Yatour volumeregeling werkt niet

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mackan
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 27.03.2022 - 23:57
Locatie: Fryslân

Ik zit met het volgende probleem.

De Yatour heb ik aangesloten en werkt in principe. Het probleem is alleen dat het volume niet regelbaar is via de HU zelf en de stuurbediening. Volumeregeling werkt wel via de telefoon. Bij maximaal telefoonvolume hoor je net wat muziek spelen en kun je iets horen van een telefoongesprek. Zodra je gaat rijden is het dusdanig zacht dat je er niets van hoort. Ik heb het aan de leverancier gevraag en een aantal to do's gekregen die helaas niet werkten. Volgens hun moet de Yatour gewoon te regelen zijn via het stuur en de HU zelf. Toen hebben ze een nieuwe unit opgestuurd (dikke klasse!), maar het probleem blijft. Als de HU op FM staat kan ik gewoon de volume bedienen. Ik snap niet zo goed waarom dit niet werkt als ik van source wijzig?

HU-801, Volvo Premium Soundsystem inclusief versterker met CD Wisselaar, RTI., Volvo telefoonmodule (niet in gebruik, wel aangesloten) en Yatour splitterkabel i.v.m. aanwezigheid CD-Wisselaar.

Het rare is dat het allemaal perfect gewerkt heeft in mijn V70N.

Wie heeft een gouden tip?
🚙 "Volvo sabbatical" 🚙
'99 Volvo S80 2.8 T6 410k km
'06 Volvo V70 D5 720K
'03 Volvo V70 D5 625K
'98 Volvo V70 2.5 TDI 535K
Gebruikersavatar
Mackan
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 27.03.2022 - 23:57
Locatie: Fryslân

Zo nog efkes doorgepield, maar het probleem is er niet als ik de Y-kabel achterwege laat.

Probleem is of Y-kabel of storing door wisselaar.

Dus Yatour rechtstreeks op cd wisselaar ingang = regelbaar geluid.

Nadeel nu is dat de CD wisselaar "out of order" is.

Maar ik was er helemaal klaar ermee. Had inmiddels het spul al een paar keer de voor weg gehad. Spul weer terug geplaatst en vindt het eerst wel best zo.

Ik kan streamen en handsfree bellen.
🚙 "Volvo sabbatical" 🚙
'99 Volvo S80 2.8 T6 410k km
'06 Volvo V70 D5 720K
'03 Volvo V70 D5 625K
'98 Volvo V70 2.5 TDI 535K
Gebruikersavatar
Mackan
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 27.03.2022 - 23:57
Locatie: Fryslân

De oplossing is inmiddels ook bekend geworden.

De Yatour is niet geschikt om via een Y kabel aan te sluiten samen met een CD wisselaar. Het is of de Yatour op de wisselaar ingang of de wisselaar.

De Y kabel kan alleen gebruikt worden om de Yatour en de navigatie op 1 poort te hebben. Dit is trouwens wel met verlies van geluid op de navigatie.
🚙 "Volvo sabbatical" 🚙
'99 Volvo S80 2.8 T6 410k km
'06 Volvo V70 D5 720K
'03 Volvo V70 D5 625K
'98 Volvo V70 2.5 TDI 535K
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”