Ha allen
vraag om jullie suggesties.
Ik kwam bij olie verversen erachter dat de achterkant blok nat was van de olie. Heb onlangs hydraulische lifters vervangen en dacht aan kleppendeksel. Dat is echter allemaal in orde. Zie geen lekkages
op pakkingen.
na paar korte ritjes en tussentijds schoonmaken blijkt dat het mn op de turbo uitlaatslangen op de koppelingen druppels hangen. (de turbo aansluitingen zelf zijn schoon).
Na wat internet zoeken zou het eventueel carterventilatie kunnen zijn. De check met handschoen gedaan op olievuldop voor check op onderdruk. Nu die is er niet!
Het membraam in huis naast oliefilter is echter heel.
mijn vraag: wat zou de volgende stap kunnen zijn en hoe erg is dit eigenlijk?
(heb nog 4 weken voor de vakantie
info: 175K op teller, D5244T4 motor
bij voorbaat dank!
groet
Hans
carterventilatie D5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 27.08.2008 - 18:23
- Locatie: Leiden
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
De carterventilatieslang zelf lekt. Dit is een constructie issue. Was niet erg volgens de dealer. Vervangen kost ca. 400 euro geloof ik. Bij mij is het vervangen onder garantie bij aankoop van mijn XC70.hansijssel schreef: ↑12.06.2022 - 16:56 wat zou de volgende stap kunnen zijn en hoe erg is dit eigenlijk?
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 27.08.2008 - 18:23
- Locatie: Leiden
dank voor tip: heb jij nummer of tekening welke je bedoelt?
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 27.08.2008 - 18:23
- Locatie: Leiden
dank!
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13799
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Johan door jouw hier naar verwezen. Ik heb onderdeel opgezocht en dat kst 170= . Tja als je dan van de smeerboel af bent is me dat wel waard. Ik ga kijken of ik daar zelf makkelijk bij kan...dank voor de tip.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 27.08.2008 - 18:23
- Locatie: Leiden
ter kennisname
Probleem van olielekkage is als volgt opgelost (door garage).
de turbobuis was lek en ook de keerring krukas is vervangen
gr
hans
Probleem van olielekkage is als volgt opgelost (door garage).
de turbobuis was lek en ook de keerring krukas is vervangen
gr
hans