C70 Cabrio soft top: accu leeg, kan niet meer bij accu

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
lex de lange
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 16.06.2019 - 12:40

Mijn C70 Cabrio (soft top) heeft iets te lang stil gestaan. Accu daardoor helemaal leeg. Deuren kunnen niet meer mechanisch, alleen nog maar elektrisch open. Geen trekhaak. Wel airco, dus we kunnen op geen enkele manier motorkap open krijgen om bij de accu te kunnen. ANWB lukt het niet en Volvo heeft ook geen oplossing. Nu heb ik gelezen dat je de soft top handmatig kunt sluiten met een speciaal bijbehorend gereedschap. Ik heb 3 vragen: 1) kan je op deze manier misschien ook het achterste deel van het dak juist openen, zodat ik naar de hendel bij de bestuurdersstoel kan kruipen om de motorkap te ontgrendelen? 2) heeft iemand in de omgeving van Velp/Arnhem zulk gereedschap? 3) heeft iemand andere suggesties om de motorkap te openen? Ik wil de auto gereedmaken voor verkoop, maar straks rest mij niets anders dan een ruitje in te slaan..... Zucht.
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5549
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Welk bouwjaar is de C70?
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12269
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Er zit n klein "luikje" in de bekleding van de bak waar je daksouffle in gaat, daar kun je met n boormachine het dak "manueel" openen
lex de lange
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 16.06.2019 - 12:40

Excuses voor de late reactie. Bouwjaar van deze C70 Cabrio is 2000.
Ik heb de 2 stoffen luikjes in de bekleding van de bak gevonden. Maar in de handleiding staat dat je daarmee de soft kap alleen kan sluiten. Er staat niets in over openen. Zit er dan niet een vergrendeling op die dat openen tegengaat? Ik heb in ieder geval niet het gereedschap dat in de handleiding staat. Maar jij geeft dus aan dat het ook met een boormachine kan? Heb je er al ervaring mee of is het een aanname?
lex de lange
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 16.06.2019 - 12:40

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BrouwerKuinre
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 25.01.2022 - 10:05

Volgens mij kun je voor onder de auto wel de dikke rode B + vinden ( dikke startmotoraansluiting ) als je hier een Hulpaccu aansluit en uiteraard ook een massa aansluit kun je de auto volgens mij openen. Kan zijn dat je de accu een tijdje aangesloten moet houden om de spanning te stabiliseren.
BSXC
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 07.04.2014 - 13:51

Eronder of toch via het raam (met handigheid & geluk) de motorkap ontgrendelen.

Hier terug te lezen:

https://www.volvoforums.org.uk/archive/ ... 23288.html
Gebruikersavatar
Jan480
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 10.01.2013 - 17:07
Locatie: Kampen

lex de lange schreef: 29.04.2022 - 15:59 Excuses voor de late reactie. Bouwjaar van deze C70 Cabrio is 2000.
Ik heb de 2 stoffen luikjes in de bekleding van de bak gevonden. Maar in de handleiding staat dat je daarmee de soft kap alleen kan sluiten. Er staat niets in over openen. Zit er dan niet een vergrendeling op die dat openen tegengaat? Ik heb in ieder geval niet het gereedschap dat in de handleiding staat. Maar jij geeft dus aan dat het ook met een boormachine kan? Heb je er al ervaring mee of is het een aanname?
Goedemiddag,

zelfde probleem gehad met de C70 cabrio. je kunt het dak inderdaad vanuit de kofferruimte openen.

1. kofferruimte openen met sleutel
2. speciale Tool bij de hand hebben (dit ding: https://www.google.com/search?q=volvo+c ... pB1ofJ4O5M)
een Torx schroevendraaier/ratel werkt ook (ik dacht TX25, maar kan ook 27 of 30 zijn)

dan met de torx beginnen te draaien in de linker opening, de kap komt dan een klein stukje omhoog totdat hij uit de vergrendeling komt (twee haken onderaan de achterzijde van de kap).
als de stoffen kap voldoende uit de vergrendeling is gekomen kun je deze handmatig voorover kiepen zodat je tussen de hoofdsteunen door naar binnen kunt glippen...

(met de rechter opening ontgrendel je het mechanisme voor het openen van de afdekkap, maar dat is niet nodig om erin te komen. deze kun je makkelijk ontgrendelen met een grote platte schroevendraaier die je een slag opzij draait.)

succes!
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2276
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

Kun je wel in de auto komen ? Zo ja dan via de 12 Volt aansluiting een accu lader langzaam de auto accu opladen cq. de auto van spanning voorzien
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”