Apple carplay

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

Hoi Ik heb gezocht, maar vind zo niet een antwoord op mijn vraag.

Iedereen is heel de tijd laaiend over carplay, ik nooit, heb vandaag toch weer een poging gedaan, maar nee, of ik zie iets over het hoofd wat de Volvo gewoon niet mogelijk maakt.

waarom heb ik zo'n klein carplay scherm, ik kan nauwelijks de navi volgen met zo'n klein scherm en zulke dikke lijnen van de tomtom app.

Ik wil gewoon niet 3 x lezen dat alles op dit moment bestuurd wordt door carplay, waarom staat die vervuiling in het scherm!? andere merken gebruiken wel gewoon hun scherm helemaal..

ik bedoel dus dit en kunnen al die overtollige regels en troep vervangen worden door het carplay scherm? Ben ik echt de enige die dit irritant vindt?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4541
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik ben bang van wel :-). Ik gebruik Waze en heb geen problemen met de grootte van het scherm of de "vervuiling" maar snap je punt op zich wel. Heb er dus alleen nooit naar gekeken of het ook anders kan....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
RB1992
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02.12.2021 - 09:57

Ik weet van het bestaan van modules die een full screen optie bieden, maar heb hier zelf geen ervaring mee.

Verder is Volvo wel stappen aan het zetten naar gebruik van full screen in het nieuwe Google Automotive systeem, maar dit is specifiek voor het systeem zelf, niet CarPlay.

Het komt enerzijds ook, omdat voor zover ik weet CarPlay alleen horizontaal uitlijnt, niet verticaal. En dit is precies hoe Volvo haar displays aanbiedt.
MY2023 V60 B3 Plus Dark Bright Dusk
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1235
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Blijf het ook bijzonder vinden dat je bijvoorbeeld niet en en kunt gebruiken qua navigatie. Wat maakt het uit dat je en Waze actief hebt maar ook je kleine scherm wil gebruiken bij de tellers om te navigeren met Volvo? Schermvulling vind ik ook wazig, maar ik gebruik het wel dagelijks want via bluetooth is het ook maar lala.
Emmevi
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19

Zelf heb ik er geen problemen mee, maar ik gebruik Google Maps voor navigatie dus heb geen last van dikke TomTom lijnen. Schermformaat zal misschien ook te maken hebben met wat je gewent bent, de Zumo voor op de motor heeft een nog kleiner scherm dus die in de V60 vindt ik zat groot genoeg.
Dat hij vier keer onder elkaar meldt dat de functies via Carplay gaan is inderdaad wel wat overbodig.
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1552
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Apple CarPlay was er in 1e instantie alleen in landschap stand en toen heeft Volvo het zo in de scherm verwerkt. Vanaf iOS14 is CarPlay ook in portret stand mogelijk gemaakt door Apple maar dan moet Volvo dit wel aanpassen.
Maar Volvo is over gestapt op het Google systeem en zal deze mogelijkheid dus helaas niet meer aanpassen in het Sensus systeem.

Hier Carplay in portret stand in een 2021 Subaru Outback:
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1235
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Gelukkig werkt Apple CarPlay al wel in de Volvo Google systemen... :]
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1552
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Dat ziet er gelikt uit, zo zou het moeten zijn.
Installatie is volgens mij wel te doen. Weet alleen niet of er in het midden console waar de box geplaatst moeten worden plaats is voor deze box bij de V60 Recharge modellen.
851AED65-4486-4FD7-8FA5-4D41D96BBA2E.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11614
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Nomad schreef: 04.05.2022 - 16:54 Deze al gezien? https://xyingly.com/products/isudar-wir ... tsId=12046
Op Swedespeed zijn ze niet onverdeeld enthousiast over de gebruikservaring:

https://www.swedespeed.com/threads/full ... le.652515/
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1552
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Nee, valt goed tegen.
In dit topic heeft iemand het ingebouwd en hij gaat het er weer uithalen: https://www.swedespeed.com/threads/isud ... pa.653136/
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Mickyman schreef: 03.05.2022 - 20:32 Hoi Ik heb gezocht, maar vind zo niet een antwoord op mijn vraag.

Iedereen is heel de tijd laaiend over carplay, ik nooit, heb vandaag toch weer een poging gedaan, maar nee, of ik zie iets over het hoofd wat de Volvo gewoon niet mogelijk maakt.

waarom heb ik zo'n klein carplay scherm, ik kan nauwelijks de navi volgen met zo'n klein scherm en zulke dikke lijnen van de tomtom app.

