Volvo V40 T3 2.0 2015 motorstoring ECM- P017100

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Rob.vD
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17.06.2022 - 13:09

Volvo V40 T3 2.0 2015
Geluk met de Volvo heb ik helaas niet gehad. Ik heb na een half jaar al een motorstoring probleem met mijn Volvo v40 T3 2.0 uit 2015. Deze motorstoring kwam in het display, waarna ik merkte dat de auto stotterde bij een lage toerental. Verder merk ik er helemaal niks van. Toch is het wel iets wat je opgelost wil hebben. Zelf, als monteur heb ik de Volvo kunnen uitlezen met een universele uitleescomputer. Het resultaat was een ECM p code P017100 systeem te arm (kant 1).

De stappen die ik zelf heb genomen:
- Lambda sonde rij 1 vervangen. Dat hielp helaas niet.
- De bougies vervangen, aangezien die al aan vervanging toe waren.
- Luchtmassa meter vervangen. Dit hielp ook niet.
- Gas klep gecontroleerd en schoon gemaakt en de nul stand gereset. Dat mocht ook niet baten.
- Controle voor een luchtlekkage met remreiniger. Helaas niks kunnen vinden.
Veel oorzaken die op internet aangegeven worden heb ik dus al geprobeerd. Mijn plan is om de auto naar een Volvo garage te brengen. Maar toch wil ik mijn probleem delen met de vraag of andere eventuele ideeën hebben wat de diagnose kan zijn?
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Brandstofdruk en injectoren?
Rob.vD
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17.06.2022 - 13:09

Dank voor uw reactie. Dat waren ook onze verwachtingen nu. Weet u toevallig de brandstofdruk waardes, dan kan ik die even checken?
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

The fuel metering valve is located on the high pressure pump. It regulates the amount of fuel to the high pressure pump cylinder.
The pressure in the fuel rail depends on the amount of fuel supplied to the high pressure pump cylinders. The Engine Control Module (ECM) calculates the desired pressure and regulates the valve via a PWM signal.
The pressure in the fuel rail varies from approximately 11 MPa at idle speed to approximately 20 MPa at full load and engine speed in excess of 2250 rpm.
If the fuel pressure in the fuel rail was to exceed approx 23 MPa (230 bar) a safety valve in the high pressure pump opens and the fuel is led away but remains in the high pressure system and is used for the next pressure cycle.
Plaats reactie

Terug naar “V40”