Geen geluid via android auto box

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
TijnOnlijn
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 28.08.2017 - 20:57

Omdat ik graag m'n telefoon op het schermpje van m'n V40 2018 wil gebruiken heb ik bij audiovolt een android module gekocht. Ze staan ook wel bekend IMI-1000 kastjes. Met wat gepruts krijg ik de basisfunctionaliteit wel werkend alleen komt er geen geluid uit. In principe zou dit via de aux aansluiting moeten maar die heeft m'n auto niet. Er zit ook een kabeltje bij met een usb aansluiting, maar als ik die in de auto-usb aansluiting steek krijg ik een foutmelding van de strekking 'onbekend USB apparaat'.

Ik zit een beetje vast :(
Gebruikersavatar
Rinootje
4th Gear member
Berichten: 669
Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05

Volgens het manual, moet je de iPod kiezen. Maar als dat niet werkt, dan denk ik, dat je toch contact moet zoeken met je leverancier.

Edit:
Heb je wel de extra USB interface erbij besteld?
https://integratedautomotive.co.uk/prod ... b-adapter/
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
TijnOnlijn
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 28.08.2017 - 20:57

Rinootje schreef: 11.05.2022 - 08:30 Volgens het manual, moet je de iPod kiezen. Maar als dat niet werkt, dan denk ik, dat je toch contact moet zoeken met je leverancier.
Super, dankje! Dat was het. Ik had zelf die handleiding er niet bij en heb wat bij elkaar gegoogled. Hier had ik overheen gekeken. Die audiovolt en IMI-1000 kastjes zijn blijkbaar toch niet helemaal 100% identiek maar op dit punt gelukkig wel, en eigenlijk ook logisch nu ik erover nadenk; de normale usb optie in de auto verwacht een bestandssysteem zoals een stick met mp3's terwijl die ipod optie een 'stream' muziek verwacht.
Edit:
Heb je wel de extra USB interface erbij besteld?
https://integratedautomotive.co.uk/prod ... b-adapter/
Nee.. er zit een verloopstukje van 3,5mm naar USB bij. Dat blijkt voldoende te zijn.
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Nog een tip als je van menu wil switchen vanuit bij voorbeeld Spotify naar Navigatie, gebruik dan toets 8 op je midden console.
Dat gaat sneller dan door menu scrollen.
Ik heb hem al 3 jaar erin zitten en gebruik hem dagelijks, super werking.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
sjansen00
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07.04.2023 - 21:10
Locatie: Arnhem

Ik heb hetzelfde kastje gekocht bij AudioVolt en heb deze nu half ingebouwd om te zorgen dat eerst alles werkt.

Nu loop ik alleen tegen 2 dingen aan. Allereerst heb ik geen handleiding gekregen bij mij kastje, dus wist ik verder niet hoe het moest, maar volgens mij heb ik het allemaal redelijk werkend, echter werkt de achterruit verwarming en voorrruit verwarmingsknoppen niet meer. Ik heb een V40 uit oktober 2017 en heb het kastje nu ingesteld staan op toggle 1. Dient deze op een andere te staan? Ik kan dit namelijk nergens vinden.

Daarnaast vroeg ik mij af waar jullie dit kastje hebben weggewerkt? Doe je dit achter het scherm? Of op het dashboardkastje?
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

De achteruit veerwarming en vooruit verwarming, heeft niets met aansluiting android box te maken lijkt mij.
Ik zou kijken of de aansluit kabeltjes goed zitten van je bedieningspaneel. Maar zal eerst ff zekering checken voordat je weer alles loshaalt.

De toggele staat standaard ingesteld voor de Volvo als het goed is.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
sjansen00
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07.04.2023 - 21:10
Locatie: Arnhem

De toggle stond bij mijn standaard op alles uit, maar dat lijkt mij niet het juiste?

Ik heb wel verschillende toggles aan gehad, maar zou zo niet weten welke de juiste is. Bij de meeste werkte daarna de achterruit rij sensoren niet meer. Dus ik weet ook niet of dat er wellicht 2 tegelijk aan moeten staan.
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ze moeten staan, zo uit mijn hoofd.
Kastje zit nu weggewerkt.

volgens mij moet 2e pin omhoog staan of andersom (zie video)
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
sjansen00
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07.04.2023 - 21:10
Locatie: Arnhem

Ah top, bedankt. Kan iig weer verder!
Plaats reactie

Terug naar “V40”