Motorsteunen vervangen helpt niet !

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Volvo-GK
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14.02.2022 - 15:57

Hoi allemaal ,

heb bij mijn Volvo V70 2004 D5 de voorste en achterste motorsteun vervangen ,
voor een aftermarket (merk MAXGEAR aslichaam/motorsteunlager Hydrolager ) , achter een aftermarket (merk LEMFORDER Aslichaam/ motorsteunlager hydrolager ) .

Eerst de voorste motorsteun vervangen , na instalatie merkte ik geen verschil !

Eenmaal bij de tweede motorsteun merkte ik dat de auto heel erg resoneerde zowel in de P als in de R en N stand , alleen als ik hem in de D stand zet resoneerd de auto niet .

De oude motorsteun achterin was niet vacuum verbonden en was afgedopt , de nieuwe (Lemforder) heb ik wel op het vacuum aangesloten .

De voorste Motorsteun was wel altijd vacuum aangesloten , dat heb ik ook bij de nieuwe (Maxgear) ook gedaan .

Heb al verschillende mensen gehoord en die zeggen dat het merk Lemforder wel een heel degelijk merk is maar vind het raar dat zodra ik de motorsteun heb geplaatst de auto zo erg resoneerd .

Sommigen zeggen dat alleen de Originele Volvo motorsteunen Vacuum werken en alle aftermarket motorsteunen niet !

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ?
Gebruikersavatar
Plein69
4th Gear member
Berichten: 541
Lid geworden op: 21.05.2011 - 15:40
Locatie: Voorschoten

Mijn eerste idee.
Waarom voor een Maxgear en achter een Lemforder?
Maxgear is toch wel een gradatie minder in kwaliteit.

Dan een paar andere ideeën
Hoe zijn je andere motorsteunen?
Heb je beide wel op de goede manier gemonteerd?
Zijn je vacuumleidingen nog wel goed?
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
Volvo-GK
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14.02.2022 - 15:57

Hoi Plein69 , bedankt voor je reactie ,
heb de motorsteunen via autodoc besteld en deze 2 waren de meest voor de hand liggend en pasten om mijn volvo volgens hun site .

Heb de andere 3 motorsteunen allemaal 6mnd terug vervangen (beneden , rechts voor bij de riem en op de torso stang ook)

Ik heb de voorste motorsteun zeker goed gemobteerd want dat kan maar op een manier en de achterste door een erkend bovag garage laten doen .

Toen de achterste motorsteun was vervangen begon de ellende met de trillingen en resonatie .

Heb inmiddels de vacuum slangen vervangen allemaal en de regelklep/magneetklep ook vernioeuwd zonder resultaat helaas .

Heb ook gisteren de maxgear motorsteun vervangen door de oude Originele Volvo steun maar helaas nog steeds geen verbetering .

Ga nu de achterste vervangen voor een Originele Volvo motorsteun .
Gebruikersavatar
Musicus
4th Gear member
Berichten: 778
Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
Locatie: Ulvenhout

Heb je na het vervangen van de onderste motorsteunen de torsiesteun boven op het blok opnieuw vastgezet? Wanneer je oude motorsteun was ingezakt staat je blok nu een stukje hoger. Dan kan het best zijn dat er zoveel spanning op de bovenste torsiesteun zit dat alle trillingen worden doorgegeven. Dus de bout door het rubber even loshalen en met stationair lopende motor weer vastzetten.
S60 D5 2002, 800.000km
S60 2.4 2009, 275.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”