht een redelijk alternatief:

https://www.rendcarparts.nl/volvo/onder ... 6002687FBI

Deze video laat alles goed zien. Let er goed op dat je de onderste (oude) o-ring eruithaalt na demontage. Die blijft namelijk vrijwel altijd 'plakken' in de opening.

leonardus56
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 19.06.2014 - 12:25

Pfffttt... dat wordt nog een dingetje. Geef mij een pc en haal alles uit elkaar, in elkaar zetten geen probleem maar dit?
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 660
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Een paar schroefjes en je hebt 'm in je handen. Geloof me, een CPU cooler vervangen kost meer moeite, grijze haren en tijd. ;-)

Maar als je je er niet senang bij voelt, is er vast een garage die het voor je doet . :-)
leonardus56
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 19.06.2014 - 12:25

Paar schroefjes losdraaien is zeker geen probleem, alleen dan moet je wel weten welke ;) Het filmpje dat je postte is voor een leek niet echt duidelijk. Sowieso gaattie maandagmorgen naar de dealer, behalve als ik voor die tijd nog kans zie om het uit te voeren met een, voor mij als leek, goede handleiding. Wordt vervolgd......
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”