Volvo v50 2004 2.0 diesel 12v voorbereiding in kofferbak?

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Vurnality
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 30.05.2017 - 18:43

Hi

Heb een Volvo v50 2 liter diesel uit 2004.

Ik ga 21 Augustus met de auto voor t eerst in mijn eentje naar spanje naar mijn ouders hun vakantiehuis rijden 2200km.

Dus heb een koelbox van 40 liter gekocht die ik in de kofferbak wil aansluiten op 12v. Uiteraard als motor uitgaat zorg ik dat de stroom er ook af gaat.

Maar heb geen plug in kofferbak en ben dus even op zoek naar een geschikte plug die ik kan monteren maar wil weten of er een voorbereiding is kwa kabels en waar die zou moeten zitten dan kan ik dat vast bekijken. En ondertussen goede nette plug zoeken.
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2276
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

Achter het rechter zijpaneel ligt een stekker die hiervoor bedoeld is en gebruikt kan worden
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 688
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Deze handleiding ooit opgeslagen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Gebruikersavatar
kawaman
4th Gear member
Berichten: 928
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

Klopt, maar op die stekker staat altijd spanning.
Ik heb dat destijds opgelost door van het achterlicht spanning af te halen en die via een relais de 12volt in de bagageruimte laten aansturen.
Zodra je gaat rijden gaat het licht aan en krijgt de koelbox spanning.
werkte voor mij perfect.
Erik

S60 T5 R-design
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5532
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

kawaman schreef: 20.05.2022 - 08:45 Klopt, maar op die stekker staat altijd spanning.
Ik heb dat destijds opgelost door van het achterlicht spanning af te halen en die via een relais de 12volt in de bagageruimte laten aansturen.
Zodra je gaat rijden gaat het licht aan en krijgt de koelbox spanning.
werkte voor mij perfect.
Slim bedacht. Scheelt weer een lege accu.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 688
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Volgens mij heb je daar sllimme apparaatjes voor.
Overigens heb ik al een keer de stekker van een grotere koelkast/box gesmolten gehad in mijn 12v plug....
Dus ik ben er niet meer zo happig op om ze aan te sluiten.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Gebruikersavatar
vvmark
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 29.05.2014 - 11:37

Anders de koelbox gewoon op de 12v aansluiting bij de achterbank aansluiten en het snoer tussen de rugleuning van de achterbank doorleggen.
Zo deden wij het ook altijd:
Is die als het goed ook gelijk geschakeld.
Huidig: Volvo v50 edition 2 my2009 barents blue
Hiervoor: vw polo 6n milestone my1997
Gebruikersavatar
kawaman
4th Gear member
Berichten: 928
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

vvmark schreef: 20.05.2022 - 20:03 Anders de koelbox gewoon op de 12v aansluiting bij de achterbank aansluiten en het snoer tussen de rugleuning van de achterbank doorleggen.
Is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar omdat wij de koelbox regelmatig uit de auto wilden halen is dat dan toch niet zo praktisch.
En er zijn tegenwoordig inderdaad kastjes die boven een bepaalde accuspanning inschakelen en weer uitschakelen wanneer deze weer onder een bepaald niveau komt.
Ik gebruik deze ook in mijn bedrijfsauto om de dashcam mee aan te sturen, maar gezien de dunne draden, vraag ik mij af of deze de stroom van een koelbox wel kan verdragen.
En om dan op zeker te gaan zal er toch weer een relais tussen moeten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Erik

S60 T5 R-design
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Daar zou ik geen 15A van een koelbox doorheen doen.
Gebruikersavatar
kawaman
4th Gear member
Berichten: 928
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

Geen idee hoeveel stroom een koelbox vraagt.
Dit kastje is afgezekerd met 10A, wil je daarboven, dan zeker met een relais werken!
Eerlijk gezegd lijkt mij dat al behoorlijk aan de hoge kant, 5A lijkt mij veiliger.
Erik

S60 T5 R-design
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 688
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

vvmark schreef: 20.05.2022 - 20:03 Anders de koelbox gewoon op de 12v aansluiting bij de achterbank aansluiten en het snoer tussen de rugleuning van de achterbank doorleggen.
Zo deden wij het ook altijd:
Is die als het goed ook gelijk geschakeld.
Ik geloof niet dat mijn zoontje daarmee akkoord gaat. ;-)
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Gebruikersavatar
Scaniafan
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 05.01.2018 - 15:22

Ik heb in 2018 de plug voor in de kofferbak bij Rima gehaald en zelf erin gezet. Gewoon direct op de origineel voorziene stekker. Tijdens een tankstop blijft de koelbox gewoon in de aansluiting zitten. Ga ik echt een langere pauze houden trek ik even het stekkertje eruit. Ik ben verre van voorstander van geklooi met op andere draden aansluiten etc.

Hier de foto's hoe ik het toen gedaan heb: https://volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=1560061#p1560061
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”