hoe zit het met ondersteuning voor bidirectioneel opladen?

De volledig elektrische XC40, eerder bekend als Recharge
Plaats reactie
payennic
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 30.03.2022 - 11:35

Hoi,
Ik vroeg me af of er informatie is over de mogelijkheid om de XC40 te gebruiken als een oplossing voor energieopslag in huis. Ik overweeg om 12-18 kWh energieopslag toe te voegen aan mijn huis.
Ik schat dat als de auto bidirectioneel opladen ondersteunt, ik thuis een veel kleinere batterij zou kunnen installeren (en geld besparen).
Kan bidirectioneel opladen in de toekomst worden ingeschakeld via een software-update (Is de hardware van de auto gereed)?
Zijn er al enkele vereisten/beperkingen voor de compatibiliteit van EV-opladers?
Loopt er een pilot-test/bèta-programma voor deze functie?
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Vanuit volvo begrepen dat we daar bij deze generatie EV's nog niet op mogen rekenen
Gebruikersavatar
nikagl
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 22.01.2012 - 15:08

Bidirectioneel zou mooi zijn, maar mogelijk ook misbruik veroorzaken (werk laden, thuis terug duwen)...

Ik heb inmiddels wel ingesteld dat thuis het laden alleen ingeschakeld wordt als er voldoende energie wordt opgewekt door het laden te stoppen/starten via de new motion (shell recharge inmiddels) website... ze hebben geen API, dus simuleer ik de kliks middels selenium in python...
Gebruikersavatar
C40
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 26.04.2022 - 23:00

Ik zou met de huidige techniek en prijzen voor opslag zeker nog wachten tot salderen de deur uitgaat. Wellicht tegen die tijd ook meer opties voor auto als opslag.
Leasemaatschappijen zullen dan weer km standen / gegevens eisen voor gem. vebruik vermoed ik.
C40 Twin Ultimate 20"
Gebruikersavatar
Peter-V50
4th Gear member
Berichten: 841
Lid geworden op: 10.06.2009 - 15:09
Locatie: Twente

De XC40 mist de hardware om terug te kunnen leveren. Met deze auto gaat het dus niet lukken.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09

“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Vergeet ook niet dat als je eerst een verlies hebt om van ac naar dc te gaan en dan een extra verlies om weer van dc naar ac te gaan
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Volvo ondersteund dit nog niet, mischien op de toekomstige, nieuwe modellen.
Plaats reactie

Terug naar “EX40”