Ik wil gewoon niet 3 x lezen dat alles op dit moment bestuurd wordt door carplay, waarom staat die vervuiling in het scherm!? andere merken gebruiken wel gewoon hun scherm helemaal..

ik bedoel dus dit en kunnen al die overtollige regels en troep vervangen worden door het carplay scherm? Ben ik echt de enige die dit irritant vindt?
100% mee eens ik kan er niet aan wennen. Vindt het eigenlijk een draak van een feature.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2728
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Ik heb de situatie geaccepteerd maar erg fraai is anders natuurlijk.
Wat kan je eigenlijk niet bedienen via Sensus als je Carplay resp. Android Auto hebt draaien? Of zit daar wellicht nog verschil tussen?

Ik had gisteren Spotify via Android Auto draaien en had het idee dat ik wel de Sensus navigatie kon opstarten.
Of kan dat dus niet?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1552
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Android Auto weet ik niet maar met Carplay kun je gewoon de Volvo navigatie draaien naast Carplay.
Alleen als je een route inplant op een Carplay navigatie app dan kun je geen gebruik maken van de Volvo navigatie.

Ik heb altijd Flitsmeister aan naast de gewone navigatie, zonder route ingepland maar zo krijg je wel de meldingen binnen van wat er op de weg aan de hand is.

Wat ik superhandig vind met Carplay is Whatsappen, dit werkt geweldig met spraak. Heb soms hele conversaties tijden een rit zonder de telefoon aan te raken.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2728
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Jeroen schreef: 06.05.2022 - 12:58 Android Auto weet ik niet maar met Carplay kun je gewoon de Volvo navigatie draaien naast Carplay.
Alleen als je een route inplant op een Carplay navigatie app dan kun je geen gebruik maken van de Volvo navigatie
Dank je. Heb het net even geprobeerd...:-)
Met AA lijkt het net zo te werken.

FM loopt bij mij via mijn telefoon. Automatisch starten en ook geluid.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
RobV60
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 04.07.2016 - 21:49

Ik vind het er ook niet mooi uitzien, maar het zal waarschijnlijk in het Sensus-systeem nooit meer anders worden. Overigens heb ik geen moeite met de grootte van de navigatie (ik gebruik Waze). Als je de Sensus-navigatie goed bekijkt in de 3D weergave, dan is er eigenlijk ook maar effectief ongeveer de helft van het scherm in gebruik. De rest is ‘lucht’. Het ziet er alleen een stuk fraaier uit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gebla
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 31.05.2007 - 07:58

Ik heb full screen AA in 2019 aan de dealer gevraagd en zelfs naar Volvo gestuurd maar nooit een echt serieus antwoord gekregen. Ik gebruik altijd AA en heb het maar geaccepteerd.

Bij Volvo navigatie was het mij ook al opgevallen dat bij de fake 3D de helft van het scherm een lucht is. Soort navigatie weergave begin jaren 90.Dit is ook zo als je navigatie aanzet tussen de tellers (die heb ik dus ook nooit aanstaan).
Gebruikersavatar
Bluesbroeder
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
Locatie: Drenthe; ergens boven in.

Full screen AC of AA zou, omdat er een behoefte voor is, een optie moeten zijn en niet standaard.
Je moet de mogelijkheid hebben om naast AC / AA ook je Sensus, Radio (DAB+) of Spotify - Tunein via media kunne gebruiken.
Bij fullscreen zou dit wegvallen.
Persoonlijk vind ik zoals het ni is prima, gebruik bijna altijd Sensus voor navigatie en switch regelmatig tussen media Sensus - en CP media.
Telefoon altijd oer CP omdat spraak besturing met Siri vele malen beter en aneller gaat dan spraak besturing van Sensus.
Als ik CP voor navigatie gebruik , dan bijna altijd Google Maps, bevalt mij het beste en scherm is voor mij (60+) goed te zien.
Zou eerder een verbetering vinden indien CP navigatie ook in scherm tussen klokken en HUD, dat is voor mij een gemis en is een gemiste kans.
Tja en zo heeft iedereen wel iets 😜 en kan je nooit iedereen tevreden maken.
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1552
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Het zou denk ik wel kunnen, een nieuw scherm voor Carplay of AA met alleen onderin de climate bediening en de rest Carplay of AA.
Wil je gebruik maken van de Sensus dan swipe je zo terug naar het betreffende scherm.

Carplay of AA tussen de klokken en HUD zou ook mogelijk moeten zijn, bij BMW kan het in bepaalde modellen.

Als Volvo deze aanpassing zou kunnen doen zou ik heel blij zijn en hoeven ze voor mij geen updates meet te doen voor de Sensus kaarten, alles dan via Google Maps of Flitsmeister.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”