Mede liefhebbers,
Ik heb een V40 1.5 T3 152pk aut. uit 2017 met 80dkm gelopen. Nu zie ik dat Obbe deze kan tunen naar 190pk. Ik zou wat extra vermogen en koppel wel fijn vinden.
Ook ben ik benieuwd of dit ook nadelen kan hebben voor bijvoorbeeld de versnellingsbak etc.?
Nergens kan ik reviews of ervaringen met dit blok en het tunen ervan vinden. Zijn er mensen onder ons die dit gedaan hebben, zo ja wat zijn de ervaringen?
Ik ben zeer benieuwd.
Groeten Yasar
Chiptuning V40 T3 2017 doen of niet?
- vankol
- 4th Gear member
- Berichten: 612
- Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26
Bij normaal gebruik geen enkel probleem T3 en T4 zijn exact het zelfde, alleen heeft de T3 minder vermogen door software aanpassing.
Bij T3 naar T4 is dus chippen is dus veilig.
Wel de zelfde rijstijl aanhouden, want alles kan kapot natuurlijk.
Zelf heb ik de stap van T2 naar T4 gedaan 3 jaar geleden, zonder enkel probleem. De auto is er ook zuiniger van geworden.
Met euro 98 haal ik aan de pomp gemeten 1 op 16/17 in deze periode.
Bij T3 naar T4 is dus chippen is dus veilig.
Wel de zelfde rijstijl aanhouden, want alles kan kapot natuurlijk.
Zelf heb ik de stap van T2 naar T4 gedaan 3 jaar geleden, zonder enkel probleem. De auto is er ook zuiniger van geworden.
Met euro 98 haal ik aan de pomp gemeten 1 op 16/17 in deze periode.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 26.12.2021 - 12:55
Dank voor de reacties! Ik ben het eens met OGA244. Bij de handgeschakelde is dit idd gelijk, maar bij de automaat (welke ik heb) verschilt dit. Ik heb een 1.5 152pk. Ik hoor graag of mensen hier ervaringen mee hebben, zodat ik de knoop door kan hakken .
Volvo V40 T3 Nordic+ 2017
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2113
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ik heb me eens laten vertellen dat de automaat op een t3 (misschien op meer) al aan zijn max qua koppel zit. Dus met tunen ga je daar flink overheen.
Motorisch moet het makkelijk kunnen, maar de automaat is dan de bottleneck.
Motorisch moet het makkelijk kunnen, maar de automaat is dan de bottleneck.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0