uitlaatgassen in cockpit

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Sabrina1975
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 22.03.2021 - 07:36

V50,bouwjaar 2009,1.6 diesel,231000 km.15000 km geleden een nieuwe alternator gehad,kort daarna allerlei kwaaltjes,bleek de batterij kapot en deze laten vervangen,alles terug ok.Toen werd ook de turbo slang vervangen,deze zat niet meer in de houder en was gescheurd.Tijdje geleden geen optrekkracht meer.VIDA gaf storing aan roetfilter aan,deze laten vervangen,nu zo'n 3500 km geleden.Terug nr de garage voor geur van uitlaatgassen in interieur en electrische storing op computer.VIDA gaf aan dat EGR gestoord is en alternator.Deze uitgemeten en gaf maar 12.6V ,bleek men de verkeerde te hebben geplaatst.(ben intussen wel veranderd van garage).Geur in de auto kwam voort door verf en sticker op de roetfilter zei men toen.Dit is echter nog steeds aanwezig.Nu komt er lawaai bij,als ik gas geef,klinkt er een metaalachtig geluid dat versnelt met het stijgende toerental.
Iemand advies waarnaar we moeten zoeken?
De garagist beweert dat ik nog zeker 100.000km kan doen,maar niet in dit kostenplaatje....
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Uitlaatgassen in het interieur kan komen door lekkende verstuivers. Merk je het beste als je stilstaat en de motor dus loopt. Is goed zelf te controleren; als er veel vettigheid of zwarte aanslag rond (een van) de verstuivers zit is deze hoogstwaarschijnlijk lek langs het brandplaatje (de koperen afsluitring). Een bekend probleem bij de PSA-motoren.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Sabrina1975
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 22.03.2021 - 07:36

Ik kom net van de garage:de turbo is versleten:de rotor maakt contact met de behuizing,vandaar het geluid. Er zit idd roet in de buurt waar je zegt.
Het membraan van het kleppendeksel is ook kapot,volledige onderdeel te vernieuwen.EGR ook nog,plus steuntje van de motor ergens bovenaan(lekt olie).
Is de auto dit nog waard.Samengeteld kom ik op meer dan 2000 euro...
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40602
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Hier kun je zien wat de auto kost als je 'm nu zou kopen:
https://www.gaspedaal.nl/volvo/v50/dies ... 0&srt=df-a
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Sabrina1975
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 22.03.2021 - 07:36

Dankjewel!
Ik schrik van de hoge kilometerstanden bij de meeste...Dan ga ik toch maar de herstelling laten doen..
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”